2015-02-11, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Albert.Zweistein
Nu kanske jag är ute och cyklar då jag inte följt spårningen av Aftonbladet över användare överdrivet mycket.
Men något jag blir lite fundersam över är att man väljer plocka fram människor med enbart åsikter emot invandrare? Finns ju rena pedofiler/nekrofiler/knarkodlare mm.

Observera nu att jag inte tar någon ställning i det hela men tycker ändå det är märkligt att detta inte uppmärksammas då i mina ögon är värre att våldta ett litet barn än att verbalt hata en "utlänning"

Japp, man får ju inte tycka illa om någon. Men ligga med barn och knulla döda är tydligen inga problem, jävla kommunistfittor.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Så kanske det är, men konsekvenserna är helt skilda. Vi kan ta ett enkelt och känt exempel. En ordförande för LO kallar vissa kvinnliga medarbetare för "fittstimmet". Som ett skämt. Om än dåligt. Han fick löpa gatlopp och blev hatad och kritiserad osv osv.

Kakan Hermansson, Athena Farkhouzad m fl får säga långt värre saker om män, och de belönas för det och uppmuntras.

Ser du inte skillnaden i detta klimat så är du inte objektiv.
Skillnaden är väl ändå att Malm var förtroendevald och företrädde de människor han uttalade sitt förakt för ..

Vilka män företräder Kakan menar du?
På vilket sätt ser hon ner på dem hon är vald att företräda?
Citera
Bannlyst
Det är roligt att just Aftonbladet rackar ner på flashback. Jag fick en gång ett erbjudande att skriva (anonymt) för Aftonbladet, efter inlägg jag gjort här.

Så deras "journalister" jag människor som kan skriva här, ber dom skriva artiklar som kan publiceras under en journalists namn, och splittar pengarna.

Jag tackade personligen nej till det där, men rimligtvis bör det ju innebära att andra flashback-användare faktiskt har skrivit i/för Aftonbladet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPoop
Hoppas du står och hurrar på den dagen som media eller den politiska makten anser att dina åsikter är värda att förfölja dig för.
Eller är du helt enkelt så jävla skenhelig att du tycker det är rätt när det händer folk som inte tycker som du, men fel när det händer dig eller dina gelika?

Det är aldrig rätt att behandla en annan människa illa och har man gjort det får man ta konsekvenserna. Tycker du det är okej att behandla andra illa?
Citera
2015-02-11, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senjinone
Blir så jävla trött på alla som försöker hävda att yttrandefriheten ger dem rätt att hota folk, sprida lögner och mobba andra. Det är inte yttrandefrihet!

Läs på lite för i helvete!
http://sv.wikipedia.org/wiki/Yttrandefrihet

Det är självklart en del av yttrandefriheten att hota folk, sprida lögner och mobba andra. Det är därför det i svenska grundlagen står att yttrandefriheten får begränsas i den mån det är nödvändigt etc. Alltså; om det inte vore t.ex. hot och lögnspridande som menades som det som är OK att begränsa - då hade man ej formulerat det så. Alltså menar man även i svensk grundlag att det är en del av yttrandefriheten - om än förbjudna p.ga. allmänna intressen. Så hela ditt inlägg är felaktigt. Snyggt jobbat.
Citera
2015-02-11, 11:33
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Kakan Hermansson är inte anonym och om någon känner sig personligt hotad eller trakasserad av henne så står dem fritt att göra en anmälan om detta och få saken utredd av polis och åklagare.

Nu läser och lyssnar jag inte direkt på Kakan eftersom hennes retorik inte faller mig i smaken - men mig veterligen har inte uppmanat till mord och inte heller ägnat sig åt dylika trakasserier och hot -- själv har hon däremot blivit jäkligt hårt ansatt just här på flashback bl a.

