Citat:
Ursprungligen postat av
Röbbesnöbbe
Jäklar alltså. Det var exakt ett sånt svar jag letade efter, tackar så hjärtligt! Hjälper skitmycket det där!
Några följdfrågor/råd då, eftersom jag verkligen inte vet något. Visste knappt vad en fond egentligen var för 1 månad sedan. Har ungefär 166k allt som allt i dagsläget varav 40k är lån. Ska flytta strax och därmed börja ta lån igen (därför hela denna frågan kom upp egentligen). Tänkte att jag lägger runt 25k på lönekontot för att enkelt ha tillträde till det. Lägger kanske 50k på indexfonder, kanske runt 15k på enquest som någon tipsade mig om och resten på carnegie (där jag nu redan har fixat ett konto

). Låter det vettigt eller?
Som sagt så är jag helt värdelös på sånt här. Har egentligen ingen annan än internet och fråga. Frågade farsan men han har nån som tar hand om sånt här åt honom och morsan är det ingen idé att fråga. Är det vettigt eller?
Åter igen, extremt tacksam för svar. Tackar väldigt mycket för ditt förra svar, hjälpte verkligen!
MVH
Röbbesnöbbe
Edit: Fick även tipset om excalibur, men det säger mig inte så mycket, mer än att den har växt cirkus 3,5% i år.
Låter absolut vettigt, förutom att jag inte har en aning om vad enquest är
Som sagt, det viktiga enligt mig är att pengar som du inte behöver på ca fem år och uppåt placeras på börsen och i ditt fall i några indexfonder med låg avgift i ett ISK, och att du har alla dina cash förutom dom du vill ha väldigt tillgängliga på bättre konton med högre ränta framöver, och se till så det omfattas av insättningsgarantin.