2019-03-08, 16:23
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Skråmo är norrman så det får bli Norges sak att ta hand om hans avkomma. Vad gäller resten av IS folket så har många visserligen säkert formellt svenskt medborgarskap. Men det gör inte att jag betraktar dem som svenskar.

När jag såg en intervju med en IS hustru som talade om hur bra det var i Kalifatet eftersom man kunde slinka ut och köpa någon ung kvinnlig slav så förstod jag hur det där packet fungerar. Men ta du en titt på bilder om hur IS barnen med liv och lust deltar i avrättningar och fundera sen på om det är så bra att stoppa in dem på svenska dagis och i skolor.
Vi skall inte sänka oss till islamisternas nivå - är barnen svenska medborgare måste de tas om hand, vilket bör medföra att islamistföräldrarna förlorar vårdnad och all umgängesrätt.

Skråmo sitter bra i Syrien, men om Norge tar hem honom kan han väl få dela cell med Breivik? Dom har nog mycket att prata om!
Citera
2019-03-08, 16:52
Medlem
Citat:
Skråmo är norrman så det får bli Norges sak att ta hand om hans avkomma. Vad gäller resten av IS folket så har många visserligen säkert formellt svenskt medborgarskap. Men det gör inte att jag betraktar dem som svenskar.

När jag såg en intervju med en IS hustru som talade om hur bra det var i Kalifatet eftersom man kunde slinka ut och köpa någon ung kvinnlig slav så förstod jag hur det där packet fungerar. Men ta du en titt på bilder om hur IS barnen med liv och lust deltar i avrättningar och fundera sen på om det är så bra att stoppa in dem på svenska dagis och i skolor.
Mamman hade svenskt medborgarskap och därmed barnen.

Jag har aldrig intresserat mig för IS. Tog bort någon bara för att flaggan var med (kan ha varit emot IS snarare men förstod inte språket och tog det säkra före det osäkra).

Förr satte vi upp stegel https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Stegling och lyckades ändå utveckla vårt samhälle. Personligen fick jag trauman av att höra någon berätta historier om patienterna på psyket och hur de kan skada andra som dem själva i kombination med litteratur och filmer med grova våldsinslag. Jag var aldrig den minsta farlig för något barn även om jag givetvis fick otroliga problem med alla samhällsinstanser efter att ha klappat ihop och led enormt av att ha fått min värld så rubbad genom fiktiva som verkliga återberättelser av vuxna människors ondska.

Vad är det för skillnad? Likheterna ligger i okunskapen hos er som gör bedömningar. Ni kan ingenting och vet ingenting mer än att ni inte har några svar och blir istället hämndlystna eftersom ni upplever att andra ha oöverkomliga problem.

Människor är olika känsliga för våld och Sverige är fullt av människor som sett och upplevt saker du knappt kan föreställa dig. Men du borde istället kämpa för censur etc med tanke på allt barn kan se på nätet. Jag lovar att de inte kommer kunna förstå skillnaden mellan verklighet eller bara videoklipp eller bilder. Sedan vet du inte vad barn har för olika upplevelser bakom sig på dagis och skolor. Jag känner att det är fantastiskt hur naiva människor är och hur lite de vet om andra. Att de inte förstår vilka krigstrauman människor bär på redan i Sverige, att det finns barn som lider enormt i hemmen och ibland utsätts för sjuka övergrepp med allt från kränkningar till våld till sexuella övergrepp. Det är fantastiskt hur man lyckats bli så gammal att man försöker driva igenom frågor rörande andra människor men inte vet hur människor överlevt tortyr, övergrepp, sett döda eller kanske bara sett sin mamma våldtas av sin pappa. Jag tycker att det är fantastiskt att jag som aldrig umgåtts överdrivet mycket med människor hört så många människor tala om sina upplevelser medan andra med normala till större sociala nätverk är fullständigt okunniga.

Jag vet inte vad de här barnen har upplevt men jag vet att maktlöshet, hopplöshet, skräck och annat alltid känns likadant och att det bara är styrkan i känslor som varierar. Inte upplevelserna. Vi har årtionden med barn som upplevt krigstrauman i Sverige, utöver det är det inte särskilt rogivande att se olika filmscener ur filmer vuxna kan hantera, för alla barn heller. Att samhället inte kan ett skit mer än att stigmatisera och problematisera mer än lösa problem av större svårigheter, gör inte som så att det inte skulle vara samhället som ska ändras för att optimera möjligheter att tillfriskna och leva normalt liv. Bara för att du är rädd, kan vi inte anpassa världen efter din rädsla.
Citera
2019-03-08, 17:41
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Läser att Skråmos barn har fått ett eget rum på underrättelsetjänstens bas i nordöstra Syrien, en bas som enbart behöriga har tillträde till.
Och om jag inte minns fel så har YPG's Jesper Söder pratat med honom genom åren och har haft en del information om honom.
Kan Skråmo agerat informatör åt SDF? i vart fall sedan dom blev borttransporterade från Raqqa?

