2015-02-11, 08:31
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolatomte
En fråga vi söker svar på. Hade du personligmail, eller mail kopplad till Facebook? Hur kunde de lista ut dig.
Jepp, här har vi kanske en ingång till att reda ut hur deras "avslöjande" har gått till.
Viktigt att följa upp, även för Admin kan man tycka.
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2015-02-11 kl. 08:34.
Citera
2015-02-11, 08:32
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lampzop
Så kan det absolut vara. Men, min känsla är ändå att folks oro och hat mot dessa avslöjande är pga att många känner att de själva kunde skrivit något liknande. Är ju ingen ide att blunda för att det finns oproportionellt mycket högerextermister på flashback som sprider sin skit i alla möjliga trådar. Hade det däremot varit ett reportage om islamister hade reaktionerna troligen blivit betydligt mindre, eftersom det finns färre användare som känner en gemenskap med dessa.

Men då handlar kampanjen om politisk åskådning och inte om hat. Politisk förföljelse kanske man kan kalla det.

Givetvis ska radikala islamister också få uttala sig, även i en källarmoske i Göteborg, yttrandefriheten måste gälla alla tycker jag.

Åsikter bör bemötas med åsikter, inte förbud och förföljelse tycker jag.
Citera
2015-02-11, 08:32
Medlem
Abalams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Jaha, då blev man en kändis då. Extra underhållande att se intervjun och läsa artikeln, samtidigt som Morgonpasset i P3 är på i bakgrunden och Kakan sitter och förskräcks i direktsändning.

Men, helvete vad de har klippt i intervjun!

Tycker du skötte dig bra.
Citera
2015-02-11, 08:35
Medlem
svart-rullstols avatar
Jag tycker personligen att det är bra att en diskussion startas kring vad man får och inte får skriva på internet. Det är stor skillnad mellan yttrandefrihet och rena påhopp. Bara för att man är "anonym" på FB innebär det inte att man ska få skriva omoraliskheter utan att det blir någon form av konsekvens. Det är ju bara att gå till sig själv, vill du att någon skriver att ditt äckliga tryne borde skäras loss från ditt huvud och spikas upp på närmaste vägg så att alla kan spotta på det, t.ex.?

Sedan får man ju skylla sig lite själv också kan jag tycka, ska man skriva hatiska/rasistiska kommentarer så får man väl se till att skydda sig själv ordentligt också. Undrar hur många användare som skiter på sig i detta nu av nervositet för att deras egentliga identitet ska bli avslöjad?
Citera
2015-02-11, 08:36
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kEzi
Jag skulle f.ö. bara vara glad om dom kom förbi min dörr, skulle nog ha varit ett trevligt samtal där jag skulle ha nämnt vilka hycklare dom är i och med Charlie Hebdo. Men jag antar att det inte skulle komma med, eller att dom går lika snabbt som dom kom.

Det kom med i chatten med Jan Helin igår på AB chatt
Citera
2015-02-11, 08:36
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverige2025
Rent tekniskt sätt så är man väl dömd för vapenbrott om man har ammunition hemma, eftersom det är licenspliktigt.

Jag har en haft en H&K Ak4B stående i klädskåpet , så jag måste vara rena mordmaskinen enligt Aftonbladet och enligt en del åsikter jag uttrycker här på Flashback, så är jag ABB 2.0 .

Men Aftonbladet levererar inga nyanser, utan vill de sprätta skit på folk då skriver man "Dömd för vapenbrott", då får läsarens fantasi avgöra, hade han en Mk19 fullrustad eller var den en rostig startpistol? Det är ändå en viss skillnad.

Faktiskt sett är du dömd för vapenbrott om du är dömd i en domstol, ingenting annat. Förmodligen har vederbörande erkänt innehavet och fått ett strafföreläggande, det vill säga, ingen domstolsförhandling, brott erkänt, påföljd böter.
Citera
2015-02-11, 08:39
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svart-rullstol
Jag tycker personligen att det är bra att en diskussion startas kring vad man får och inte får skriva på internet. Det är stor skillnad mellan yttrandefrihet och rena påhopp. Bara för att man är "anonym" på FB innebär det inte att man ska få skriva omoraliskheter utan att det blir någon form av konsekvens. Det är ju bara att gå till sig själv, vill du att någon skriver att ditt äckliga tryne borde skäras loss från ditt huvud och spikas upp på närmaste vägg så att alla kan spotta på det, t.ex.?

