2015-02-11, 10:14
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Är du verkligen en helt annorlunda människa eller sitter du och snackar skit som vanligt?

Det kommer alltid att finnas rötägg och skitstövlar vad du än går i världen, om du går bakåt eller framåt, upp eller ner och höger samt vänster. Så vad vill du säga och göra? Ska vi utrota alla dessa själar bara för att de inte har samma åsikt eller skrev ett skitinlägg för två år sedan för att personen hade en kass dag på jobbet?

Du är inte mycket annorlunda än någon annan när det väl kommer till kritan.

Snackar skit som vanligt? Jag blandar mig inte in i jättemånga diskussioner där jag behöver snacka skit, skriver mest om kampsporten. Är det där jag som vanligt skriver skit?

Det annorlunda är väl om jag har en riktig skitdag på jobbet, så skulle det aldrig falla mig in att behandla det genom att skriva hat på nätet. Hittar mig bättre ventiler än så, tex thaiboxning eller nån bra film. För mig behöver det inte vara svårare, begriper verkligen inte mig på folk som pga dåliga dagar ska dom hata.

Självklart behöver du ju inte tro på nått jag skriver, då jag inte kan bevisa nått.

Kan ju lika gärna sitta med två användare, en jag skriver på nu, och en jag hatar på. Men tack o lov är jag inte sån.
Citera
2015-02-11, 10:15
Medlem
Hobbypedofilens avatar
Jävla king skogshuggaren var i intervjun
Citera
2015-02-11, 10:16
Medlem
Doktor Porks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
En lång radda av sexistiska och rasistiska hatinlägg av vår stackars Kakan:

https://toklandet.wordpress.com/2014/09/05/en-kaka-till-kaffet/

Men JÄVLAR när en skogsarbetare skriver om en helt harmlös fantasi i ett inlägg på ett forum, då är det dags att starta en nationell hetskampanj!
Alltså, jag kan ju tycka att det är smått fantastiskt att man tar och lyfter fram just Kakan Hermansson som ett offer för näthat när hon har producerat större mängder hat och tvivelaktiga yttranden än den genomsnittliga flashbackare... Agendan blir ju väldigt uppenbar då om man inte ens försöker att problematisera Kakan Hermansson någon enda gång.
Senast redigerad av Doktor Pork 2015-02-11 kl. 10:18.
Citera
2015-02-11, 10:16
Medlem
OttorWaefres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av take5
Underbart detta! Hoppas varje rasist, antisemit, islamofob och rättshaverist som förstör detta forum hängs ut och isoleras socialt. Bästa vore om de levde återstoden av sina liv i ensamhet, nedtystade och utan barn så att deras åsikter försvann med dem. Så kan vi andra fortsätta på mänsklighetens resa mot universell gemenskap, upplysning, modernitet och tolerans.

(Nej jag gillar inte heller radikal islamism men islam kommer inte att liberaliseras genom att man hatar och stöter ut vanliga muslimer. Dessutom delar rasisterna här islamisternas syn på våld, kvinnor, homosexuella och judar så skillnaden dem emellan är marginell, de står förenade mot upplysning och modernitet)

Fascinerade men sorgligt nog föga förvånande hur många undermänskliga och censurivrande medlöparhjon som förorenar Flashback med sina ordfekalier.

Men Flashback är för även rätt till att yttra er fritt och anonymt.
Jag med, även om jag onekligen önskar att ni fick en hurring och kastades ut ur Sverige innan ni yttrade er.
Citera
2015-02-11, 10:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Tillräckligt lång för att om dagarna medels 80cc motorsåg på 11kg kapa ner träd grova som motorhuven på en bil, iallafall. Vad gör du själv för macho grejer om dagarna, personlig assistent eller något liknande tufft?

Stor i munnen, liten i längden....bokstavligt talat. Det enda du gjorde i videon var att skaka som en kärring för fan. Går inte att ta dina ord på allvar
Citera
2015-02-11, 10:18
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Snackar skit som vanligt? Jag blandar mig inte in i jättemånga diskussioner där jag behöver snacka skit, skriver mest om kampsporten. Är det där jag som vanligt skriver skit?

Det annorlunda är väl om jag har en riktig skitdag på jobbet, så skulle det aldrig falla mig in att behandla det genom att skriva hat på nätet. Hittar mig bättre ventiler än så, tex thaiboxning eller nån bra film. För mig behöver det inte vara svårare, begriper verkligen inte mig på folk som pga dåliga dagar ska dom hata.

Självklart behöver du ju inte tro på nått jag skriver, då jag inte kan bevisa nått.

Kan ju lika gärna sitta med två användare, en jag skriver på nu, och en jag hatar på. Men tack o lov är jag inte sån.

Ja, och folk tycker att det är skönt att ventilera sig med att skriva ett "hatisk" inlägg på Flashback. Som tidigare skrivet, vi har alla våra sätt att ta ut våra frustrationer. Igen vad är det svåra att förstå?
Citera
2015-02-11, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sigvard41
Så din slutsats är att människor som söker uppmärksamhet på nätet, oavsett form, ska hängas ut och få sina liv förstörda. Ska vi tillåta att media kan gå in på våra facebooksidor och läsa privata meddelanden för att se vilka som varit otrogna eller skrivit annat olämpligt.

