2023-01-16, 00:45
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Hennes förre detta man är skriven på 314, där var Ebbas föräldrar tidigare skrivna. Nu bor Niklas där med 4 andra, vid namn Åsa, Charlie, Carl Erik och Matheus.

Ebbas föräldrar gjorde adressändring 2021-09-02 till 62A. Och så gjorde Ebba adressändring till 62B 2022-09-14. Adressen hon stod skriven på innan var samma som sin förre detta man.

Samtliga hus, Esbjörns hus (67) Ebbas föräldrar hus (62) och exmakens hus ( 314) ligger alla i samma område.

Verkar skumt. Varför är hon inte skriven i sitt hus, varför var både hon och ex maken skrivna hos Ebbas föräldrar och har föräldrarna flyttat plötsligt, ett år tidigare än Ebba?
Citera
2023-01-16, 01:01
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Verkar skumt. Varför är hon inte skriven i sitt hus, varför var både hon och ex maken skrivna hos Ebbas föräldrar och har föräldrarna flyttat plötsligt, ett år tidigare än Ebba?
Det mesta du frågar har jag ingen aning om.

Men 314 där de var skrivna innan var Ebbas och Niklas gemensamma hus. Ebbas föräldrar bodde hos dom. (Kanske i ett hus på tomten). Så Niklas har alltså övertagit Ebbas och hans hus efter skilsmässan. Skilsmässan skedde 2019-12-05. Så de var onekligen skrivna på samma adress länge efter skilsmässan.
Citera
2023-01-16, 10:58
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Säga vad man vill men hon är helt klart den snyggaste utav dom. Singel är hon också
Ha ha ha, ja hon har ju inte jätte konkursens bland de andra partiledarna direkt när det gäller utseende. Hon har utseendet och utstrålning som en programledare. Men jag tänker att utseende kanske inte är den viktigaste egenskapen inom politiken.

Man blir ganska bekymrad när hennes utseende tas upp som något viktigt bland hennes anhängare. Det är nämt 1000 gånger i denna tråd. Vill vi ha en politiskt anda i detta land när partiledarens utseende spelar roll. Vill vi inte att partiledarna skall representera sitt partis ideologisks grund. Att jag kan rösta på KD, M eller S och veta att deras parti kommer att driva ungefär samma politik oavsett vilken partiledare det har.

Jag tänker att det blir väldigt lätt ett vända kappan efter vinden parti annars.
Citera
2023-01-16, 13:03
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ha ha ha, ja hon har ju inte jätte konkursens bland de andra partiledarna direkt när det gäller utseende. Hon har utseendet och utstrålning som en programledare. Men jag tänker att utseende kanske inte är den viktigaste egenskapen inom politiken.

Man blir ganska bekymrad när hennes utseende tas upp som något viktigt bland hennes anhängare. Det är nämt 1000 gånger i denna tråd. Vill vi ha en politiskt anda i detta land när partiledarens utseende spelar roll. Vill vi inte att partiledarna skall representera sitt partis ideologisks grund. Att jag kan rösta på KD, M eller S och veta att deras parti kommer att driva ungefär samma politik oavsett vilken partiledare det har.

Jag tänker att det blir väldigt lätt ett vända kappan efter vinden parti annars.