Ja, och hon har ju fått ett otaligt många anmälningar mot sig från alla håll. Men står fortfarande och skriker ut sitt hat utan problem eftersom hon är "skyddad" av etablissemanget. Om det skulle vara jag som gjorde precis som lilla kakan, så skulle jag åkt ut med huvudet före innan jag ens hann öppna munnen.
Citera
2015-02-11, 11:34
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albert.Zweistein
Nu kanske jag är ute och cyklar då jag inte följt spårningen av Aftonbladet över användare överdrivet mycket.
Men något jag blir lite fundersam över är att man väljer plocka fram människor med enbart åsikter emot invandrare? Finns ju rena pedofiler/nekrofiler/knarkodlare mm.

Observera nu att jag inte tar någon ställning i det hela men tycker ändå det är märkligt att detta inte uppmärksammas då i mina ögon är värre att våldta ett litet barn än att verbalt hata en "utlänning"

Ja det är det som är mest anmärkningsvärt. Det finns massor av rean brottslingar här som diskuterar allt möjligt, men de personerna skiter man i. Det här är enbart åsiktsregistrering av vanliga Svenssons. Det är det som Aftonbladet är till för numera. Ett förtryckarverktyg mot vanligt folk, som i den här sjuka landet ska ställa sig i samma politiska extrem som etablissemanget.
Citera
2015-02-11, 11:35
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Skillnaden är väl ändå att Malm var förtroendevald och företrädde de människor han uttalade sitt förakt för ..

Vilka män företräder Kakan menar du?
På vilket sätt ser hon ner på dem hon är vald att företräda?
Han kallade ett antal kvinnliga medarbetare för fittstimmet. Han företrädde inte dessa kvinnor. De var hans kollegor. Dessutom skämtade han.

Kakan Hermansson är en offentlig person vars åsikter får stor spridning och genomslagskraft. Jag ser inte varför hon skulle få hetsa mot vita män bara för att hon delvis försörjer sig genom att göra detta genom statligt subventionerad media. Kakan skämtar nog dock knappast.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Kakan Hermansson, Athena Farkhouzad m fl får säga långt värre saker om män, och de belönas för det och uppmuntras.

Ser du inte skillnaden i detta klimat så är du inte objektiv.

Fast 2 fel gör ju inte 1 rätt. Det som hände Stig Malm var ju avskyvärt (eller ja, han klarade väl sig i allt väsentligt rätt bra ändå, men...) men vi kan ju inte lösa det problemet nu, genom att börja förbjuda människor att säga vissa saker idag.

Vem f-n bryr sig om vad Kakan Hermansson skriver?
Senast redigerad av AndersJoh 2015-02-11 kl. 11:38.
Citera
Medlem
Visst skrivs det extremt hårda saker på flashback i vissa kategorier.. Men själv tycker jag det är upp till var och en att läsa om sig själv eller inte.
Man kan inte bli älskad av alla, det finns alltid folk som kommer hata.
Citera
2015-02-11, 11:36
Medlem
Hulls avatar
Till Journalister och det som kallas "Researchgruppen":

Det är väldigt enkelt ifall Ni oroar Er för vad vissa på Flashback skriver: Läs inte icke politiskt korrekta inlägg då? Lär Er ignorera de som skriver hat utan belägg. Varför ska Ni försöka hindra oss andra från att göra samma val? Det är åsiktsfrihet och yttrandefrihetens konsekvens att just alla andra skall få välja vad de vill läsa.

Sluta försöka bestämma vad vi ska tycka och tänka.
Citera
2015-02-11, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPoop
Det är precis vad det är.

Läser du själv längre ner, så kommer det upp en punkt som heter "Inskränkningar i yttrandefriheten".
Det innebär att man alltså har gjort ingrepp i begreppet yttrandefrihet för att förbjuda saker.
Alltså är det inte längre yttrandefriheten så som den först var tänkt som begrepp.

Ett citat från din egna källa. Titta på det fetade. Och säg nu att man INTE begränsar yttrandefriheten genom att sätta upp dessa regler.

Ja, man begränsar yttrandefriheten?

Precis vad jag säger - yttrandefriheten innebär inte att man får hota, mobba eller sprida rena lögner.
Det finns begränsningar - för att det är inte meningen att man ska kunna gömma sina vidriga beteenden bakom denna viktiga princip
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in