2016-07-06, 21:14
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington

Moderaterna har åtminstone försökt sig på en försiktig utsökt till svenska folket för Reinfeldt tiden. Från KD finns ingen sådan ansats. Det är det första man kan kräva.
Nja det gör KD under Ebba också om än inte lika uppmärksammat. Vill påstå att KD under Ebba var före M med den "försiktiga invandringskritiken" som de båda partierna numera delar. Kom ihåg att Moderaterna var drivande för öppna gränser och även om Reinfeldt är borta så är de flesta andra politruker från hans tid kvar så oavsett utspelen från deras sida är de per definition fullständigt opålitliga.
Citera
2016-07-06, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Nja det gör KD under Ebba också om än inte lika uppmärksammat. Vill påstå att KD under Ebba var före M med den "försiktiga invandringskritiken" som de båda partierna numera delar. Kom ihåg att Moderaterna var drivande för öppna gränser och även om Reinfeldt är borta så är de flesta andra politruker från hans tid kvar så oavsett utspelen från deras sida är de per definition fullständigt opålitliga.
Ebba kan ju vara ok, möjligen också Skyttendahl, resten av körringarna och pastorerna är ju helt väcka, varje gång en KDare får uttalar sig. Ett jävla tjat om öka på anhöriginvandringen från deras sida. Deras representanter i migrationsdomstolarna bifaller flest uppehållstillstånd. Man ska nog hålla sig borta från SD, såvida inte Ebba byter ut sin partiorganisationen eller det finns en stor tyst majoritet inom partiet med mer SD-liknande åsikter.

Din allmänna analys gällande moderaterna skriver jag gärna under på
Citera
2016-07-06, 21:35
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Ebba kan ju vara ok, möjligen också Skyttendahl, resten av körringarna och pastorerna är ju helt väcka, varje gång en KDare får uttalar sig. Ett jävla tjat om öka på anhöriginvandringen från deras sida. Deras representanter i migrationsdomstolarna bifaller flest uppehållstillstånd. Man ska nog hålla sig borta från SD, såvida inte Ebba byter ut sin partiorganisationen eller det finns en stor tyst majoritet inom partiet med mer SD-liknande åsikter.

Din allmänna analys gällande moderaterna skriver jag gärna under på
Jag delar helt din uppfattning om godhetsapostlarna inom KD:s organisation som är helt förryckta men min förhoppning är ändå att Ebba och även Skyttendahl förmår styra upp partiet att bli en konservativ kraft för gemene man på sin kant. Vi får se var det bär hän framöver.
Citera
2016-07-06, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Jag delar helt din uppfattning om godhetsapostlarna inom KD:s organisation som är helt förryckta men min förhoppning är ändå att Ebba och även Skyttendahl förmår styra upp partiet att bli en konservativ kraft för gemene man på sin kant. Vi får se var det bär hän framöver.

Jag tror att de misslyckas. Tanken är god precis som hos godhetsapostlar, men verkligen är brutal. Har vi misslyckats med integration för tidigare årskullar av invandrare som var betydligt mindre, varför ska vi plötsligt lyckas nu när vi har massinvandring. Dessutom finns där flera viktiga aspekter som skiljer sig från tidigare år och nu.

Ta bostadssitutionen. Alla vet att utan ett eget hem är det jättesvårt att komma vidare med nästan allt annat i livet. Bostadsbristen gör att det är bara galningarna kvar som tror att det går bra med massinvandring och integration.

Arbetsmarknaden. Hur ska man omforma hela svenska samhället så att det inte längre krävs grundskola och gymnasieutbildning där man förväntas kunna räkna, skriva och läsa på svenska för att få ett jobb?

Kan räkna upp tusentals smådetaljer som sätter krokben för godhetsprofeterna och att detta ska gå bra.

Ebba tror att det går att fixa, men jag tror de flesta inser att man måste säga nej till mer invandring samt även utvisa en ganska stor del av de som kommit sista åren för att överhuvudtaget kunna vända det här till något som kanske kan fungera.