Han är lätt att omvända enligt hans egen historik. Grilla på.
Citera
2019-03-08, 17:54
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Vi skall inte sänka oss till islamisternas nivå - är barnen svenska medborgare måste de tas om hand, vilket bör medföra att islamistföräldrarna förlorar vårdnad och all umgängesrätt.

Skråmo sitter bra i Syrien, men om Norge tar hem honom kan han väl få dela cell med Breivik? Dom har nog mycket att prata om!

Då hoppas vi att det är du som drabbas när isbarnen lever ut allt och det enda de lärt under sin uppväxt
Du bör även ta ditt ansvar för vad isbarnen kostar andra. Deal?
Brevik hade en frånvarande arrogant farsa och dödade mpnga men under sitt mål.
Vad tror du isungarna kommer att genomföra? Självklart uppfylla sin hjälteuppgift de lärt in med modersmjölken.
Du vet att du och dina idioter likatänkare ansvarar för allt isbarn gör?
Föresten ålder på inkommande utländska barn i Sverige är män som ser ut som under kanske 30 år.
Citera
2019-03-08, 17:59
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrairo
Varför ska dessa terrorister dömas i sina hemländer, varför döms de inte i syrien/irak där straffskalan är mer passande?

Om regeringar ville så går det säkerr att göra en deal med syrien/irak om kostnaden för rättegång där.
Regeringar vill inte dumpa skiten på den typ av stat då den får hållhake. Billigare att ta hem ismedborgarna och låtsas som om inget hänt.
Media får inget, bara enklare material som riktar skattebetalarnas oro mot uzbeker.
Citera
2019-03-08, 18:02
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sang
För Sveriges del är läget sådant att regeringen och dess stödpartier, v, c och l samtliga anser att jihadisterna är viktiga väljargrupper. Det är därför inte att räkna med att någon hemvändare kommer att få något straff (Så har lagarna utformts, skrädarsydda av sjuklöverpartierna för jihadister)

I Statsmedia flödar lögnpropagandan dygnet runt om att Löfvén och hans anhang minsann vill straffa jihadisterna medelst en internationell domstol. Av detta blir det givetvis ingenting, men lögnerna tjänar som en dimridå för den egentliga politiken som går ut på att ta hit terroristernas barn vilka sedan med socialbidrag kan finansiera föräldrarnas resa till Sverige.
Regeringen vidare ifärd med att bereda marken för en ny invandringsvåg av IS-soldater

Tänk att det har gått så här långt i Sverige.
Är det bara asgamar höga på droger i svenska regeringen?
Citera
2019-03-08, 18:27
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Men ta du en titt på bilder om hur IS barnen med liv och lust deltar i avrättningar och fundera sen på om det är så bra att stoppa in dem på svenska dagis och i skolor.

Jag har sett många bilder och filmer på IS-barn som tvingas delta i avrättningar och när man tittar på deras ögon och deras ansiktsuttryck så är det precis samma blickar och uttryck som man ser i barnporrfilmer. Apatiska, och gör bara som de blir tillsagda eftersom alternativet är mycket värre.
Citera
2019-03-08, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
Då hoppas vi att det är du som drabbas när isbarnen lever ut allt och det enda de lärt under sin uppväxt
Du bör även ta ditt ansvar för vad isbarnen kostar andra. Deal?
Brevik hade en frånvarande arrogant farsa och dödade mpnga men under sitt mål.
Vad tror du isungarna kommer att genomföra? Självklart uppfylla sin hjälteuppgift de lärt in med modersmjölken.
Du vet att du och dina idioter likatänkare ansvarar för allt isbarn gör?
Föresten ålder på inkommande utländska barn i Sverige är män som ser ut som under kanske 30 år.
Jag har kollat igenom en del klipp nu (IS har aldrig intresserat mig då jag har egna problem jag lagt energin på) och det jag säger är otroligt mycket i linje med verkligheten. Man behöver alltså inte vara insatt för att förstå saker. Som jag sagt att västvärlden riskerar att de här återvänder som vuxna enbart för att göra terrordåd, visar sig vara en ytterst sannolik utgång om man inte agerar idag.

