Citat:
Ursprungligen postat av
Eliro
USA börserna öppnar väl kl 15.00 svensk tid? Varför är S&P500 redan "igång" så här tidigt på paribas minifuturer?
Hej!
Eftersom de Mini futures som du syftar på är noterade på den svenska börsen så har de endast öppet de svenska öppettiderna, även om underliggande S&P 500 handlas vidare under kvällen. Det innebär också att dessa instrument normalt vid öppning rättar sig efter vad som har hänt i USA på kvällen. Sedan så handlas de under hela dagen tills dess att den svenska marknaden stänger.
Citat:
Ursprungligen postat av
BruuucE
Jag vill teckna aktier i lexington.
När jag var med i np3s notering kunde man anmäla intresse för teckning direkt på avanza.
Jag vet att i np3s fall så var avanza banken som noterade dem men finns det något liknande smidigt sätt man kan anmäla intresse för att teckna lexington aktier eller är det enda alternativet att använda blanketten som finns för anmälning att teckna?
Det går bra att anmäla sig via hemsidan om man är kund. Du finner erbjudandet under Mina sidor / Erbjudanden / Övriga erbjudanden. Du kan teckna i ett vanligt Aktie- och fondkonto eller via Kapitalförsäkring.
Dessvärre går det inte att teckna via ISK hos oss eftersom det inte är nyemitterade aktier i erbjudandet samt att det i och med lagen om ISK hade inneburit att vi varit tvungna att ta aktierna i egen bok och sedan fördelat dem till de kunder som anmält sig. Vi undersöker möjligheten för oss att lösa det på ett bra sätt så att våra kunder kan teckna även dessa erbjudanden via ISK framöver.
Återkom gärna om det finns fler frågor eller funderingar!
/Dan, Avanza