Citat:
Ursprungligen postat av
FruStormufti
Då hoppas vi att det är du som drabbas när isbarnen lever ut allt och det enda de lärt under sin uppväxt
Du bör även ta ditt ansvar för vad isbarnen kostar andra. Deal?
Brevik hade en frånvarande arrogant farsa och dödade mpnga men under sitt mål.
Vad tror du isungarna kommer att genomföra? Självklart uppfylla sin hjälteuppgift de lärt in med modersmjölken.
Du vet att du och dina idioter likatänkare ansvarar för allt isbarn gör?
Föresten ålder på inkommande utländska barn i Sverige är män som ser ut som under kanske 30 år.
Jag har kollat igenom en del klipp nu (IS har aldrig intresserat mig då jag har egna problem jag lagt energin på) och det jag säger är otroligt mycket i linje med verkligheten. Man behöver alltså inte vara insatt för att förstå saker. Som jag sagt att västvärlden riskerar att de här återvänder som vuxna enbart för att göra terrordåd, visar sig vara en ytterst sannolik utgång om man inte agerar idag.
Det enda sättet att bryta deras uppväxt, är att ge dem en annan. Om IS medvetet försökt skapa arméer med barn som de drogat ner för att göra propagandafilmer har de lyckats halvvägs med att först skapa skräck i väst. Slutligen var det meningen att flertalet av dem skulle återvända som vuxna självmordsbombare och även om IS är krossat kommer barnen fortsätta präglas av den terror deras liv sannolikt främst kommer innebära. Den som inte har något att förlora, har faktiskt inte något att förlora. Här skulle de få det.
De flesta som det går åt helvete för, skjuter inte vilt omkring sig. Vi har hittills enbart haft högerextrema individer som gjort det (givetvis med syfte på ideologi här).
Rädsla är en sund drift som räddar oss som individer och våra samhällen stundtals men den är också benägen att terrorisera människor i onödan. IS har absolut lyckats med målsättningen av att framställa dem själva som oöverkomliga mördarmaskiner farligare än alla andra människor och grupper på vår jord. Samtidigt som majoriteten av dem tycks varit tvungna att droga och punda för att tackla de trauman de orsakat dem själva. Drogar ner barn som journalister beskriver som lugna sedan

det är syftet om du ska göra bra, skrämmande filmer.
Att vissa kommer ha störningar och mentala problem är jag övertygad om. Jag tror ändå att vi kan rädda majoriteten av den handfull barn som har svenska medborgarskap via föräldrar.
Det är fint att hämndkänslor man själv lever med beror på missunsamhet, bitterhet och avund. Men hämnd får andra kaliber när den kommer ur nattsvart hat. Hela världen står utanför dörren i vår moderna tid. Du kan inte bara plocka russinen ur kakan och tro att du har privilegier. Hatet mot väst är väldigt levande. Det jag undrar är varför politikerna varit så lama. De har uppenbarligen haft många år på dem att börja bygga upp handlingsplaner. I värsta fall får vi börja med medicin och förvaring om någon är såpass hjärntvättad och dålig att den inte kan vara i samhället och är ett äldre barn. Man kan inte låta de mest störda, åka och skända andra länder och sedan inte vilja ta ansvar.