2019-03-08, 07:18
Medlem
Motorola80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utlovad
Visst, om du ordnar så att jag blir godkänd som familjehem kan jag absolut ta ett barn under min vård och omsorg. Bortsett från den lilla detaljen så har jag inte anhöriga som tillhör IS, inte ens anhöriga muslimer och såvida jag vet känner jag inte någon som anslutit sig och åkt iväg så med tanke på att jag saknar anknytning till IS, får du fixa resten eller helt enkelt hålla käften. Jag är utredd, och inte godkänd som familjehem. Det är det enda som hindrar mig. Jag är knappast rädd eller oförmögen att uppfostra ett barn.

OK, men om du är helt ärlig så ska jag ordna så du får ta hand om dem. varför du inte är "godkänd" förstår jag inte. Är du brottsling?

Jag lovar att hjälpa dej! Lita på mej nu!

Vill du ha min mail el telnr så jag kan hjälpa dej att öppna ditt hem?

Ett litet klipp från tuben: https://youtu.be/zkPJCWGnZNQ
Citera
2019-03-08, 10:27
Medlem
Irak skall enligt en minister ta hand om och döma alla IS-terrorister som begått brott mot Irak eller irakiska medborgare. Bland alla kockar och chaufförer som tagits tillfånga finns det väl ett antal som haft slavar av vilka många säkert kommer från Irak. Spännande att se om samarbetet med kurder och irakier leder till att dessa utlämnas för rättskipning i Irak.

När det gäller Skråmo är då frågan om han haft en yazidisk eller kristen slav från Irak.

Mycket spännande. Någon som vet om han haft slav?
Citera
2019-03-08, 11:13
Medlem
Varför ska dessa terrorister dömas i sina hemländer, varför döms de inte i syrien/irak där straffskalan är mer passande?
Citera
2019-03-08, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herrairo
Varför ska dessa terrorister dömas i sina hemländer, varför döms de inte i syrien/irak där straffskalan är mer passande?

För Sveriges del är läget sådant att regeringen och dess stödpartier, v, c och l samtliga anser att jihadisterna är viktiga väljargrupper. Det är därför inte att räkna med att någon hemvändare kommer att få något straff (Så har lagarna utformts, skrädarsydda av sjuklöverpartierna för jihadister)

I Statsmedia flödar lögnpropagandan dygnet runt om att Löfvén och hans anhang minsann vill straffa jihadisterna medelst en internationell domstol. Av detta blir det givetvis ingenting, men lögnerna tjänar som en dimridå för den egentliga politiken som går ut på att ta hit terroristernas barn vilka sedan med socialbidrag kan finansiera föräldrarnas resa till Sverige.
Regeringen vidare ifärd med att bereda marken för en ny invandringsvåg av IS-soldater
Citera
2019-03-08, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motorola80
OK, men om du är helt ärlig så ska jag ordna så du får ta hand om dem. varför du inte är "godkänd" förstår jag inte. Är du brottsling?

Jag lovar att hjälpa dej! Lita på mej nu!

Vill du ha min mail el telnr så jag kan hjälpa dej att öppna ditt hem?

Ett litet klipp från tuben: https://youtu.be/zkPJCWGnZNQ
Jag såg det klippet och har med nöd och näppe haft tre jag känner väl, hemmaboende med olika typer av problematik. Eftersom jag är tidigare våldsutsatt kan jag inte sova (vill inte) med människor i samma bostad och jag skäms knappast för att säga att jag aldrig någonsin skulle ta in främmande män från Mellanöstern. Vi pratar om barn nu. Jag skulle knappast ta upp exemplet med kvinnan som berättade för mig hur hon tog sin egen bror till Sverige (från Finland) och sedan efter några år fick han en flipp o satte en kniv mot hennes hals och våldtog henne som inte bara var blodssläkt utan även fostrat honom som sin egen son.

Nej jag har inte någon fällande dom på mig men inte en ordnad ekonomi (ej skuldfri) och har tidigare haft psykisk ohälsa och har även inte sovit samman med mindre barn jag haft placerat (vilket ogillades vad jag förstod). Jag har inte någon aning om varför jag inte godkändes då min kommun diskriminerar friskt, inte ger information och gör lite som det passar dem själva men gissningsvis så har de förstört ännu mer papper än tidigare och vi vet båda två att du inte kan ordna något alls. Och jag vet att jag inte skämtar när jag säger att jag definitivt skulle kunna ta emot ett barn för att hålla det vid liv och uppfostra som sköta omsorgen även om det är tufft att få barn placerat hos sig.

Nu har jag utförligt förklarat varför det inte går och jag struntar i ditt underförstådda påstående om mig eftersom du knappast vet vad jag gjort för andra tidigare, vilka hot jag levt under eller vad jag själv genomlevt. Det finns en grupp människor i samhället som vågar stå pall och som tar sig igenom alla svårigheter om de så måste krypa igenom dem och det är dem som överlevt förr. Orsaken till att jag inte håller med, kan faktiskt bero på att livet gjort mig tåligare och inte att jag är naivare.
Citera
2019-03-08, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn

Tror jag har hittat hans lillasyster. Om någon vill ha namnet i grävningssyfte så PM:a.
Hans familj, släkt och annat kan vi lämna utanför detta tycker jag.

