2015-02-11, 08:21
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Jan Helins försvarstal om att enbart personer i maktposition kommer att beröras höll inte särskilt länge. Nu har dom sjunkit så pass i samhällshierarkin att dom sökt upp en skogsarbetare och konfronterat denne. Hoppas någon polisanmäler Aftonbladets åsiktsregistrering. Flera tusen namn och epostadresser i ett register för att avslöja knappt en handfull personer? Ramaskri när zigenarregistret avslöjades, Aftonbladet kör på ännu värre. VILKA idioter.
Dessutom visade det sig ju hälften av personerna i Zigenarregistret var dömda för brott.
Vilket knappast gäller för medlemmarna på Flashback.
Citera
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sprangdegs-Harry
AB skriver att X är verksam inom en skytteklubb för att sedan konstatera att X även är dömd för vapenbrott.

Vad är det för jävla skytteklubb, airsoftskytte? Inte en chans att polisen beviljar vapenlicens för sportskytte till någon som är dömd för vapenbrott.

Därför att jag inte är dömd för vapenbrott, vilket jag även förklarar för journalisten men som av någon anledning inte är med i klippet...

Jag hade hemma 5 styck rostiga 7,62mm och en övningsgranat (en sån med blått streck, med betong istället för stridsdel) som jag hittade på Kvarns skjutfält för 10-15 år sedan. Brott mot "lagen om brandfarliga och explosiva föremål " som gav mig ca 3000kr i böter, för ca 5 år sedan.

Med andra ord, noll styck vapen, det värsta jag hade kunnat göra vore möjligen att kasta ammunitionen i huvudet på någon.
Citera
Medlem
Bengt-Bedrups-hatts avatar
Afonbladets "avslöjande" har helt tappat fart. Massa värdelöst snyft om att folk skrivit elaka texter om Mona Sahlin och nån okänd tjockis på SR.

SO WHAT?
Ska svensk polis besvära amerikanska myndigheter med dessa fjantiga bagateller?
Amerikanarna skulle ju skaka på huvudet och undra om svenskar var på riktigt.

"Mr President, svensk polis kräver tillgång till dataservrar i USA. Kriminella element i Sverige har skrivit att programledaren The Cookie Hermansson är ful".... Ja, jisses
Citera
2015-02-11, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Ja och vi är flera miljarder på Jorden, så alla är skyldiga till allt ont som sker? En majoritet av Flashbackarna hänger inte ut folk. Det finns en hård jargong bland många, men "uthängare" är i minoritet skulle jag säga.

Just, aftonbladet hänger heller inte ut alla på flashback, eller hur? de hänger ut dem som faktiskt bryter mot svenska lagar.
Det jobbas för fullt nu för att ändra lagar/ förenkla kring att komma åt näthat av varierande
slag. Så mycket möjligt aftonbladet är först med att "bita ifrån", sen kommer farbror polisen också och knackar på div. FB dörrar i riket.

Och ärligt, sitter man som frisk vuxen individ och spyr hat på div. forum mot ex. individuella personer så hoppas jag man får rejäla böter. Helt rätt om du frågar mig.

För som sagt kritik är en sak, hat en helt annan och klarar man inte att fatta skillnaden här så ska man nog inte sitta och skriva i offentligheten.
Citera
2015-02-11, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Då sviker nog din intuition dig.
Så kan det absolut vara. Men, min känsla är ändå att folks oro och hat mot dessa avslöjande är pga att många känner att de själva kunde skrivit något liknande. Är ju ingen ide att blunda för att det finns oproportionellt mycket högerextermister på flashback som sprider sin skit i alla möjliga trådar. Hade det däremot varit ett reportage om islamister hade reaktionerna troligen blivit betydligt mindre, eftersom det finns färre användare som känner en gemenskap med dessa.
Citera
2015-02-11, 08:26
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Därför att jag inte är dömd för vapenbrott, vilket jag även förklarar för journalisten men som av någon anledning inte är med i klippet...

Jag hade hemma 5 styck rostiga 7,62mm och en övningsgranat (en sån med blått streck, med betong istället för stridsdel) som jag hittade på Kvarns skjutfält för 10-15 år sedan. Brott mot "lagen om brandfarliga och explosiva föremål " som gav mig ca 3000kr i böter, för ca 5 år sedan.

Med andra ord, noll styck vapen, det värsta jag hade kunnat göra vore möjligen att kasta ammunitionen i huvudet på någon.

Något har du väl hittat på, eller polisen brukar vara hemma hos dig och leta efter ammunition? Skämt åsido, menar du att Aftonbladet ljuget läsarna upp i huvudet, utmålar dig som brottsling utan belägg för det? Förtal?
Citera
2015-02-11, 08:27
Medlem
Ursäkta report, men dettav ar tänkt som ett separat inlägg:

Och sen börjar begreppet "hat" bli uttjatat. Jag tror inte majoriteten som skriver kränkande uttryck på nätet hatar. Hur kan man vattna ur ordet hat så mycket? hat har man mot den som torterar och våldtar din mor, då kan man hata.

