Citat:
Ursprungligen postat av
Utlovad
Jag såg det klippet och har med nöd och näppe haft tre jag känner väl, hemmaboende med olika typer av problematik. Eftersom jag är tidigare våldsutsatt kan jag inte sova (vill inte) med människor i samma bostad och jag skäms knappast för att säga att jag aldrig någonsin skulle ta in främmande män från Mellanöstern. Vi pratar om barn nu. Jag skulle knappast ta upp exemplet med kvinnan som berättade för mig hur hon tog sin egen bror till Sverige (från Finland) och sedan efter några år fick han en flipp o satte en kniv mot hennes hals och våldtog henne som inte bara var blodssläkt utan även fostrat honom som sin egen son.
Nej jag har inte någon fällande dom på mig men inte en ordnad ekonomi (ej skuldfri) och har tidigare haft psykisk ohälsa och har även inte sovit samman med mindre barn jag haft placerat (vilket ogillades vad jag förstod). Jag har inte någon aning om varför jag inte godkändes då min kommun diskriminerar friskt, inte ger information och gör lite som det passar dem själva men gissningsvis så har de förstört ännu mer papper än tidigare och vi vet båda två att du inte kan ordna något alls. Och jag vet att jag inte skämtar när jag säger att jag definitivt skulle kunna ta emot ett barn för att hålla det vid liv och uppfostra som sköta omsorgen även om det är tufft att få barn placerat hos sig.
Nu har jag utförligt förklarat varför det inte går och jag struntar i ditt underförstådda påstående om mig eftersom du knappast vet vad jag gjort för andra tidigare, vilka hot jag levt under eller vad jag själv genomlevt. Det finns en grupp människor i samhället som vågar stå pall och som tar sig igenom alla svårigheter om de så måste krypa igenom dem och det är dem som överlevt förr. Orsaken till att jag inte håller med, kan faktiskt bero på att livet gjort mig tåligare och inte att jag är naivare.
OK! Utförligt svar! Tack.
Jag menar att jag skulle kunnat ordna (med ditt fulla samarbete såklart) så du fått ta hand
om barn! " Vart vi nu drar gränsen vid barn, om det är batikhäxafasoner eller om du nu menar barn. Barn på riktigt vet vi ju liksom alla hur de ser ut!
Men jag ställer mej lite funderande, du är aktiv som bara den att "tangentbordskriga" om att ISbarn samt deras mödrar som även i kurdiska läger bränner ner tält för varandra, sista fallet så tände en europeisk ISkvinna på ett tält för en irakisk ISkvinna så såväl den irakiska ISkvinna som hennes barn brann inne i sitt tält, detta pga att den irakiska kvinnan inte var tillräckligt "äkta" i sin muslimska tro, därav rättfärdigade hon att bränna ihjäl barn. Sådana brinner du för att hjälpa. eller hur?
Om jag frågar efter din generositet mot andra kvinnor och andra barn!
Mellan 2015 och 2018 så var byarna Fuah och kefraya utanför terrornästet Idlib i syrian helt omringade i en ocean bokstavligen av terrorister, den syriska regeringen försökte rädda de civila där, vid 2017s försök att rädda de omringade så gav de "snälla" väststödda rebellerna chips till barnen och sprängde då ihjäl nära 100 barn och sårade oräkneligt med andra, 2018 lyckades Syriska regeringen till sist få ut alla från dessa byar som i 3 år slogs dygnet runt för att inte bli slaktade på torget offentligt som utlovats av terroristernas andlige ledare, denna tragedi tystades ner fullkomligt av Väst/Israelstödd media.
Jag bidrog faktist där några ggr med pengar. Just pga att det var enormt illa och av nån anledning censurerat av google och helt nertystat av media!
Kände du till denna mänskliga vansinneskatastrof?
Var det en fråga du ansåg viktig??, är du insatt i detta att ta hand om flyktingbarn vet du om detta..
Fråga 2.
Svenska barn som far illa idag ökar, ofta pga stress, hårdare samhällsklimat, etc etc....
Situationen för många svenskar är riktigt illa och det är fakta. Vill inte höra några ursäkter gällande det tack.
Varför som jag förstod känner du inte lika varmt för de barnen?
Vad är det som gör att du måste kämpa så mycket "Bakom tangentbordet" för utländska barn men inte svenska?
Sista frågan!
Ja, jag har PTSD själv och jag lovar att jag vet hur jävligt livet kan vara, men jag tar aldrig offerkoftan på mej, jag vart dock rättvisare av det som hände mej!
Men först när jag frågade om att ta hand om barn så var det en hjärtefråga om jag förstod dej rätt, du är ganska virrig i ditt sätt att prata och verkar glida in på dej själv som uppmärksamhetssökare men visst, frågan var det.
Du berättade för mej att du blivigt nekad familjehem. ok fine. jag förstår!
Men i nästa skede kommer egentligen en lång rad ursäkter som säkert stämmer, men isåfall om det är så illa så ska du inte ha barn hemma alls, HUR kom du isåfall in på denna diskussion att man skall
ta sitt ansvar med att hjälpa ISbarn och du med din psykiska hälsa varken kan eller FÅR ta emot nån, du vill garanterat inte heller, men du vill sitta här och förespråka nåt du inte kan göra själv och därav saknar du kunskapen att ens kunna diskutera på ett ok sätt!
Sen har du efter egen utsago med nöd och näppe haft 3 barn IAF som bott hos dej, snälla är det fantasier? eller sanning, är det sanning är det vanvård MILT sagt av dessa 3 barn om du trots det du
säger haft 3 barn boendes hos dej.
Vad är du för människa egentligen? Du är ju helt sjuk enligt min och även lagens mening isåfall, ett nerslag av soc hade slutat illa.
Du är i mina och lagens ögon kriminell faktist!
När man ser dej här, blir jag förvånad, det är ju uppmärksamhet och lek med påhittade personligheter du sysslar med.
Och om du talar sanning brott du sysslat med...
Det är inte friskt beteende, det vet du kanske?
// Motorola