2015-04-26, 19:35
Medlem
polsks avatar
Ja svaret på den nyliga SVT-intervjun var väl talande.

Citat:
Hellre Jonas Sjöstedt än Jimmie Åkesson.
Citera
2015-04-26, 19:38
Medlem
.
Senast redigerad av tsaritsan 2015-04-26 kl. 19:46.
Citera
2015-04-26, 19:39
Medlem
Var det Ullenhag som startade de där "ställa grupp emot grupp"-hysterin? Hur kan en person som ska värna konservativa värderingar föredra kommunisterna före SD, dit många av partiets väljare gått och där potentiella väljare finns?

Hon gör allt för att åka ut ur Riksdagen.
Citera
2015-04-26, 19:43
Medlem
Det var det jag gissade på. Är ju fullt möjligt att hon bluffar stenhårt tills DÖ faller. Men tror inte det.
Därmed försvinner snart KD
Citera
2015-04-26, 19:43
Medlem
Jag har hela tiden oroat mig för att hon är en lika stor ynkrygg som Göran Hägglund. Men ändå känt att jag vill ge henne the benefit och the doubt tills vidare. Men idag stod det helt klart att hon är helt jävla ointressant.

Inga genetiska skillnader mellan män och kvinnor
Kärnfamiljen inte mer speciell än någon annan familjeform

Kvotera inte föräldraförsäkringen, bevara vinster i välfärden yada yada yada. FEGIS! YNKRYGG! Kom med något nytt för fan.

ALDRIG KD-
Senast redigerad av Space-Bound 2015-04-26 kl. 19:46.
Citera
2015-04-26, 19:46
Medlem
SD-Kalles avatar
Busch Thor är klart höger rent socialt och ekonomiskt, vilket väl är kul för den politiska spridningen i riksdagen. Kul med mer tydliga partier.

När det gäller feghet och floskler verkar hon vara precis som övriga alliansledare. Som SDare finns det inte mycket att hoppas på där.
Citera
2015-04-26, 19:54
Medlem
PaloPaloPalos avatar
För mig är det obegripligt att de utser en ung, oerfaren person, förvisso drillad och rejält hjärntvättad i sitt ungdomsförbund sedan unga tonår, till partiledare. Vad fan har hänt med sverige? När exakt började man skita i livserfarenhet och vishet som kommer med åren, och utse oerfarna barnrumpor som aldrig har haft vanliga hederliga arbeten, sk politiker-broilers???

Är det för att hon "ser bra ut" och "pratar trevligt" (på ungdomars vis) tro? Vad fan är det för Kalle Anka-samhälle vi lever i om man utser partiledare på basis av hur snygg någon är, respektive att en snygg person bättre kan "sälja in" partiet till väljarna? Nåja, det funkade ju för Reinsvält kanske genierna i KD cyniskt resonerar, som med sina hundvalpsögon blev så folkkär och fick mandat att förstöra sverige genom obegränsad import av människor som saknar asylskäl.

Demokrati verkar numera vara reducerat till ännu en produkt, likt hårschampo eller en ny bilmodell, som ska säljas till ointresserade väljare / konsumenter via unga kvinnor som ler och kastar med håret, eller ligger och kråmar sig på en motorhuv...
Citera
2015-04-26, 19:55
Medlem
polsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sisoedaersoet
Det var det jag gissade på. Är ju fullt möjligt att hon bluffar stenhårt tills DÖ faller. Men tror inte det.
Därmed försvinner snart KD

DÖ faller säkert med tiden, men jag tror inte det blir tack vare KD.
Citera
2015-04-26, 19:58
Medlem
PaloPaloPalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Space-Bound
Jag har hela tiden oroat mig för att hon är en lika stor ynkrygg som Göran Hägglund. Men ändå känt att jag vill ge henne the benefit och the doubt tills vidare. Men idag stod det helt klart att hon är helt jävla ointressant.