Det enda sättet att bryta deras uppväxt, är att ge dem en annan. Om IS medvetet försökt skapa arméer med barn som de drogat ner för att göra propagandafilmer har de lyckats halvvägs med att först skapa skräck i väst. Slutligen var det meningen att flertalet av dem skulle återvända som vuxna självmordsbombare och även om IS är krossat kommer barnen fortsätta präglas av den terror deras liv sannolikt främst kommer innebära. Den som inte har något att förlora, har faktiskt inte något att förlora. Här skulle de få det.

De flesta som det går åt helvete för, skjuter inte vilt omkring sig. Vi har hittills enbart haft högerextrema individer som gjort det (givetvis med syfte på ideologi här).

Rädsla är en sund drift som räddar oss som individer och våra samhällen stundtals men den är också benägen att terrorisera människor i onödan. IS har absolut lyckats med målsättningen av att framställa dem själva som oöverkomliga mördarmaskiner farligare än alla andra människor och grupper på vår jord. Samtidigt som majoriteten av dem tycks varit tvungna att droga och punda för att tackla de trauman de orsakat dem själva. Drogar ner barn som journalister beskriver som lugna sedan det är syftet om du ska göra bra, skrämmande filmer.

Att vissa kommer ha störningar och mentala problem är jag övertygad om. Jag tror ändå att vi kan rädda majoriteten av den handfull barn som har svenska medborgarskap via föräldrar.

Det är fint att hämndkänslor man själv lever med beror på missunsamhet, bitterhet och avund. Men hämnd får andra kaliber när den kommer ur nattsvart hat. Hela världen står utanför dörren i vår moderna tid. Du kan inte bara plocka russinen ur kakan och tro att du har privilegier. Hatet mot väst är väldigt levande. Det jag undrar är varför politikerna varit så lama. De har uppenbarligen haft många år på dem att börja bygga upp handlingsplaner. I värsta fall får vi börja med medicin och förvaring om någon är såpass hjärntvättad och dålig att den inte kan vara i samhället och är ett äldre barn. Man kan inte låta de mest störda, åka och skända andra länder och sedan inte vilja ta ansvar.
Senast redigerad av Utlovad 2019-03-08 kl. 18:45.
Citera
2019-03-08, 18:56
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utlovad
Jag såg det klippet och har med nöd och näppe haft tre jag känner väl, hemmaboende med olika typer av problematik. Eftersom jag är tidigare våldsutsatt kan jag inte sova (vill inte) med människor i samma bostad och jag skäms knappast för att säga att jag aldrig någonsin skulle ta in främmande män från Mellanöstern. Vi pratar om barn nu. Jag skulle knappast ta upp exemplet med kvinnan som berättade för mig hur hon tog sin egen bror till Sverige (från Finland) och sedan efter några år fick han en flipp o satte en kniv mot hennes hals och våldtog henne som inte bara var blodssläkt utan även fostrat honom som sin egen son.

Nej jag har inte någon fällande dom på mig men inte en ordnad ekonomi (ej skuldfri) och har tidigare haft psykisk ohälsa och har även inte sovit samman med mindre barn jag haft placerat (vilket ogillades vad jag förstod). Jag har inte någon aning om varför jag inte godkändes då min kommun diskriminerar friskt, inte ger information och gör lite som det passar dem själva men gissningsvis så har de förstört ännu mer papper än tidigare och vi vet båda två att du inte kan ordna något alls. Och jag vet att jag inte skämtar när jag säger att jag definitivt skulle kunna ta emot ett barn för att hålla det vid liv och uppfostra som sköta omsorgen även om det är tufft att få barn placerat hos sig.

Nu har jag utförligt förklarat varför det inte går och jag struntar i ditt underförstådda påstående om mig eftersom du knappast vet vad jag gjort för andra tidigare, vilka hot jag levt under eller vad jag själv genomlevt. Det finns en grupp människor i samhället som vågar stå pall och som tar sig igenom alla svårigheter om de så måste krypa igenom dem och det är dem som överlevt förr. Orsaken till att jag inte håller med, kan faktiskt bero på att livet gjort mig tåligare och inte att jag är naivare.

Du snarast älskar svårigheter och destruktiva mönster. Du vill ha in isare för att späda ut din egen misär och skuld.
Att du blir mindre dålig när glada mördare bjuds in med hotell all inclusive.
Citera
2019-03-08, 19:01
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:

Jag har aldrig intresserat mig för IS. Tog bort någon bara för att flaggan var med (kan ha varit emot IS snarare men förstod inte språket och tog det säkra före det osäkra).

