2015-02-10, 18:09
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag får tycka illa om homosexuella, män, turkar, afrikaner, män, kvinnor, kristna, judar osv .. Jag kan däremot inte uttrycka det på ett sätt som är ägnat att skada/kränka någon...
Enkelt löst problem, det är ju bara att hävda att avsikten inte var att "kränka", utan att yttra sanningen. Svenskar har rätt att yttra sig i sitt eget land. Punkt.
Citera
2015-02-10, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 49450
ScottWalter dubbelmoralens okrönte konung?

Drottning om jag får be.

Och var ser du dubbelmoralen?
Citera
2015-02-10, 18:10
Medlem
Jag hoppas juristen går till domstol.

Rätt komiskt att AB inte vill hänga ut mördare och våldtäktsmän men ostraffade med fel åsikter går det bra att hänga ut. Sverige,blir allt mer likt en diktatur.
Citera
Medlem
stpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Haha Aftonbladet är verkligen ingen vänsterextrem tidning var har du fått det ifrån? De står snarare väldigt stabilt i den politiska mitten med ett starkt stöd från en majoritet av svenska folket. Därför de är störst serru!

Enl SIFO och medieakademin är Aftonbladets förtroende bland folket ynka 13% av dom som svarade på frågan öht. DN SVD osv har betydligt större förtroende, dessutom är förtroendet bland dom yngre betydligt mindre, det är dom gamla vaneköparna som håller uppe upplagan, men sätter någon tillit till skräpet gör inte ens dom.....detta gäller både papper och nät....det finns hopp.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cut-N-Mix
Opinionsbildning är väl inte dålig pressetik? Är det oetiskt att ha filmrecensioner i sin tidning också? det är ju också en form av opinionsbildning...

Det är väl fan skillnad på en jävla film och samhällsfrågor som berör oss alla, inte minst landets välfärd och människors välstånd.
Citera
Medlem
Hasse.Hanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamienoble
PK har segrat, SD och Flashback har blivit totalt ägda
Pk har inte segrat, jag bara väntar på den förhoppningsvis kommande domen mot RG för dataintrång.
Citera
Medlem
Cut-N-Mixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hmn-1
Ja om åsikterna som visas i tidningen kommit fram på lagligt sätt, alltså från någon som gapar och skriker ut sina åsikter oavbrutet, och inte genom att stjäla en databas där folk tror dom är anonyma. Annars kan vi lika gärna bevaka folk hemligt och sedan vräka ut folks privatliv på tv och kalla det yttrandefrihet, slå upp dolda kameror i valbåset utan att informera och sänd på valvakan för fan. Ni som tycker det här är rätt är golbögar allihop.

Du uppmanar alltså staten att gå in på Aftonbladets konto och stänga ned allting?

Varför ska då staten inte få stänga ned Flashback om det på Flashback också, som det gör, vräks ut folks privatliv?
Citera
2015-02-10, 18:12
Medlem
Servias avatar
Känner att våra vänner i I&I, Inrikes, Utrikes och Sex delen kommer att svettas rejält
Citera
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r_o_n
Tycker det är riktigt roligt när folk i SD plockas en en efter en. Häromdagen en läkare, nu en jurist. Här på FB visar de vad de är för några. Medans utåt är de något helt annat.
Tyvärr går en del på deras "normala" fasad, då är det bra att det kommer fram vad de verkligen är för några.

Den senaste försvarades med att han var "omogen" när han skrev, senaste inlägg är tydligen från 2014, hinner man mogna på ett år?

Det viktigaste, oavsett vad det gäller är väl snarare att man kan stå för sin åsikt och vad man skriver, oavsett forum. Att man är likadan utåt som när man sitter vid tangentbordet....

Ursäkta. Men läkaren var fan inte SD:are!
Citera
Medlem
foofles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MilagroTocarFondo
Att du ar sinnessjuk ar allmant kant micro113.

Jag tror det vore bra for dej om du slutar att "posta" pa flashback, atminstone for ett halvar, eller mer.
Din sjukdom kan da fa ett mildare forlopp.
Jaha.. Och det där var ju jävligt relevant.

Vad har du att komma med för att driva diskussionen vidare?

Jag anser att man har rätt att tycka och tänka vad man vill privat.
Har man själv valt att skriva sina åsikter anonymt och på så sätt "vågat" dela med sig av sina tankar så skall AB ge fan i att outa folk.
Hur mycket ligger inte under ytan om man skulle ta och "granska" AB lite närmre?
Citera
2015-02-10, 18:13
Medlem
Ake.Jimmiesson666s avatar
Varför blånekar inte bara de inblandade? Aftonbladet kan inte trycka sin artikel om de inte får bekräftat att de gissat rätt på person och skulle de ändå göra det är det bara att fortsätta blåneka och stämma skiten ur dem för förtal. Skulle förmodligen inte bli en smidig uppgift för AB vid en rättsprocess att bevisa att en person har ett visst nick på fb. Speciellt inte om man använt sig av tvivelaktiga/olagliga metoder i sin research.
Citera
2015-02-10, 18:13
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 49450
Jag tror tyvärr inte alls Aftonbladet ser detta som en sådan samhällstjänst som de försöker kamouflera det hela med. Snarare gör dom detta av kortsiktig vinning, helt utan ansvar för konsekvenser. Folk är inte alla smarta, vissa är dumma och rent ut sagt livsfarliga. Hur ska dessa kunna ventilera sig nu, vad blir deras alternativ för att få uppmärksamhet? Lätt att ta personexempel och nämna politiker etc, men tänk längre så inser man snart faran. Vi har ju på senare tid bevittnat självmordsbombningar och skolmassakrer. Hårdrocks stjärnan Marilyn Manson sa det ganska när han fick frågan vad han skulle säga till de ungdomar som lät massakrera sina klasskamrater i Columbine "I wouldn't say a single word to them I would listen to what they have to say, and that's what no one did.", något som Aftonbladet nu helt skrämmer bort.

Fast Aftonbladet sorterar ju bort dem som inte har offentliga uppdrag och läkarens identitet blev skyddad . Vad Expressen gjorde var värre. Jag håller dock med om att man leker med elden här. Antingen är man naiv eller så vill man ha eld för politiska ändamål.
Senast redigerad av RadioDDR1 2015-02-10 kl. 18:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in