Citat:
Ursprungligen postat av
Kloss
Jag delar helt din uppfattning om godhetsapostlarna inom KD:s organisation som är helt förryckta men min förhoppning är ändå att Ebba och även Skyttendahl förmår styra upp partiet att bli en konservativ kraft för gemene man på sin kant. Vi får se var det bär hän framöver.
Jag tror att de misslyckas. Tanken är god precis som hos godhetsapostlar, men verkligen är brutal. Har vi misslyckats med integration för tidigare årskullar av invandrare som var betydligt mindre, varför ska vi plötsligt lyckas nu när vi har massinvandring. Dessutom finns där flera viktiga aspekter som skiljer sig från tidigare år och nu.
Ta bostadssitutionen. Alla vet att utan ett eget hem är det jättesvårt att komma vidare med nästan allt annat i livet. Bostadsbristen gör att det är bara galningarna kvar som tror att det går bra med massinvandring och integration.
Arbetsmarknaden. Hur ska man omforma hela svenska samhället så att det inte längre krävs grundskola och gymnasieutbildning där man förväntas kunna räkna, skriva och läsa på svenska för att få ett jobb?
Kan räkna upp tusentals smådetaljer som sätter krokben för godhetsprofeterna och att detta ska gå bra.
Ebba tror att det går att fixa, men jag tror de flesta inser att man måste säga nej till mer invandring samt även utvisa en ganska stor del av de som kommit sista åren för att överhuvudtaget kunna vända det här till något som kanske kan fungera.
Många väldigt fina ord, men när det kommer till att klara sitt uppdrag i verkligheten är det ett stort misslyckande. Jag tror inte att KD kommer att plocka så många poäng hos väljarna och därför bli utsparkade från riksdagen vid valet 2018.