2015-02-11, 07:10
Medlem
kEzis avatar
Jag skulle f.ö. bara vara glad om dom kom förbi min dörr, skulle nog ha varit ett trevligt samtal där jag skulle ha nämnt vilka hycklare dom är i och med Charlie Hebdo. Men jag antar att det inte skulle komma med, eller att dom går lika snabbt som dom kom.
Citera
2015-02-11, 07:15
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Jag fattar inte, skrev inte Aftonbladet för bara några dagar sedan att man INTE skulle hänga ut vanligt folk utan bara "offentliga personer" ?

Nu gör man alltså precis tvärt emot och hänger ut en skogsarbetare fullt identifierbar via sin Facebook-profilbild. Alla som känner personen på Facebook vet således direkt vem han är. Och jag tror inte det är speciellt knepigt för vem som helst att leta upp honom på Facebook.

Så när blev en skogsarbetare en offentlig person?

Är detta ett beslut som fattats av Jan Helin igår kväll, i affekt, efter att han sett hur Aftonbladet totalkraschar nu i förtroende och upplaga?
Citera
2015-02-11, 07:20
Medlem
Nej Kakan. Det är inte kvinnohat det rör sig om. Det är det faktum att du är en vänsterradikal som stödjer hot, våld och skadogörelse.

/Mvh 34 årig kvinna från södra Skåne. RG / Aftonblaskan kan pm:a för person och kontaktuppgifter!
Citera
2015-02-11, 07:22
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Jag fattar inte, skrev inte Aftonbladet för bara några dagar sedan att man INTE skulle hänga ut vanligt folk utan bara "offentliga personer" ?

Nu gör man alltså precis tvärt emot och hänger ut en skogsarbetare fullt identifierbar via sin Facebook-profilbild. Alla som känner personen på Facebook vet således direkt vem han är. Och jag tror inte det är speciellt knepigt för vem som helst att leta upp honom på Facebook.

Är detta ett beslut som fattats av Jan Helin igår kväll, i affekt, efter att han sett hur Aftonbladet totalkraschar nu i förtroende och upplaga?

Så skrev de inte, de skrev: "Vi har valt att lägga ribban högt för namn- och bildpublicering bland de hundratals personer vi granskat. Det ska vara personer med ett offentligt uppdrag, politiskt förtroendeuppdrag eller som i ett fall en jurist som är avlönad av Europaparlamentet."
Citera
2015-02-11, 07:23
Medlem
ChrisOhoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blazrrboz
Yttrandefriheten är relativ och kan därav inskränkas genom lag. Yttrandefrihet råder, men för den sakens skull så kan man lida sanktioner i form av straff om lagen föreskriver annat, tex HMF eller what not.

Näthat är snarare ett samlingsbegrepp som du inte ska blanda ihop med de rekvisit som finns, enbart för att "näthat" inte finns skrivet någonstans innebär inte att den träffas av lag.

AB ligger nära men, nära skjuter ingen hare. AB har inte själv begått något absolut lagbrott, än i varje fall även om man kan tycka att deras beteende är under all kritik. Det AB har gjort i förevarande fall är att ta emot uppgifter av en tredje part som begått dataintrång, men det är en annan diskussion.

Edit: Jag förstår dock inte varför folk tror att YGL är absolut och är en rättighet som ger skydd för allt de gör. Vet folk ens vad YGL är eller är det enbart en ursäkt till att tycka synd om sig själv? Sverige har aldrig haft ett oinskränkt YGL-skydd och kommer aldrig att ha det. Sverige är inte bäst på någonting längre inte ens när det gäller att skydda sina egna medborgare vilket AB visar gång på gång. Varje person får skydda sig själv.

"Judesvin" bör inte betraktas som HMF, i någon mening... allra minst lagens. Judesvin är att likställas med Polisjävel och Prästfitta. Negerjävel är dock inte långt ifrån HMF. Du kan inte ändra på din hudfärg, men du kan ändra på din tro. Man måste vara tydligare i lagen om detta inte framgår. Du får tycka att alla judar är svin om du vill, du får tycka att alla muslimer och kristna är äckliga, det är den rättighet som kommer med yttrandefriheten.
Citera
2015-02-11, 07:24
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 469127
Nej Kakan. Det är inte kvinnohat det rör sig om. Det är det faktum att du är en vänsterradikal som stödjer hot, våld och skadogörelse.