Många väldigt fina ord, men när det kommer till att klara sitt uppdrag i verkligheten är det ett stort misslyckande. Jag tror inte att KD kommer att plocka så många poäng hos väljarna och därför bli utsparkade från riksdagen vid valet 2018.
Citera
2016-07-07, 00:18
Medlem
nedboys avatar
Vad tramsigt det blev när de frågade varför hon är populärast på Instagram. Givetvis så beror det på att folk kopplar ihop det med bilder och att hon är snygg som fan.
Citera
2016-07-07, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Vad tramsigt det blev när de frågade varför hon är populärast på Instagram. Givetvis så beror det på att folk kopplar ihop det med bilder och att hon är snygg som fan.

Snygg? Öh?

KD är ute ur riksdagen 2018.

Saknade av pingstvännerna möjligtvis.
Citera
2016-07-07, 00:29
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HolmgerKnutsson
Snygg? Öh?

De flesta jag träffar på säger att de tycker hon är snygg som fan. Jag själv tycker att hon är snygg.

Vi får hoppas att du har rätt angående att de åker ut då det är en urbota dum tanke bakom partiet.
Citera
2016-07-07, 00:54
Medlem
Retoriken gick hem hos Fria Tider i alla fall:

http://www.friatider.se/kds-nya-tuff...jobba-utan-l-n

Samtidigt pekar KG Bergström på undersökningar som visar att många svenskar uppfattar Busch Thor som "kylig", ett omdöme som Hägglund och Svensson definitivt aldrig fick:

Citat:
Novus presenterade i Resumé en för henne personligen väl så förödande undersökning. Fler väljare tycker att hon är ett sänke för partiet än ett flöte. Hon är visserligen nu igenkänd av fler än ifjol sommar. Men Ebba Busch Thor ses som kylig av långt fler väljare i år. Och av mycket fler än snittet för partiledarna.

Det är ett nytt inslag i KD:s partiledarhistoria. Ingen kunde beskylla Alf Svensson eller Göran Hägglund för kyla. Tvärtom utstrålade båda empati och de personifierade det kristna kärleksbudskapet.

http://www.expressen.se/kronikorer/k...r-ar-tillbaka/

Återstår att se hur långt hon driver KD:s ompositionering. Tror definitvt att det kan finnas existesberättigande för ett konservativt parti med klar högerprofil; SD ligger ju till vänster i välfärdsfrågor.
Citera
2016-07-07, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GulsomSol
Retoriken gick hem hos Fria Tider i alla fall:

http://www.friatider.se/kds-nya-tuff...jobba-utan-l-n

Samtidigt pekar KG Bergström på undersökningar som visar att många svenskar uppfattar Busch Thor som "kylig", ett omdöme som Hägglund och Svensson definitivt aldrig fick:

http://www.expressen.se/kronikorer/k...r-ar-tillbaka/

Återstår att se hur långt hon driver KD:s ompositionering. Tror definitvt att det kan finnas existesberättigande för ett konservativt parti med klar högerprofil; SD ligger ju till vänster i välfärdsfrågor.
Bergström har tappat sin förmenta objektiva fasad och kommer ut som en pantad politruk i allt högre utsträckning. Jag börjar känna en viss sympati för Ebba, nåt rätt måste hon göra eftersom hon börjar få hela etablissemanget mot sig. Problemet är att partiet ses som vekt, och knappast ståndaktigt om de möter motstånd.
Citera
2016-07-07, 08:14
Medlem
Love-Diana-de-Nices avatar
KD är i vart fall mer Sverigevänner än vad SD är.
Citera
2016-07-07, 08:19
Medlem
Y2Ws avatar
Man beskyllde Håkan Juholts politik för att vara "en popcornmaskin" som sprutade åt alla håll samtidigt, det är en passande beskrivning av KD just nu. Taktiken och strategin tycks ändras på daglig basis, olika fraktioner i partiet drar åt olika håll och partiledaren byter fot hela tiden.

Den centrala frågan är trots allt; "Varför ska man rösta på KD?". Jag kan faktiskt inte komma på ett enda skäl (och det beror inte på att jag är motståndare, jag kan tex se många anledningar till att folk ska rösta på V, och MP innan de kom med i regeringen och sålde partiprogrammet).
Citera
2016-07-07, 09:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HolmgerKnutsson
Snygg? Öh?

Jag tycker att hon är grymt snygg!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera