2019-04-15, 01:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av agoggoge
Om någon saknar sväljreflex så sätter man en sond genom näsan och svalget till matstrupen. Saknas sväljreflex så rinner vätska och mat ut genom munnen, näsan eller backar upp ur matstrupen och kanske ned i luftstrupen.

Precis som när man intuberar för att ge narkos så finns risken att man väljer fel strupe. Efter att man satt en sond eller "tub" så kontrollerar man därför att man hamnat rätt. Tillvägagångssätten är desamma oavsett sväljreflex finns eller saknas. Men det är inte bra att "blåsa upp magsäcken" med andnings- och narkosgaser. Att tillföra sondnäring till lungorna är som ett slags dränkning. Man sätter sond på medvetslösa människor som ligger på rygg, då de kan backa kräkningar som rinner upp genom matstrupen och rinner ned i luftstrupen, för att sväljreflexen kan saknas vid medvetslöshet. (Viktigast för människor i den situationen är att bli lagda i framstupa sidoläge).

För att kunna ge intravenösa "dropp" så krävs ffa god hygien. För små barn och sköra äldre människor får man använda mindre nålar, men det viktigaste är hygienen.

Ja, tack för uppdateringen, det krävs rutin för detta, och inget som någon orutinerad ska hålla på med på små barn, eller alls överhuvudtaget. Åker sonden ner i lungorna så blir det ju lunginflammation, och det klarar inte så små barn av.
Nu vet jag ju inte om hur illa den yngste pojken mår, men det är knepigt med så små barn, att få dem att öka i vikt. Oklart om ungen kan äta själv, hursomhelst så får man väl lita på morfaderns utlåtande att pojken är för svag för att vara annat än på sjukhus.

Hur många sjukvårdskunnigt folk som finns där det har jag ju ingen aning om

Citat:
Ursprungligen postat av noIQKevin
latinamerikanske skiten lever ju på svenska skattebetalare så han kan ta det lilla han äger och åka hem till skitlandet chile där han kommer ifrån. hur får man råd att åka till ett muslimskt skitland som syrien när man själv lever på bidrag och påstår sig vara hemlös?

Jag gissar väl att det är SVT/PK-MSM som står för fiolerna precis som med Önnevall, människosmugglaren, eller att de startat ett bolag bara för detta ändamålet, typ
Som PK-Svinen kan plundra sedan, och konkursa, typ
Senast redigerad av DrSvenne 2019-04-15 kl. 01:12.
Citera
2019-04-15, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
I podden God Ton meddelar Jesper Ström att Skråmo blev skjuten i nacken i Baghouz på söndagen, blev förlamad från nacken och nedåt och dog 2 dagar senare. Inga närmare detaljer än så.

Ungefär efter 1.17
https://poddtoppen.se/podcast/137201...n-jesper-soder

Bra där! Hoppas han var vid medvetande och fick tid att begrunda sina synder innan han dog!
Citera
2019-04-15, 17:19
Medlem
8711s avatar
Det var ett himla tjat om hans barn i tidningarna nu. Det passar såklart svensk media och makten att visa upp Skråmo med ett svenskt/norskt utseende och namn plus sju påstått blonda barn. Det är dock absolut INTE representativt för 99% av dom som ska "komma hem", dessa är araber och svartmuskiga. Men det syns inte i media för att lura dom naiva svenskarna.

Hans barn är en problematisk situation, eftersom bara 4 är födda i Sverige. Det är oklart hur man ska hantera detta. 3 av barnen har ingen koppling till Sverige och man kan inte veta vems barn det är till 100%.

På det har vi morfaderns märkliga bilder som ser manipulerade ut och hans märkliga resa för dyra pengar som han inte borde kunna ha. Barnen ska väl även vara utspridda, ett på sjukhus, hur kunde han då samla alla på samma bild? Mycket märkligt.
Citera
2019-04-15, 17:25
Medlem
8711s avatar
En släkting till Skråmos fru verkar lobba för att barnen ska tas till Sverige med hjälp av eller via Chile. Då passar det att nyttja sitt ursprung såklart.

Om Chile är så fantastiskt så kan dom väl bosätta sig där permanent allihopa.

Citat:
De kämpar för att få hem Skråmos barn

Mamman, svensk medborgare, hade chilensk bakgrund. Därför har myndigheterna i Chile börjat agera. I förra veckan hölls ett möte på utrikesdepartementet i Chile där svenska ambassaden deltog.