...och det gör inte paintball-jägaren med sina inlägg?
Citera
2015-02-11, 07:26
Bannlyst
Usch, det här var ju obehagligt. Jag vill ju utan ansvar kunna vräka ur mig vad som helst utan att någon gång behöva ta konsekvenserna för det, ett djupt mänskligt behov som funnits och praktiserats i alla tider! Jag är inte alls feg, utan värnar bara om yttrandefriheten att kunna självmordshetsa, vanära, hota, och plädera för nazism och rasism utan att någon någonsin undrar vad jag egentligen menar, än värre kopplar det till mig som person irl.
Citera
2015-02-11, 07:27
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Så skrev de inte, de skrev: "Vi har valt att lägga ribban högt för namn- och bildpublicering bland de hundratals personer vi granskat. Det ska vara personer med ett offentligt uppdrag, politiskt förtroendeuppdrag eller som i ett fall en jurist som är avlönad av Europaparlamentet."

OK, namnet har man ju inte skrivit ut direkt, det medges. Bild har däremot publicerats, eftersom man har en bild på hans Facebook-konto, och skriver "och poserar med en soft air gun på Facebook. Så han är bekräftat uthängd med bild.

Nu verkar detta inte vara en person som bryr sig speciellt mycket, att döma av hans reaktion vid konfrontationen. Och han fortsätter att göra inlägg på Flashback så sent som för bara 1,5 timme sedan.

Nog kan jag tycka att det han skriver om den genomvidrige Kakan Hermansson faktiskt går väldigt, väldigt långt över gränsen för vad som överhuvudtaget bör skrivas.
Citera
2015-02-11, 07:27
Medlem
Sverige2025s avatar
Tom Mona Sahlin är ute gråter i Aftonbladet, den kvinna som har gjort så mycket skada på Sverige, har hon ens rätt att yttra?
Citera
2015-02-11, 07:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen

Gissningsvis så har man inte så mycket mer offentliga personer på lager. Man kom åt ett riktigt trumfkort i SD-juristen. Det var esset i rockärmen. Sen hade man läkaren. Då hade man bockat av två viktiga maktpositioner, lagmannen och läkaren. Ingen går säker, är budskapet. Sen skramlade man fram en Mp-politiker från Landskrona. Den killen drog bara dörren i ansiktet på AB-horan som stod och harklade sig utanför dörren. Det blev ingen bra story, dessutom var killen från "fel" parti. Nu börjar det bli lite skralt i högen. Däremot vill man inte släppa taget om tåten eftersom det skulle slå tillbaka ännu hårdare om man blåste upp "kriget mot Flashback" så mycket och sen bara lyckades presentera tre mediokra namn. Därför börjar man nu mata på med lite vanliga jeppar från allmogen.

Det viktiga nu är inte VEM man presenterar utan ATT man fortsätter att mata på med namn. Det här handlar om psykologi, man vill skrämmas rejält. Banka ut budskapet att det inte är okej att prata öppet någonstans. Inte på jobbet, inte på grillkvällen, inte ens på Flashback. Storebror ser och hör allt och du kan komma att få ställas till svars för allt du uttryckt, även om det är tio år gamla uppgifter. Detta är budskapet. Detta vill RG och deras uppdragsgivare basunera ut. Om man då bara lyckas skaka fram ett par-tre okända nobodys trots allt detta skrammel och pukslagande så blir budskapet snarast att det är farligare att gå över gatan än att näthata.

Vi lär nog få se ytterligare ett par obskyra typer släpas fram till schavotten från sina skånska/norrländska hålor. De kommer att målas ut som Hitlers hantlangare trots att de troligast kommer att vara irriterade gråsossar. Allt för att hålla det stora skådespelet om att Storebror ser och hör allt vid liv.
Citera
2015-02-11, 07:28
Medlem
Nostradumbasss avatar
Det är inte utan att det här drevet mot Flashback känns på upphällningen när man lyfter fram nån skogshuggare som kallat Kakan Hermansson för saker I nivå med "jävla kärring".

Ingen bryr sig om att en "kändis" på samma nivå som "baren-Meral" får några ofördelaktiga omdömmen av en random skogshuggare.

Och Flashback kommer inte att ha en ansvarig utgivare i framtiden heller. Synd för den debattbreddande Brommabon. Buuhuu.

Move on people, nothing to see here.
Citera
2015-02-11, 07:29
Bannlyst
Skicka mail till alla som annonserar i Aftonbladet och skriv att du aldrig kommer köpa deras produkter och att du kommer förtala deras produkter så mycket du bara hinner, så länge dom annonserar i Aftonbladet.
Det är kapitalet som styr, och du styr ditt kapital.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in