2015-03-15, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Jag är inte direkt KD-anhängare, men jag måste säga att Ebba gjorde ett grymt bra intryck i Agenda ikväll. Hon är nog det bästa som hänt KD, vi får se om det räcker till att hålla sig över spärren.

http://www.svtplay.se/video/2731056/...enda-agenda-11

Sympatisk, söt och står på de godas sida.

Tyvärr blev migrations och integrationsutspelet en orgie av kravlöshet.

- Asylinvandrare får tidsbegränsade uppehållstillstånd men får PUT om de får "anställning".

- Arbetslösa asylinvandrare får PUT efter tre år om skyddsbehov kvarstår (vilket det alltid kommer göra om man frågar etablissemanget).

- Asylinvandrare undantas från inkomstskatt i 5 år (upp till 500k SEK).

I praktiken kommer detta innebära att asylinvandrare kommer få skattefinansierade instegsjobb där lönen är undantagen från inkomstskatt i 5 år. Svenska skattebetalare står för notan. Tack Ebba, du är en sån omtänksam och god människa.
Senast redigerad av bakayaro 2015-03-15 kl. 22:21.
Citera
2015-03-15, 22:25
Medlem
vet inte riktigt vad jag ska säga. just nu känns det som att ingen annan svensk politiker någonsin kommer befinna sig i ett bättre läge att "röra om i grytan" och visa vägen än ebt har varit den senaste tiden. men tyvärr tror jag inte att hon är intresserad av att göra det.
Citera
2015-03-15, 22:35
Medlem
Jag tror att PK-eliten kommer omvända Ebba också. Hon är nog egentligen inte alls så mjäkig med invandrare. Det vore helt enkelt politiskt självmord att uttrycka något om att invandringen påverkar svensk kultur och tryggheten negativt. Hon vill väl som alla andra klättra på karriärstegen. Hoppas inte Skyttedal går samma framtid till mötes.
Citera
2015-03-15, 22:48
Medlem
SD-Kalles avatar
Ebba förespråkar alltså ett av de mest sjuka invandringsförslag som kommit från Sverige, att invandrare ska slippa betala skatt de första åren i Sverige.

Obegripligt hur folk kan hylla henne.
Citera
2015-03-16, 00:47
Medlem
man undrar ju vad som är mest lockande för ebt i detta läge: att leva upp till bilden av en kristdemokratisk partiledare eller att förnya bilden av en kristdemokratisk partiledare

med tanke på det starka tvivel hon har fått utstå från delar av partiet den senaste tiden så kan jag tänka mig att det just nu är viktigt för henne att göra det förstnämnda.

och sen är det förstås möjligt att hon inte alls är intresserad av det senare.
Citera
2015-03-16, 01:22
Medlem
Eoppoyzs avatar
Jag tror att KD har en potential att stanna kvar i riksdagen, nu när EBT blir partiledare. Det är möjligt att KD kommer kunna hejda delvis SD:s framväxt. Jag tvivlar starkt på att KD någonsin kommer upp i 12% igen (vilket de fick i valet -98), även om de möjligen kan växa till sig ett antal procentenheter.
Citera
2015-03-16, 08:46
Medlem
ChuckHagels avatar
Livets ord har hon ju lämnat så, förhoppningsvis inte p.g.a. politiska ambitioner utan av rätt orsaker. KD har ju spelat ut sitt i nutida Sverige där för övrigt SD har tagit den konservativa taktpinnen. Ung, snygg, smart tjej kan ju innebära lite utökad publicitet för partiet.
Citera
2015-03-16, 12:30
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChuckHagel
Livets ord har hon ju lämnat så, förhoppningsvis inte p.g.a. politiska ambitioner utan av rätt orsaker. KD har ju spelat ut sitt i nutida Sverige där för övrigt SD har tagit den konservativa taktpinnen. Ung, snygg, smart tjej kan ju innebära lite utökad publicitet för partiet.

Hon är som jag förstått det rätt saftigt backad av LO.. så den cyniske kan mycket väl anta att det är av karriärskäl hon inte har ett medlemskap i församlingen.
Citera
2015-03-16, 16:13
Medlem
Rodimusprimes avatar
Hade hon faktiskt gjort om partiet till ett värdekonservativt folkhemsparti som KD borde vara så hade man ju övervägt det, men det kommer bara bli samma tugg som alltid. Mer skattepengar på invandring, mer urlakande av folkhemmet och mer flum i alla områden, från skolan till miljön.
Citera
2015-03-16, 16:25
Medlem
Joosas avatar
http://nyheter24.se/nyheter/politik/...ackskottslista

Man upphör aldrig att förvånas över dessa undermänniskor!
Citera
2015-03-16, 16:31
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joosa

Galet hur mycket hat det finns och strålar ut ur Fi.
Citera
2015-03-16, 19:44
Medlem
pocahontas väns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joosa

https://mobile.twitter.com/ola_marte...28621179043841
Ironiskt nog, har även vederbörande en "Je Suis Charlie" poster som profilbild.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in