Valeria Gonzales uppger att Chilenska staten, som har personal på plats, erbjöd sig att föra ut barnen, ta dem till närmaste sjukhus. Men att Sverige då sagt nej med hänvisning till att barnen är svenska medborgare.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...m-skramos-barn

Citat:
– Vi hade kontakt med chilenska presidenten igår och han är öppen för möjligheten att flyga själv dit och hämta barnen. Det har blivit så pass stort i Chile.

Haha! Den var bra. Ta med Löfven.
Senast redigerad av 8711 2019-04-15 kl. 17:39.
Citera
2019-04-15, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noIQKevin
latinamerikanske skiten lever ju på svenska skattebetalare så han kan ta det lilla han äger och åka hem till skitlandet chile där han kommer ifrån. hur får man råd att åka till ett muslimskt skitland som syrien när man själv lever på bidrag och påstår sig vara hemlös?

Det finns två personer med samma namn PG, en född 1958 och en född 1968.

* Han som har en massa skulder till FK och som söker bostad etc och som fått sina domar från Förvaltningsdomstolen uppladdade här på Flashback, är den som är född 1958 och han ska inte vara Skråmos svärfar eller morfar till Amanda Gonsalez sju barn.

* Det ska vara mannen PG född 1968 som är barnens morfar och som befinner sig i Syrien eller Irak nu. Om honom vet ingen särskilt mycket, men han har ställt upp på bild och så gett sig till känna. Hans initialer är PAG. På ansiktsbilden jag såg i SvD häromdagen så tycker jag han kan vara född 1968 och omkring 50 år gammal. Han bor i Sverige och hos honom bor hans 16-årig dotter.

Jag har inte läst något om hans 'personalia', betalningsanmärkningar eller något om hemlöshet och liknande. Han kanske har ett heltidsarbete och tagit ut innestående semsterdagar eller liknande. Kanske hade Skråmo lyckats överföra pengar till släkt i Skandinavien för att rädda barnen om kalifatet skulle gå under?

Alla i släkten får ställa upp för att rädda dessa barn och ordna med resehandlingar och biljetter.
Citera
2019-04-15, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
En släkting till Skråmos fru verkar lobba för att barnen ska tas till Sverige med hjälp av eller via Chile. Då passar det att nyttja sitt ursprung såklart.

Om Chile är så fantastiskt så kan dom väl bosätta sig där permanent allihopa.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...m-skramos-barn

Haha! Den var bra. Ta med Löfven.

man engarerar sig för salafister och vidriga muslimska äckel, latinamerikansk låg intelligens men man tar inte tag i den som verkligen behöver hjälp som Bosse Hansson, för att slippa hjälpa honom säger SvT direkt att han är alkis, loner för att slippa hjälpa honom fast han var SVTs anställd men man hjälper stinkande skitar och äckel som tar in illegalt muslimer så att de kan få uppehållstillstånd.
Citera
2019-04-15, 19:45
Medlem
negrofobens avatar
Skråmo var ju norrman och hans fru chilenare. Det är ju uppenbart att Sverige inte har nåt ansvar för dessa terroistyngel. Norge eller Chile får ta hand om dom!
Citera
2019-04-15, 19:48
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Skråmo var ju norrman och hans fru chilenare. Det är ju uppenbart att Sverige inte har nåt ansvar för dessa terroistyngel. Norge eller Chile får ta hand om dom!

Ja, enligt släktingen är ju Chile så bra och proaktiva, så dom kan väl bo där hela släkten och lämna Sverige? Presidenten själv var ju enligt henne beredd att flyga och hämta barnen. Vilket tomt jävla snack, tror hon på den själv eller? Förhärligar man sitt hemland på det sättet så kan man väl för fan bo där också.
Citera
2019-04-15, 22:32
Medlem
Lyssnade på chilensk radio som gav morfar, Patricio Gonzalez, ganska mycket utrymme för att prata om barnen och precis som sagts i tråden så säger han (minut 00:09:10 och framåt) att "det är oväsentligt vilket land som räddar barnen, var de än hamnar kommer vi ändå att ta med dem till Sverige".

Källa: https://player.fm/series/la-historia...e-siria-e-irak
Citera
2019-04-16, 00:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av billingvar
Bra där! Hoppas han var vid medvetande och fick tid att begrunda sina synder innan han dog!