Om snitthataren verkligen hatade på den nivån, du vet det där hatet då magen vrider sig, svetten dryper, hjärtat slår hårt och man slår sönder saker, gråter, skriker. Då borde en stor del av Sveriges befolkning ha grova psykiska problem. Och så är inte fallet.

Det är bedrövligt att en jurist ska förlora sitt arbete och få sitt liv förstört för ord han skrivit anonymt på en sida. Vi vet inte alls varför han skrev detta då under sin period i sitt liv. Kanske var han arg över saker, kanske behövde han hitta syndabockar. Men jag tror inte han skulle lägga kniven över halsen på en muslim eller jude om han fick möjlighet, han har inget sådant hat.

Om detta drev fortsätter stänger det in människor, vi kan alla inte vara perfekta hela tiden. Vi alla är frustrerade och arga till och från i livet. Ska vi blottas för det?
Citera
2015-02-11, 08:27
Medlem
kolatomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange

En fråga vi söker svar på. Hade du personligmail, eller mail kopplad till Facebook? Hur kunde de lista ut dig.
Citera
2015-02-11, 08:29
Medlem
RadioDDR1s avatar
Etablissemanget är livrädda för sajter som Flashback och det fria nätet i övrigt. Här kan politiska partier driva opinion utan att behöva bli förhandsgodkända av etablerad media. SD är ett exempel (PP tidigare) men det lär dyka upp många fler partier i framtiden som hämtar sin kraft från nätet. Nätet och den digitala revolutionen har vitaliserat hela demokratin och detta hotar givetvis etablerad media som historiskt avnjutit en monopolställning. Det är i ljuset av detta man ska se Expressens och Aftonbladets grova övertramp även fast AB balanserade det hela lite bättre än vad Expressen gjorde.

Nu vill Aftonbladet och Jan Helin att Flashback ska spela på deras planhalva. Detta kommer aldrig att ske utan vill AB överleva som tidning (blogg ?!?!) måste man öppna upp den smala åsiktskorridoren som man själva varit med att bygga upp. Kommer man att göra det? Jag tro det. AB kallas för Aftonhoran av en anledning. Expressen däremot kommer att gå under i en stilla suck.
Citera
2015-02-11, 08:29
Medlem
Sverige2025s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Något har du väl hittat på, eller polisen brukar vara hemma hos dig och leta efter ammunition? Skämt åsido, menar du att Aftonbladet ljuget läsarna upp i huvudet, utmålar dig som brottsling utan belägg för det? Förtal?

Rent tekniskt sätt så är man väl dömd för vapenbrott om man har ammunition hemma, eftersom det är licenspliktigt.

Jag har en haft en H&K Ak4B stående i klädskåpet , så jag måste vara rena mordmaskinen enligt Aftonbladet och enligt en del åsikter jag uttrycker här på Flashback, så är jag ABB 2.0 .

Men Aftonbladet levererar inga nyanser, utan vill de sprätta skit på folk då skriver man "Dömd för vapenbrott", då får läsarens fantasi avgöra, hade han en Mk19 fullrustad eller var den en rostig startpistol? Det är ändå en viss skillnad.

Det inlägg som Aftonbladet hänger ut, är knappast särskilt hårresande, folk kanske bara har varit lite för öppna med tankar man har..

Jag tro säkert de finns en och annan journalist på Aftonbladet som har velat gå runt med en hagelbössa skjuta ihjäl alla kaptialistsvin.
Senast redigerad av Sverige2025 2015-02-11 kl. 08:36.
Citera
2015-02-11, 08:30
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lampzop
Så kan det absolut vara. Men, min känsla är ändå att folks oro och hat mot dessa avslöjande är pga att många känner att de själva kunde skrivit något liknande. Är ju ingen ide att blunda för att det finns oproportionellt mycket högerextermister på flashback som sprider sin skit i alla möjliga trådar. Hade det däremot varit ett reportage om islamister hade reaktionerna troligen blivit betydligt mindre, eftersom det finns färre användare som känner en gemenskap med dessa.

Möjligt. Men när det gäller islamisternas hat är kopplingen mellan ord och handling mycket starkare. Det finns ju befogad rädsla och obefogad rädsla. Vakterna som brottade ned en nioåring kan lika lite som Kakan "Tjocko" Hermansson göra gällande att de blev rädda på riktigt.
Citera
2015-02-11, 08:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av simson12
Kan inte FB ge igen? "Avslöja" kända eller mindre kända personer på Aftonbladet i en tråd på FB? Samt Kakan.
Skicka mail till alla som annonserar i Aftonbladet och skriv att du aldrig kommer köpa deras produkter och att du kommer förtala deras produkter så mycket du bara hinner, så länge dom annonserar i Aftonbladet.
Det är kapitalet som styr, och du styr ditt kapital.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in