2023-01-18, 17:02
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Sjysst pik av Ebba när hon blev avbruten med skratt av kossan Magdalena Andersson.
Det var ju inte bara Magdalena som fnittrade, det var väldigt många faktiskt.

Det roliga var självklart Ebbas totala avsaknad av självinsikt.

Så vad kan hon förvänta sig, hon står och ebbatera. Det vill säga i detta fall fördömer ett betende hon själv använt.

För vi måste väl vara överens om att Ebba var snart i kritiken mot regering när hon själv var i opposition.

Så jag tror inte Magdalena lär ha några större problem att förklara vad som var roligt för Ebba.
Citera
2023-01-18, 19:41
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Ebba briljerade, som vanligt. Magdalenas plumpa flabb fastnade i halsen, det såg alla.

Jag håller helt med
Citera
2023-01-18, 20:13
Medlem
VetVemDuArs avatar
Citat:
Ebba briljerade, som vanligt. Magdalenas plumpa flabb fastnade i halsen, det såg alla.
När hyckleri framförs inför öppen ridå brukar det vara svårt att låta bli att skratta.
Citera
2023-01-18, 22:12
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Det är där en mobbingtaktik som Norby-tjejerna i Magdas generation har använt sig av i många år. Tro mig, Magdas gäng var hånfulla redan när de växte upp. Oerhört verkningsfullt när man vill tillintetgöra andra tjejer, som inte tillhör samma kretsar som man själv, dvs de som inte är riktigt lika seriösa och fina. Magda vet jag inte, men en del av de hon växte upp med var definitivt nedlåtande mot personer med sämre bakgrund.

Norby= övre medelklassstadsdel i Uppsala, där de flesta hade akademikerföräldrar med höga positioner på den tiden, ofta professorer, lektorer, docenter och läkare. Är kanske samma nu egentligen.
Jag har ingen aning det du säger stämmer. Dock handlar det ju ganska mycket om Maggan. Vad sägs om att sprida dina antagande där istället.

Jag tänker att om någon är uppvuxen i en miljö med mobbning och punkt markering av människor så är det Ebba. Hon och hennes föräldrar var aktiva och aktade medlemmar i Livets ord. Livets ords dåvarande pastor Ulf Ekman har i efterhand gått ut och bett om ursäkt över hur man inom församlingen behandlade människor. Jag tänker att Ebba självklart måste bevittnar och präglats av vad som pågick i församlingen.

Ebba stod i riksdagen och Enbbaterade. Det vill säga helt utan skrupler fördömde något hon själv varit en stor del av.
Citera
2023-01-18, 22:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag har ingen aning det du säger stämmer. Dock handlar det ju ganska mycket om Maggan. Vad sägs om att sprida dina antagande där istället.

Jag tänker att om någon är uppvuxen i en miljö med mobbning och punkt markering av människor så är det Ebba. Hon och hennes föräldrar var aktiva och aktade medlemmar i Livets ord. Livets ords dåvarande pastor Ulf Ekman har i efterhand gått ut och bett om ursäkt över hur man inom församlingen behandlade människor. Jag tänker att Ebba självklart måste bevittnar och präglats av vad som pågick i församlingen.

Ebba stod i riksdagen och Enbbaterade. Det vill säga helt utan skrupler fördömde något hon själv varit en stor del av.

Jag tycker Ebba har varit duktig särskilt med äldrefrågorna. Tuffe Uffe lämnade Livets Ord 2014, det är nio år sedan. Hon gick väl i Livets Ords grundskola och sedan på Katedralskolan, precis som Magda gjort några år tidigare. Katedralskolan är definitivt ingen friskola, utan den mest anrika skolan i hela stan.

Jag skulle säga att Livets Ord var värst på 1980-talet när de på riktigt talade om för människor i Uppsala att de hade syndat om de satt i rullstol eller råkade ut för sjukdomar. Tror knappast att de kan ägna sig åt sådant nu.
Citera
2023-01-18, 23:51
Medlem
picapicans avatar
Citat:

Det var flera som skrattade, det hördes tydligt.
Citera
2023-01-19, 00:16
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokatten66
Jag tycker Ebba har varit duktig särskilt med äldrefrågorna. Tuffe Uffe lämnade Livets Ord 2014, det är nio år sedan. Hon gick väl i Livets Ords grundskola och sedan på Katedralskolan, precis som Magda gjort några år tidigare. Katedralskolan är definitivt ingen friskola, utan den mest anrika skolan i hela stan.

Jag skulle säga att Livets Ord var värst på 1980-talet när de på riktigt talade om för människor i Uppsala att de hade syndat om de satt i rullstol eller råkade ut för sjukdomar. Tror knappast att de kan ägna sig åt sådant nu.
Ursäkta men vilka äldrefrågor har Ebba drivet?

Ebba har oxå lämnat livets ord. Ebba är född -87 så hon han ju leva med Ulf som pastor i församlingen under ganska många år. Att Livets ord och Ulf Ekman fortsatte styra församlingen med järnhand längre än till 80- talet är jag ganska säker på. Även om de på grund av negativa konsekvenser säkert slutade predika så öppet utåt.

Det är klart att Ebba är påverkad av att gått på livets ords skola i nio år och dessutom vara en del av församlingslivet med föräldrar högtnuposatts i församlingen.

Livets ord har ingen gymnasieskola. Så Ebba var självklar tvungen att välja en vanlig. Jag tror inte det säger mycket om Magdalenas och Ebbas likheter att de gått på samma gymnasieskola.
Citera
2023-01-19, 08:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Ursäkta men vilka äldrefrågor har Ebba drivet?

Ebba har oxå lämnat livets ord. Ebba är född -87 så hon han ju leva med Ulf som pastor i församlingen under ganska många år. Att Livets ord och Ulf Ekman fortsatte styra församlingen med järnhand längre än till 80- talet är jag ganska säker på. Även om de på grund av negativa konsekvenser säkert slutade predika så öppet utåt.

Det är klart att Ebba är påverkad av att gått på livets ords skola i nio år och dessutom vara en del av församlingslivet med föräldrar högtnuposatts i församlingen.

Livets ord har ingen gymnasieskola. Så Ebba var självklar tvungen att välja en vanlig. Jag tror inte det säger mycket om Magdalenas och Ebbas likheter att de gått på samma gymnasieskola.

De här äldrefrågorna bland andra;

https://www.riksdagen.se/sv/dokument...ta-pa_H8023203

Mycket av det blev tyvärr avslag när den förra regeringen satt vid makten.
Citera
2023-01-19, 09:11
Medlem
Citat:

Ja, att stå och ljuga gång på gång utan att skämmas måste ju klassas som en slags briljans. Men är det den sortens politiker du vill ha?
Citera
2023-01-19, 09:24
Medlem
Kalsarikannis avatar
När SVT frågar partiledarna vad de fått för elräkning i december svarar alla på frågan utom energiministern själv, Ebba Busch (KD), som inte vill berätta vad hon betalat.

– Det håller jag för mig själv.

Någon som är förvånad?
Citera
2023-01-19, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalsarikanni
När SVT frågar partiledarna vad de fått för elräkning i december svarar alla på frågan utom energiministern själv, Ebba Busch (KD), som inte vill berätta vad hon betalat.

Någon som är förvånad?

Nä, man blir inte förvånad över vad denna lömska människa säger längre.
Citera
2023-01-19, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalsarikanni

Någon som är förvånad?

Ebba Busch bor hemma hos sina föräldrar och hennes pappa betalar elräkningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in