Citat:
Ursprungligen postat av
Vintergrisen
Som jag förstått det så finns inte Flashbacks egentliga server/servrar hos Bahnhof utan det handlar snarare om någon form av gateway som finns hos Bahnhof och som sedan förmedlar trafiken vidare till/från de riktiga servrarna. Själva webbservern och databasen kan således finnas lite var som helst.
Ja, frontend brukar de kallas. Brukar innehålla en ssl-koncentrator (ofta i hårdvara) för krypteringen, en lastbalanserare som fördelar trafiken till en serverpark mm. Om man tittar på en flashback-sida så ser man att det är två ip-adresser som används, en static.flashback.org som går till en serverpark som innehåller grafik, avatarer och annan statisk information som inte är kontroversiell. Denna cachar man nog lokalt i bahnhof serverhall för att minimera trafiken över internet samt för bättre svarstider.
Resten fördelas över servrar som ganska säkert står på annat håll. Det märks inte minst på de driftstörningar som ibland uppstår pga kablarna i havet ibland går av. Hade servrarna stått i Sverige så hade man inte märkt av dessa störningar.
Citat:
Ursprungligen postat av
kalleochchokladfabriken
Så rg påstår att de har 40 000 användares mail och personnr?
Isf måste de väll ha hållit på och granska under en väldigt lång tid för att hitta 40 000 användare som uttrycker sig rasistiskt och/eller sexistiskt, om det ens är möjligt.
Då jag känner till en del av de användare som outats ut så vet jag att det snarare är frågan om politisk åsiktsregistrering än rasistiskt/sexistiskt. Man har alltså registrerat användare som skrivit vettiga debattinlägg i olika områden, eller som på något sätt ifrågasatt vänsterideologi.
Det är alltså inte frågan om sverigedemokrater utan personer med alla sorters politisk åskådning, men som gjort sin röst hörd anonymt i Flashback. både i politiska som icke politiska delforum.
Sådan åsiktsregistrering är väldigt lik det man gör i totalitära stater, typ f.d. östtyskland, Ryssland, Kina osv. Det kan vara så att det finns en dold agenda bakom det hela, lett från t.ex. Ryssland som är väldigt aktiva inom detta område, även i Sverige. Det är såpass allvarligt att Must och Säpo borde ta en närmare titt på Piscatus förehavanden.