Kanske så må vara men har något känsla av att hennes utseende inte ligger henne i fatet, tror snarare (som jag) att hon allt för oftast blir bedömd av sin skönhet snarare än retorik. Många ser henne som en bitch & tror ibland det har med avundsjuka att göra.
Citera
2023-01-16, 18:30
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Kanske så må vara men har något känsla av att hennes utseende inte ligger henne i fatet, tror snarare (som jag) att hon allt för oftast blir bedömd av sin skönhet snarare än retorik. Många ser henne som en bitch & tror ibland det har med avundsjuka att göra.
Der är fantastisk vad allt har med avundsjuka att göra. Jag tror de som är kritiska mot Ebba har fog och argument för sin skepsis. Jag tror inte många alls är avundsjuka på henne:
Angående Ebbas retoriken är det en retorik jag beklagar har kommit in i svensk politik. Det typen av retorik har inte funnits i svensk politik innan. Ebba predikar. Hon använder liknelser och beskriver i stora målande termer.
Hon respekterar inte taltider eller annan formula som alltid innan respekterats.
Citera
2023-01-16, 19:01
Avstängd
Citat:
Der är fantastisk vad allt har med avundsjuka att göra. Jag tror de som är kritiska mot Ebba har fog och argument för sin skepsis. Jag tror inte många alls är avundsjuka på henne:
Angående Ebbas retoriken är det en retorik jag beklagar har kommit in i svensk politik. Det typen av retorik har inte funnits i svensk politik innan. Ebba predikar. Hon använder liknelser och beskriver i stora målande termer.
Hon respekterar inte taltider eller annan formula som alltid innan respekterats.
Du kan få lite lästips. Googla på Geijer, Doris Hopp, Anna-Greta Leijon, Ebbe Carlsson och Mona Sahlin. Återkom sedan med din tramsiga kritik som saknar all substans.
Citera
2023-01-16, 19:57
Medlem
orrecrists avatar
Citat:

Är det hennes fel det blivit som det blivit skulle inte tro det, hon säger vad som måste sägas vare sig du gillar det eller inte. Av med skygglappar nu & ge henne kredd istället för att hon försöker förändra Sverige genom demokrati.
Citera
2023-01-16, 20:54
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Är det hennes fel det blivit som det blivit skulle inte tro det, hon säger vad som måste sägas vare sig du gillar det eller inte. Av med skygglappar nu & ge henne kredd istället för att hon försöker förändra Sverige genom demokrati.
Jag har aldrig påstått att världsläget, el priser eller höjda räntor är hennes fel. Även om hon innan valet skylde sossarna för att allt var deras fel.

Men att hon säger vad som måstes och att hon för ett bättre jobb än sossarna är jag inte ense med dig om.

Och att folk upplever att hon inte håller vallöften är inte bara jag som säger. Det säger de flesta faktiskt.
Citera
2023-01-18, 12:01
Medlem
orrecrists avatar
Sjysst pik av Ebba när hon blev avbruten med skratt av kossan Magdalena Andersson.
Citera
2023-01-18, 12:11
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GulsomSol
Vänsterfeminister blir sura på Ebba Busch Thor och Sara Skyttedal

https://twitter.com/RebellaUngSq/sta...200320?lang=sv
Med tanke på hur känslig Israel och Palistina frågan är kan jag tycka att det är onödigt av en politiker att bära en tröja med Ett israelisk militär tryck på.

Nu vet jag inte hur gamla bilderna är. Men jag kan tänka att det är mest onödigt för henne själv. Att-göra-listan provokativa kläder tar ofta fokus från kärnfrågan.
Citera
2023-01-18, 14:10
Medlem
Citat:
Med tanke på hur känslig Israel och Palistina frågan är kan jag tycka att det är onödigt av en politiker att bära en tröja med Ett israelisk militär tryck på.

Nu vet jag inte hur gamla bilderna är. Men jag kan tänka att det är mest onödigt för henne själv. Att-göra-listan provokativa kläder tar ofta fokus från kärnfrågan.

Bilderna togs 2009 av Sara Skyttedal då hon och Ebba Busch var med en kristen grupp i Israel. Skyttedal la upp dem (och många andra bilder från resan) på Facebook.

Ebba Busch var då sekreterare till kommunalpolitikern Gustav von Essen.
Citera
2023-01-18, 14:13
Citat:
Sjysst pik av Ebba när hon blev avbruten med skratt av kossan Magdalena Andersson.

Ebba briljerade, som vanligt. Magdalenas plumpa flabb fastnade i halsen, det såg alla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in