Vilket är det minsta belopp man bör handla aktier för när man har cortage?
Just nu handlar jag för 0:- cortage.
Har du noll i courtage kan du ju handla för hur litet belopp du vill. En tumregel brukar ju vara att courtaget absolut inte ska utgöra mer än 1 procent av köpet, men allra helst mycket mindre än så
Är helt ny inom detta område & jag har inte mer än börjat skumma igenom det mest ytliga av i formation.
Jag är svensk men bosatt i Norge, med norsk personnummer. All information jag läser om aktier och fonder gör jag på svenska sidor och forum (här & rikatillsammans mm.)
Min fråga är som så: hur förhåller jsg mig till dena information som "norsk"?
Finns det någon norsk motsvarighet till avanza/nordnet?
Kan de tips jag läser om t.ex "nybörjarportföljen" appliceras på samma sätt oavsett om jag handlar från Sverige eller Norge?
Förstår om folk kliar sig i huvudet, men om något sitter inne på information så dela gärna med er.
"Börsen tappade fart mot stängning". NO shit att den gjorde. Inte heller nämns det varför den tappade fart. Är det så svårt att reda ut det för journalisterna eller är de lata?
Jag vill inte veta att börsen gick ner eller upp jag vill veta varför.
"Börsen tappade fart mot stängning". NO shit att den gjorde. Inte heller nämns det varför den tappade fart. Är det så svårt att reda ut det för journalisterna eller är de lata?
Börsen tappade på industri-PMI från USA som kom in mycket svagare än väntat.
Hur fasiken ska man veta att just en specifik grej gjorde att börsen dök/sköt upp?
VA lyckades med det. DT gjorde det däremot inte.
Klart det går att analysera vad som orsakar tydliga ned & uppgångar på börsen i efterhand, eller?
Det går ju aldrig att testa att det just var just den nyheten som gjorde det. Det är ju bara gissningar, mer eller mindre kvalificerade sådana. Jag tror inte att uttalande av Yellen eller någon annan träbock har så stor påverkan på börsen i det långa loppet.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!