Förr satte vi upp stegel https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Stegling och lyckades ändå utveckla vårt samhälle. Personligen fick jag trauman av att höra någon berätta historier om patienterna på psyket och hur de kan skada andra som dem själva i kombination med litteratur och filmer med grova våldsinslag. Jag var aldrig den minsta farlig för något barn även om jag givetvis fick otroliga problem med alla samhällsinstanser efter att ha klappat ihop och led enormt av att ha fått min värld så rubbad genom fiktiva som verkliga återberättelser av vuxna människors ondska.

Vad är det för skillnad? Likheterna ligger i okunskapen hos er som gör bedömningar. Ni kan ingenting och vet ingenting mer än att ni inte har några svar och blir istället hämndlystna eftersom ni upplever att andra ha oöverkomliga problem.

Människor är olika känsliga för våld och Sverige är fullt av människor som sett och upplevt saker du knappt kan föreställa dig. Men du borde istället kämpa för censur etc med tanke på allt barn kan se på nätet. Jag lovar att de inte kommer kunna förstå skillnaden mellan verklighet eller bara videoklipp eller bilder. Sedan vet du inte vad barn har för olika upplevelser bakom sig på dagis och skolor. Jag känner att det är fantastiskt hur naiva människor är och hur lite de vet om andra. Att de inte förstår vilka krigstrauman människor bär på redan i Sverige, att det finns barn som lider enormt i hemmen och ibland utsätts för sjuka övergrepp med allt från kränkningar till våld till sexuella övergrepp. Det är fantastiskt hur man lyckats bli så gammal att man försöker driva igenom frågor rörande andra människor men inte vet hur människor överlevt tortyr, övergrepp, sett döda eller kanske bara sett sin mamma våldtas av sin pappa. Jag tycker att det är fantastiskt att jag som aldrig umgåtts överdrivet mycket med människor hört så många människor tala om sina upplevelser medan andra med normala till större sociala nätverk är fullständigt okunniga.

Jag vet inte vad de här barnen har upplevt men jag vet att maktlöshet, hopplöshet, skräck och annat alltid känns likadant och att det bara är styrkan i känslor som varierar. Inte upplevelserna. Vi har årtionden med barn som upplevt krigstrauman i Sverige, utöver det är det inte särskilt rogivande att se olika filmscener ur filmer vuxna kan hantera, för alla barn heller. Att samhället inte kan ett skit mer än att stigmatisera och problematisera mer än lösa problem av större svårigheter, gör inte som så att det inte skulle vara samhället som ska ändras för att optimera möjligheter att tillfriskna och leva normalt liv. Bara för att du är rädd, kan vi inte anpassa världen efter din rädsla.

En stat har skyldigheter mot sina medborgare, men svenska lagen uppdaterades inte i samma takt som islam skred till verket om att döda alla omuslimer och bli en gemenskap och nation men utan land.
Boota gärna om.
Citera
2019-03-08, 23:00
Medlem
Fladerlappens avatar
Citat:

Klippte ur lite så jag inte citerar hela inlägget ;-).

Vet man med all säkerhet att alla ungar som Skråmo har släpat runt på är Amandas?
Det lättaste måste ju vara då att Norge tar hand om avkomman eftersom annars måste man ju splittra typ. 4 i Sverige 3 i Norge osv osv, kan bli lite administrativt krångel på det.
Citera
2019-03-08, 23:50
Medlem
retiarius1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fladerlappen
Klippte ur lite så jag inte citerar hela inlägget ;-).

Vet man med all säkerhet att alla ungar som Skråmo har släpat runt på är Amandas?
Det lättaste måste ju vara då att Norge tar hand om avkomman eftersom annars måste man ju splittra typ. 4 i Sverige 3 i Norge osv osv, kan bli lite administrativt krångel på det.

De uppgifter som tidigare framkommit angående deras barn är följande:

* Pojke f. 3 mars el. juni 2011 i Mölndal - blir 8 år nu i mars el. juni
* Pojke f. 11 juni 2012 i Kairo - blir 7 år nu i juni
* Flicka + Flicka (tvillingar) f. 8 nov 2013 på Östra Sj.h. Göteborg - blir 6 i nov
* nr 5 ?
* nr 6 ?
* nr 7 ?

Har ingen aning om varken kön eller ålder på barnen 5-7, men har ett minne av att någon sett någon bild på twitter eller annat media.

Grejen är att jag själv sitter på ett antal foton, lite dålig kvalitet, från slutet på december 2018 i Göteborg, där 2 av barnen ser att att vara deras.
Vittnesuppgifter finns även på att det var 3 barn, ev. 4, alla flickor, i sällskap med helsvart klädd liten kvinna med bara ansiktet synligt som skulle kunna vara Amanda.
Ihop med dessa en man som inte var Skråmo.
Barnen var typiskt nordiska med blont hår och lika Skråmo, föräldrarna var inte nordbor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in