2015-05-05, 17:19
Medlem
SmokeOns avatar
Stjärnadvokaten Peter Althin skriver i en debattartikel på SvD Opinion att han inte längre känner sig hemma i partiet. Han varnar för att Ebbas konservativa falang styr KD-skutan mot grunt vatten och att han hellre lämnar partiet nu än väntar tills de går på grund.

KD är inte längre mitt parti

Citat:
Jag trodde på min tolkning av den kristdemokratiska ideologin. Nu känner jag mig sviken av partiet – bedragen, skriver advokat Peter Althin.

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt...ti_4540366.svd
Citera
2015-05-05, 22:34
Medlem
MsDoubelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tsaritsan
nån mer som tänkt på att svt ofta väljer dåliga bilder på personer dom (eller iaf bildredaktören) ogillar? detta må vara en rätt okej bild på busch thor men ändå sämre än 99% av de som finns på henne.

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/kd...bbskatteavdrag

rätt säker på att detta inte bara är en slump/inbillning utan faktiskt ett genomgående drag i deras nyhetsarbete.
Det gör dom ju alltid. Allianspolitiker ser nästan alltid dåliga eller sura ut på bild om dom inte gjort nåt privat "dumt" som fuska med skatt eller så. Då brukar dom skratta och se nöjda ut på bilderna. Bara om dom gjort eller sagt nåt "snällt" enligt SVTs åsiktsmall så får dom en bild där dom ser ok ut.

Med V, S och MP är det lite mer blandat. Dom är ju oftast ok på bilderna eftersom dom passar mer SVTs åsikt men det händer att dom också fulas till. Särskilt om dom haft någon motgång tex.
Citera
2015-05-06, 10:27
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salavat-Julayev
KD är fel namn på det där partiet, det står varken för kristna värderingar eller demokrati. Borde vara ett solklart fall av vilseledande information av produkten. Bort-bort-bort.

Vad jag vet yppade aldrig Göran Hägglund kristna ord under sin tid som partiledare. Tragiskt och beklagligt. Bättre på gamle Alfs tid. Badbilden på GH var förskräcklig.
Citera
2015-05-06, 11:44
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tsaritsan
nån mer som tänkt på att svt ofta väljer dåliga bilder på personer dom (eller iaf bildredaktören) ogillar? detta må vara en rätt okej bild på busch thor men ändå sämre än 99% av de som finns på henne.

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/kd...bbskatteavdrag

rätt säker på att detta inte bara är en slump/inbillning utan faktiskt ett genomgående drag i deras nyhetsarbete.

Kanske OT, men SVT verkar hämta bilder från TT:s bildarkiv väldigt ofta. Fotografens namn anges inte, vilket jag trodde stred mot upphovsrättsliga regler.
Citera
2015-05-07, 13:51
Medlem
Gullegubbens avatar
Vad har Jenny Strömstedt skrivit om EBT nyss? Jag vägrar att gå in på Expressen.
Citera
2015-05-07, 13:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Vad har Jenny Strömstedt skrivit om EBT nyss? Jag vägrar att gå in på Expressen.
Jag ska gå in nu. Blev otroligt nyfiken! Återkommer...

Jenny Strömstedt säger att när hon var 28 år. Var hon barnsligt naiv. Trodde att allt var frid och fröjd. Typ. Men sen fick hon ett barn. Sov lite för lite. Fick insikter om att allt inte var som hon trodde. Men avslutar sin krönika med att ändå påstå hon minsann har rötter i jorden. (Fötterna på jorden)

Allt det här bottnar i att EBT, tycker att ideologisk drivkraft bör genomsyra politiken snarare än "livserfarenheten". Jag håller med EBT, tydliga ramar från politiken. Sen kan verkligheten styra sig själv. Som livet i djungeln. Där förvisso allt kanske inte är så himla tillrättalagt som Jenny Strömstedts trodde livet var fram till 28 års ålder...
Senast redigerad av Diogenes.Kynos 2015-05-07 kl. 14:04.
Citera
2015-05-10, 17:19
Medlem
Giggsys avatar
Är EBT för eller emot DÖ?
Citera
2015-05-10, 18:10
Medlem
SD-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Är EBT för eller emot DÖ?

Troligtvis emot egentligen, men för feg för att erkänna och driva frågan.
Citera
2015-05-10, 19:45
Medlem
Citat:
Kristdemokraternas nyvalda ledare Ebba Busch Thor har blivit mamma.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20769532.ab
Citera
2015-05-11, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20769532.ab

Trevligt, hoppas Ebba Busch Thor kommer att agera för att se till att hennes barn växer upp i ett bättr Sverige.
Citera
2015-05-11, 18:27
Medlem
Ebba Busch Thor är minst lika obehaglig som övriga Livets Ord sekterister inom
det lilla utdöende partiet Kristdemokraterna.

Ett för övrigt ganska onödigt parti vars främsta intresse är att utöva socialt förmynderi
över befolkningen och deras privatliv.

Dessutom är hon en allmänt dålig debattör.
Citera
2015-05-11, 18:50
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ATLANTIC-AQUA
Ebba Busch Thor är minst lika obehaglig som övriga Livets Ord sekterister inom
det lilla utdöende partiet Kristdemokraterna.

Ett för övrigt ganska onödigt parti vars främsta intresse är att utöva socialt förmynderi
över befolkningen och deras privatliv.

Dessutom är hon en allmänt dålig debattör.

Du har fel på alla punkter din lilla vänstermupp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in