Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Något har du väl hittat på, eller polisen brukar vara hemma hos dig och leta efter ammunition?

Skämt åsido, menar du att Aftonbladet ljuget läsarna upp i huvudet, utmålar dig som brottsling utan belägg för det? Förtal?
Rent tekniskt sätt så är man väl dömd för vapenbrott om man har ammunition hemma, eftersom det är licenspliktigt.
Jag har en haft en H&K Ak4B stående i klädskåpet , så jag måste vara rena mordmaskinen enligt Aftonbladet och enligt en del åsikter jag uttrycker här på Flashback, så är jag ABB 2.0 .
Men Aftonbladet levererar inga nyanser, utan vill de sprätta skit på folk då skriver man "Dömd för vapenbrott", då får läsarens fantasi avgöra, hade han en Mk19 fullrustad eller var den en rostig startpistol? Det är ändå en viss skillnad.
Det inlägg som Aftonbladet hänger ut, är knappast särskilt hårresande, folk kanske bara har varit lite för öppna med tankar man har..
Jag tro säkert de finns en och annan journalist på Aftonbladet som har velat gå runt med en hagelbössa skjuta ihjäl alla kaptialistsvin.