Citat:
Ursprungligen postat av
El-Duderino
Jag tror dessvärre att hon redan har blommat ut (enligt den ursprungliga betydelsen av uttrycket). Jag hade vissa små förhoppningar på henne när hon tillträdde men det hoppet var inte långlivat. Vilket är synd, för någonstans i all modernistisk dynga finns det ändå vaga spår av en underliggande vettighet, som kommer upp till ytan i vissa av hennes tal.
Kanske... men å andra sidan tar det lång tid innan man blir "varm i kläderna". Vettigheten som du antyder tror jag är det som kommer vara Busch starkaste "kort". Förnuftets röst som talar om familj och värderingar.
Citat:
Ursprungligen postat av
El-Duderino
Men KD måste ju ändå ha världens sämsta partistrateger. Hur tänker man när man går med i pride?
Alla kristdemokrater hoppar ju inte av glädje för att Busch valde att deltaga i Pride. Men det är ändå ett sätt för Ebba att kanske bryta gamla invanda mönster? Alf Svenssonism och Hägglundister ger jag inte mycket för. Kanske vill ruska om partiet lite och föreställnigen om KD?
Citat:
Ursprungligen postat av
El-Duderino
Det finns ju inte på kartan att deltagandet i detta degenererade och genompolitiserade tramsspektakel kommer ha ett positivt väljarflöde. Deras verklighetsfrånvända beteende får självaste Don Quijote att framstå som en riktigt jordnära typ. Hade jag fått styra deras bana istället så hade de minst haft 20 % i nästa val

Tja om Busch ser väderkvarnar eller inte spelar inte så mycket roll. Pride är en del av verkligheten, precis som allt annat man inte tycker om. Pride är inte allt- sker en dag/år... inte jättefarligt.