Jag tror personligen inte att jag skrivit att något rasistiskt i mina trådar, men jag kan garantera att 90% av alla svenskar någon gång uttryckt sig rasistiskt någon gång i livet, om än vänner mellan. Ska vi då ha ett samhälle där endast 10% är berättigade till arbetsmarknaden.

Inga problem för mig om du betalar

Jag har aldrig skrivit något rasistiskt i alla fall, korkade saker har jag skrivit många ggr men har vissa gränser och har inget att bevisa genom att hata andra människor eller mordhota folk anonymt, så jag förstår inte ditt problem med att folk som mordhotar och hatar avslöjas, avskrädet på nätet får visas upp för min del.

Det jag skriver på min facebook är ju under mitt eget namn och mina vänner läser ju allt så vad är problemet ? Jag står ju för det jag skriver, vem som helst av mina vänner kan ju berätta för vem som helst så om jag vore otrogen och skrev det så skulle det ju komma fram på en gång om jag skrev det på facebook.
Citera
2015-02-11, 10:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av frange
172cm, men det är lätt att se kortare ut när man står barfota och möter en rätt lång kvinna som dessutom har någon form av högklackat på sig - och när kamerakvinnan står halvvägs upp o trappan till nästa våning.

Varför gick du med på att intervjuas?
Citera
2015-02-11, 10:19
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Ja, och folk tycker att det är skönt att ventilera sig med att skriva ett "hatisk" inlägg på Flashback. Som tidigare skrivet, vi har alla våra sätt att ta ut våra frustrationer. Igen vad är det svåra att förstå?

Ser du inte skillnaden på dessa olika typer av ventiler? Man väljer ju sina sätt.

Jag håller vekrligen med om att alla kanske behöver en ventil, det är valet av ventil som säger nått om personen.
Citera
2015-02-11, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sigvard41
Tyvärr, tror jag att riskerna för ju sådana här saker ökar. Alexander Bard sa en gång att det är livsfarligt att försöka tysta människor med de felaktiga åsikterna.

Jag tycker det är otäckt för någon av de tusental som beskriver en lusta till sådana här attentat är säkert också kapabel att göra det.

Sverige är ett socialt experiment vars befolkning har ställts för stora prövningar med den stora invandringen och som dessutom nu styvmoderligt läxas upp av pressen om vad vi får tycka eller inte. Flashbackanvändare måste bli bättre på att tygla sitt hat och media måste acceptera att invandringsfrågan måste få diskuteras på ett konstruktivt sätt
En person med något bakom pannbenet förstår ju själv att det han inte skriver inte är menat på riktigt. Men dom inkompetenta södermalms-journalisterna vinklar ju det såklart till att han är dömd för vapenbrott och att han skriver mordhot på nätet. Sista bossen i Duke Nukem? Kom igen.

Jag skulle förstått om det var någon som skrev ut rena mordplaner på oliktänkande. Men isåfall så får väl en moderator plocka bort dessa kommentarer? Jag står bakom yttrandefriheten och Flashback till 100% och det står jag för, oavsett om du är kommunist, nazist eller vad det nu är för åsikter du har.

Oavsett vad "frange" har för åsikter så har han ju uppenbarligen större pungkulor än 90% av personerna som skriver i den här tråden.
Citera
2015-02-11, 10:22
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av take5
Underbart detta! Hoppas varje rasist, antisemit, islamofob och rättshaverist som förstör detta forum hängs ut och isoleras socialt. Bästa vore om de levde återstoden av sina liv i ensamhet, nedtystade och utan barn så att deras åsikter försvann med dem. Så kan vi andra fortsätta på mänsklighetens resa mot universell gemenskap, upplysning, modernitet och tolerans.

(Nej jag gillar inte heller radikal islamism men islam kommer inte att liberaliseras genom att man hatar och stöter ut vanliga muslimer. Dessutom delar rasisterna här islamisternas syn på våld, kvinnor, homosexuella och judar så skillnaden dem emellan är marginell, de står förenade mot upplysning och modernitet)
Visst vore det skönt att kunna vrida tiden tillbaka och få se alla dessa varelser krypa baklänges tillbaka ned under de stenar de kravlat sig fram ifrån! Så att man kunde få stoppa tillbaka sitt huvud i sanden igen!

Men om tiden fortsätter att gå framåt så är det bäst att förbereda sig för den framtid som nu rullas upp med alltmer öppet hat och våld och med fascistoida statsmakter som registrerar allt du skriver på Flashback redan innan det hamnar på Flashback.

Och man kan ju undra varför näthatare är mer rädda för pressen än för FRA/NSA...
Citera
2015-02-11, 10:24
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Ser du inte skillnaden på dessa olika typer av ventiler? Man väljer ju sina sätt.

Jag håller vekrligen med om att alla kanske behöver en ventil, det är valet av ventil som säger nått om personen.

Nej, jag ser ingen skillnad förutom vilken "plattform" man väljer att ta ut sina frustrationer. Du gillar att få dina hjärnceller utslagna i en thaiboxningsmatch medan någon annan tycker det är skönt att trycka hårda ord på tangentbordet. So what?

Ja, och låt dem då få använda den plattformen de är bekvämast med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in