Sedan får man ju skylla sig lite själv också kan jag tycka, ska man skriva hatiska/rasistiska kommentarer så får man väl se till att skydda sig själv ordentligt också. Undrar hur många användare som skiter på sig i detta nu av nervositet för att deras egentliga identitet ska bli avslöjad?

Vems moral skall vara normgivande då, din, Aftonbladets, Dinamarcas, RG eller SvP:s?
Citera
2015-02-11, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sprangdegs-Harry
AB skriver att X är verksam inom en skytteklubb för att sedan konstatera att X även är dömd för vapenbrott.

Vad är det för jävla skytteklubb, airsoftskytte? Inte en chans att polisen beviljar vapenlicens för sportskytte till någon som är dömd för vapenbrott.

Jo det gör Tillståndsenheten/polisen faktiskt.
jag har själv sett det hända.
inget farligt vapenbrott i allas ögon men personen ifråga är dömd och fått böter för det.
Citera
2015-02-11, 08:40
Medlem
ChrisOhoys avatar
Alla inskränkningar på yttrandefrihet, tryckfrihet etc.. är ett steg mot diktatur. Det är upp till folket vad som är rätt och fel. Internet är varje diktaturs värsta fiende, varför många länder också censurerar delar av det. Att Sverige är på väg att göra exakt detsamma är minst sagt skrämmande.

Släpp internet fritt i Nordkorea och se vad som händer.
Citera
2015-02-11, 08:40
Medlem
Sverige2025s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Faktiskt sett är du dömd för vapenbrott om du är dömd i en domstol, ingenting annat. Förmodligen har vederbörande erkänt innehavet och fått ett strafföreläggande, det vill säga, ingen domstolsförhandling, brott erkänt, påföljd böter.

Oja! Jag är dömd för bokföreningsbrott enligt strafföreläggande.. Så jag måste har gömt undan fler miljarder undanskatt? Nej! Pappa staten fick likvidera ett bolag som jag satt i styrelsen för och då kan man bli dömd för bokföreningsbrott . Det var dessutom ett bolag som aldrig var aktivt.

Aftonbladet är jävla hycklare, men när 8 st "Svenskar" våldtar på en Finlandsfärja, då håller givetvis man undan fakta om vilka Svenskarna är , dvs Somalier som dessutom inte är Svenska medborgare utan bara har ett PUT här.

Men när någon skriver lite "olämpligt" på flashback, då skall denne hängas ut och förlora sitt jobb..
Senast redigerad av Sverige2025 2015-02-11 kl. 08:43.
Citera
2015-02-11, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisOhoy
En åsikt börjar med: Jag tycker...
Ett hot börjar med: Jag ska...
Uppvigling med: Någon bör...

Att tycka att Breivik gjorde rätt är en rättighet.
Att säga att man tänker göra precis som Breivik är det inte.

Ibland glimmar det till i denna flod av skit..!
Citera
2015-02-11, 08:42
Medlem
cunthunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Därför att jag inte är dömd för vapenbrott, vilket jag även förklarar för journalisten men som av någon anledning inte är med i klippet...

Jag hade hemma 5 styck rostiga 7,62mm och en övningsgranat (en sån med blått streck, med betong istället för stridsdel) som jag hittade på Kvarns skjutfält för 10-15 år sedan. Brott mot "lagen om brandfarliga och explosiva föremål " som gav mig ca 3000kr i böter, för ca 5 år sedan.

Med andra ord, noll styck vapen, det värsta jag hade kunnat göra vore möjligen att kasta ammunitionen i huvudet på någon.

Men vad tänkte du när du försvarar dina Breivik hjärnsläpp med att det är ju din åsikt.
Det känns som att vissa bara är inne för att sabba för Flashback.

Ja du har rätt att hata kakan och prata om henne och hennes utseende, vikt osv. Men att sitta och snacka skit om att dyka upp på svt med vapen och göra en Breivik.

Fan man blir så satans irriterad. Jag trodde på allvar att du var ett barn innan när jag läste dina inlägg. Jaja låt youtube 4-chan muppen vara. Han gör ingen skada.. Men du verkar ju vara en vuxen man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in