Det är inte särskilt troligt att han var vid medvetande, nej. Det kan ju varit ett "misslyckat självmordsförsök" också att han inte ville skjuta sig i huvudet, utan skulle skjuta sig i halsen.

Ammunitionen kan ha varit dålig eller bössan eller pistolen flög ur greppet precis när han tryckte av om han höll med bara en hand

Teorin med självmordsförsök är ju logisk. Just med tanke på att den som annars avrättade/sköt Skråmo annars nog gärna skulle ha skrutit om det, och ta credd för dådet
Citera
2019-04-16, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Dessa anhöriga som bråkar och har sig. De vill väl ha jävla ambulansflyg till Sverige och gratis vård. För ungar som vi absolut inte vill ha hit. Skulle sätta en jävla praxis när svenskar som sköter sig får noll sådan hjälp om de råkar illa ut på turistresa. Här är det inte direkt ens en turistresa.

Nu öppnade det ju upp sig en lösning. Låt Chile ta hand om dom och om de har svensk medborgarskap dra in denna. Måste bli lite signalpolitik.

Varför skulle Chile vilja ta hand om det här?

Man har inte alls de starka koppling till islam som Sverige har med vår stora muslimska befolkning och relativa närhet till Mellanöstern.

Dessutom har man inte bidragit till kaoset som Sverige har med sitt deltagande i kaosartade fiaskoinsatser som den i Libyen och Afghanistan, allt för att blidka USA, men utan någon som helst konsekvensanalys.

Låt Chile fortsätta vara fritt från Islam och så tar vi hans om skiten vi själva skapat genom att öppna alla gränser och samtidigt springa USAs ärenden i kaoset som den s.k. koalitionen skapade efter krigen i Irak, Libyen, Afghanistan, etc.

Då kan vi hellre skicka barnen till skitlandet Ungern, som tar emot hundratals miljoner i bistånd från Sverige årligen, genom EU:s stödpengar, men inte bidrog ett skit när 150 000 muslimer knackade på vår dörr 2015. Man vägrade lägga en spänn. Ta tillbaka allt vi givit dem i bistånd, eller skicka återvändande terrorister dit.
Senast redigerad av Snuttis73 2019-04-16 kl. 06:41.
Citera
2019-04-16, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rektangel

De hatar ju den västerländska civilisationen så jag förstår inte varför de inte vill leva med sina kulturellt likasinnade i Mellanöstern utan vill till en kall sekulär kristen stat i Norden som de föraktar och känner sig exkluderade i. Begär asyl i Saudiarabien.

Varför hit?

Så tycker jag också det du sa tidigare...

Dom är ju här för att spida Islam så mycket som möjligt, ta över är ju målet på hundra års sikt. Varför man är hjär är ju för att äta upp sig, träna och så småningom dra ut igen.

Eller man har ju dragit ut för jihad och ses som stora hjältar bland muslimer.

Så bland likar så får dom ett jävligt bra liv här hemma... även om dom får skaka galler tre år. Det ger bara mer status. Dom kommer rekrytera för jihad igen...

varje sådan här personer kommer kosta oss skattebetalare 10-tals miljoner men tror inte det stannar där..

Tänk på det när du eller någon i din familj blir långtidssjuk och får nej av FK
hur mycket får en svensk i pension sedan? Det kostar inte några tiotals miljoner nej... inte på långa vägar.

Vad får vi av samhället ? Som bit för bit går åt hellvete. Såg att dom ökar min skatt med 1.80 ?
jag är själv arbetslös men skiter i det... har inognen stolthet över det här landet längre.

På 90 - talet började jag jobba... var jättestelt när jag var med och betalade skatt. Jag gjorde lumpen och var stolt över det även om det inte var det hårdaste stället.

I dag skrttar jag bara och tänker att staten får fucken av mig. Sådan här jävla as till avträden ska dom fan släpa hit... idioter. När det enda dom ska ha är ett skott i pannan rakt av (Eller slösa inte en kula på dom). kvinnorna ska vara i läger... Barnen ska tas ifrån dom och dom ska aldrig får veta vart barnen tog i vägen.

Ska jag bidra till allt det här ? Varför det? Nä fy satan säger jag...
Senast redigerad av Brodrude 2019-04-16 kl. 10:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in