2015-01-30, 10:26
Medlem
USA börserna öppnar väl kl 15.00 svensk tid? Varför är S&P500 redan "igång" så här tidigt på paribas minifuturer?
Citera
2015-01-30, 10:37
Medlem
Jag vill teckna aktier i lexington.
När jag var med i np3s notering kunde man anmäla intresse för teckning direkt på avanza.
Jag vet att i np3s fall så var avanza banken som noterade dem men finns det något liknande smidigt sätt man kan anmäla intresse för att teckna lexington aktier eller är det enda alternativet att använda blanketten som finns för anmälning att teckna?
Citera
2015-01-30, 11:30
Medlem
Wildsomes avatar
Ett tips för alla nybörjare är att bara sälja - aldrig köpa - innan klockan tio på morgonen. Rätt ofta står kurserna på all time high precis när börsen öppnar för att massa opportunister har ställt sig på kö för att köpa under natten, sedan korrigeras kursen mellan 10-13. Därefter kan den stiga (eller sjunka) igen.
Citera
2015-01-30, 11:32
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliro
USA börserna öppnar väl kl 15.00 svensk tid? Varför är S&P500 redan "igång" så här tidigt på paribas minifuturer?

Hej!

Eftersom de Mini futures som du syftar på är noterade på den svenska börsen så har de endast öppet de svenska öppettiderna, även om underliggande S&P 500 handlas vidare under kvällen. Det innebär också att dessa instrument normalt vid öppning rättar sig efter vad som har hänt i USA på kvällen. Sedan så handlas de under hela dagen tills dess att den svenska marknaden stänger.

Citat:
Ursprungligen postat av BruuucE
Jag vill teckna aktier i lexington.
När jag var med i np3s notering kunde man anmäla intresse för teckning direkt på avanza.
Jag vet att i np3s fall så var avanza banken som noterade dem men finns det något liknande smidigt sätt man kan anmäla intresse för att teckna lexington aktier eller är det enda alternativet att använda blanketten som finns för anmälning att teckna?

Det går bra att anmäla sig via hemsidan om man är kund. Du finner erbjudandet under Mina sidor / Erbjudanden / Övriga erbjudanden. Du kan teckna i ett vanligt Aktie- och fondkonto eller via Kapitalförsäkring.

Dessvärre går det inte att teckna via ISK hos oss eftersom det inte är nyemitterade aktier i erbjudandet samt att det i och med lagen om ISK hade inneburit att vi varit tvungna att ta aktierna i egen bok och sedan fördelat dem till de kunder som anmält sig. Vi undersöker möjligheten för oss att lösa det på ett bra sätt så att våra kunder kan teckna även dessa erbjudanden via ISK framöver.

Återkom gärna om det finns fler frågor eller funderingar!

/Dan, Avanza
Citera
2015-01-30, 13:38
Medlem
vnonymuss avatar
En till nykomling här!

Några tips på hemsidor/communities som är lika redeye.se ?

Försökt googla lite men då kommer jag till t ex. Privata affärer.

Är det förresten någon som är medlem på redeye.se som kan tänka sig att skicka en inbjudan ?

Skulle varit väldigt uppskattat!
Citera
2015-01-30, 14:55
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliro
Jag förstår inte riktigt. Hur ska jag med mitt analysprogram följa kursen under "svensk tid" när sp500 är stängt??

Är lite osäker på hur du menar. Menar du hur du kan följa underliggande, S&P 500? Eller menar du hur du följer Mini futuren på hemsidan?

Underliggande S&P 500 går att följa i realtid via många sajter bl.a. Google Finance, och det fungerar såklart bara då börsen i USA har öppet. Emittenterna baserar sin kurssättning under dagen på andra korrelerande börser (då USA inte öppnat ännu). Mini futures går att följa via vår hemsida

/Dan, Avanza
Citera
2015-01-30, 15:52
Medlem
Just nu står s&p500 på -0,46 varför står då BNP paribas minilong sp500 på plus?
Citera
2015-01-30, 15:54
Medlem
Finns det folk som handlar med aktier veckovis? Säg att dem köper aktier i början på veckan och säljer i slutet av veckan eller vid en gräns där dem kanske uppnåt 6-7% uppgång?

Vad bör man tänka på när man gör sådana affärer?
Finns det program för dessa typer av affärer som man kan använda sig av?

Kanske är med edge att hålla en aktie över en lång period men tänkte göra det för hobby.
Alla tips och synpunkter är välkomna
Citera
2015-01-30, 15:58
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pakee
Finns det folk som handlar med aktier veckovis? Säg att dem köper aktier i början på veckan och säljer i slutet av veckan eller vid en gräns där dem kanske uppnåt 6-7% uppgång?

Vad bör man tänka på när man gör sådana affärer?
Finns det program för dessa typer av affärer som man kan använda sig av?

Kanske är med edge att hålla en aktie över en lång period men tänkte göra det för hobby.
Alla tips och synpunkter är välkomna

Absolut, kallas för swingtrading. Du borde/måste kunna göra tekniska analyser av kursrörelserna.
Du kan använda dig av tex. Hitta Kursvinnare eller handelsplattformar som stöds av din mäklare.
Citera
2015-01-30, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klaus Kinski
Absolut, kallas för swingtrading. Du borde/måste kunna göra tekniska analyser av kursrörelserna.
Du kan använda dig av tex. Hitta Kursvinnare eller handelsplattformar som stöds av din mäklare.

Okej! Jag tänkte handla via ett isk på min bank vilket jag vet kanske inte är så bra med tanke på att dem ligger ca 15 min efter med uppdatering kring kurserna. Finns det någon bra sida som man kan läsa angående swingtrade för en nybörjare
Citera
2015-01-30, 16:34
Medlem
Klaus Kinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pakee
Okej! Jag tänkte handla via ett isk på min bank vilket jag vet kanske inte är så bra med tanke på att dem ligger ca 15 min efter med uppdatering kring kurserna. Finns det någon bra sida som man kan läsa angående swingtrade för en nybörjare

Det är en fördel med tex. Avanza pga. realtidskurser och lägre courtage så jag hade bytt till dom.
Citera
2015-01-30, 18:02
Medlem
Vad finns det för schyssta program för svenska aktier?

Använder tradingview.com och den gillas mycket. Skulle vilja ha något liknande fast med svenska aktier.

Det jag behöver är snyggt UI och candlesticks. Avanzas ser förjävligt ut och det går inte att jobba med det. Average true range behöver jag också, sen vill jag gärna kunna skriva lite egna indikatorer.

Denna verkar schysst, bygger på tradingviews UI också: http://borsdata.se/ta/comp/ekta. Dock 600kr per år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in