Inga genetiska skillnader mellan män och kvinnor
Kärnfamiljen inte mer speciell än någon annan familjeform

Kvotera inte föräldraförsäkringen, bevara vinster i välfärden yada yada yada. FEGIS! YNKRYGG! Kom med något nytt för fan.

ALDRIG KD-

Hörde henne intervjuas på P1 tidigare, när hon och den där andra kärringen kämpade om partiledarposten. Då framkom det att hon visat lite stake på sin blogg, men när hon utfrågades i radio av äcklet till programledare på P1 då fegade hon ur, tog avstånd från sådant hon skrivit på sin blogg, och hon sa öppet att hon var för forsatt massinvandring. Trots att detta dödar svensk välfärd, dödar all den kultur som gjort sverige till ett gott och bra land.

Ebba är nog inte någon äkta konservativ, utan en bluffkonservativ, enbart konservativ i små skitfrågor som på det stora hela är helt betydelselösa. I de viktiga stora frågorna är hon nog äckelliberal, som Folkpartiet och Centern: svenska folket och svensk kultur ska utplånas, och sverige ska bli mer tokreligiöst.
Citera
2015-04-26, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polsk
DÖ faller säkert med tiden, men jag tror inte det blir tack vare KD.
Besvikelsen man kände när hon klargjorde att hon står bakom den...

Där och när hon sa att det inte fanns några genetiska skillnader mellan män och kvinnor, samt att kärnfamiljen inte bör värderas högre än andra familjekonstellationer dog hon i mina ögon.
Citera
2015-04-26, 20:15
Medlem
mediekratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaloPaloPalo
För mig är det obegripligt att de utser en ung, oerfaren person, förvisso drillad och rejält hjärntvättad i sitt ungdomsförbund sedan unga tonår, till partiledare. Vad fan har hänt med sverige? När exakt började man skita i livserfarenhet och vishet som kommer med åren, och utse oerfarna barnrumpor som aldrig har haft vanliga hederliga arbeten, sk politiker-broilers???

Är det för att hon "ser bra ut" och "pratar trevligt" (på ungdomars vis) tro? Vad fan är det för Kalle Anka-samhälle vi lever i om man utser partiledare på basis av hur snygg någon är, respektive att en snygg person bättre kan "sälja in" partiet till väljarna? Nåja, det funkade ju för Reinsvält kanske genierna i KD cyniskt resonerar, som med sina hundvalpsögon blev så folkkär och fick mandat att förstöra sverige genom obegränsad import av människor som saknar asylskäl.

Demokrati verkar numera vara reducerat till ännu en produkt, likt hårschampo eller en ny bilmodell, som ska säljas till ointresserade väljare / konsumenter via unga kvinnor som ler och kastar med håret, eller ligger och kråmar sig på en motorhuv...
Varför ska unga diskrimineras menar du? Vad är hon, 28 år? Det finns flertalet partiledare som inte har någon vidare erfarenhet att tala om trots deras höga ålder, varför skulle de vara ett bättre alternativ? Kan det vara så att hon har kvalitéer som gör att de bortser ifrån hennes brist på erfarenhet? Hade KD haft en bättre lämpad kandidat som var intresserad av uppdraget hade de givetvis valt honom/henne.

Det är ingen som skiter i erfarenhet, det är du som överdriver signifikansen att ett riksdagsparti som lever farligt nära gränsen till att åka ut tar en chansning på yngre kandidat. Ett parti, du får nog lugna dig. Du verkar till råge på allt ha en riktigt kass kvinnosyn.

Edit: Vill påpeka att jag inte har någon vidare uppfattning om just Ebba eller var hon står politiskt. Det jag reagerade på var hur du anser det vara helt befängt att en ung snygg kvinna blir partiledare för ett litet riksdagsparti.
Citera
2015-04-26, 20:17
Medlem
JustZlatans avatar
Hur fan kan hon välja en kommunist över en nationalist?

PK-ledarna har en sådan beröringsskräck mot SD så det finns inte. Hoppas hon leder KD ut ur riksdagen vid nästa val när det nu blir.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in