Finns det något videoklipp där han faktiskt rekommenderar folk att gå med i ISIS och/eller rekommenderar att begå något terrorattentat?
Citera
2019-03-08, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Men sitt inte och lek god på andra människors bekostnad om du inte planerar att ta personligt ansvar.
Jag har absolut inte skyldigheter att bära världen bara för att jag säger emot fel som sker. Är jag inte godkänd, kan jag inte och det är patetiskt att försöka kasta skit på mig för att jag vill ha goda förhållanden för utsatta barn men själv inte kan ge dem det. Jag är inte en sämre människa men vi ska absolut ha godkända hem och inte vem som helst som räcker upp handen. Sitt inte och försök härska över andra bara för att du saknar moralisk kompass och ansvarstagande som medkänsla med värnlösa grupper, vilket barn är. Jag tar inte åt mig eftersom jag aldrig leker god, men nog tusan är det sedan jag som många gånger burit ansvar och axlat uppgifter för andra människors skull. Fel människa, återigen, att anklaga för det ni normalt anklagar meningsmotståndare med värderingar och normer.
Citera
2019-03-08, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laozhu
Vad skönt att du har en ursäkt att slippa!
Vad kul att du har en totalt meningslös hobby av att säga ingenting. 👏👏👏

Skönt att du slipper ta itu med verkliga åtaganden i livet och istället kan lägga dumma kommentarer.
Citera
2019-03-08, 15:58
Medlem
Citat:
Jag har absolut inte skyldigheter att bära världen bara för att jag säger emot fel som sker. Är jag inte godkänd, kan jag inte och det är patetiskt att försöka kasta skit på mig för att jag vill ha goda förhållanden för utsatta barn men själv inte kan ge dem det. Jag är inte en sämre människa men vi ska absolut ha godkända hem och inte vem som helst som räcker upp handen. Sitt inte och försök härska över andra bara för att du saknar moralisk kompass och ansvarstagande som medkänsla med värnlösa grupper, vilket barn är. Jag tar inte åt mig eftersom jag aldrig leker god, men nog tusan är det sedan jag som många gånger burit ansvar och axlat uppgifter för andra människors skull. Fel människa, återigen, att anklaga för det ni normalt anklagar meningsmotståndare med värderingar och normer.

Gå ut på gatan och ta in valfri rom eller något skäggbarn som får bo hos dig och lev upp till den godhet du predikar.
Citera
2019-03-08, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vitasicamica
Har barnen bara den galna mormor i Sverige? Någon som vet?

Hette inte den döda frun Gonzales? Mormor kanske kan åka till Sydamerika direkt med barnbarnen? Gissar att en crowdfunding för flygbiljetter skulle fyllas ganska snabbt.
Citera
2019-03-08, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Gå ut på gatan och ta in valfri rom eller något skäggbarn som får bo hos dig och lev upp till den godhet du predikar.
Ursäkta? Jag talar om minderåriga barn till svenska medborgare som bör hämtas för att undkomma övergrepp nu när de är i förvar. Det säger jag eftersom jag inte gör skillnad på vilken sida som utsätts och att Sverige ska ta ansvar över barn som tillhör oss då de ska vara jämlika alla barn i samhället. Det ska inte vara någon förordning av viktigast till värdelösa utan livsvärde.

Det är inte en predikan. Det är en nationell tillhörighet. Sluta kasta in totalt ovidkommande saker. Jag är öppen sedan många år att jag vill ha förbud mot tiggeri och ordentlig åtstramning av invandringen. Jag behöver absolut inte bevisa något genom att ta in någon och det behöver ingen annan heller. Du är säkert den sortens skräp som går och spottar på tiggare istället för att känna dig märkvärdig och betydelsefull. Här framstår du bara som idiot iallafall.
Citera
2019-03-08, 16:15
Medlem
Citat:
Ursäkta? Jag talar om minderåriga barn till svenska medborgare som bör hämtas för att undkomma övergrepp nu när de är i förvar. Det säger jag eftersom jag inte gör skillnad på vilken sida som utsätts och att Sverige ska ta ansvar över barn som tillhör oss då de ska vara jämlika alla barn i samhället. Det ska inte vara någon förordning av viktigast till värdelösa utan livsvärde.

Det är inte en predikan. Det är en nationell tillhörighet. Sluta kasta in totalt ovidkommande saker. Jag är öppen sedan många år att jag vill ha förbud mot tiggeri och ordentlig åtstramning av invandringen. Jag behöver absolut inte bevisa något genom att ta in någon och det behöver ingen annan heller. Du är säkert den sortens skräp som går och spottar på tiggare istället för att känna dig märkvärdig och betydelsefull. Här framstår du bara som idiot iallafall.

Skråmo är norrman så det får bli Norges sak att ta hand om hans avkomma. Vad gäller resten av IS folket så har många visserligen säkert formellt svenskt medborgarskap. Men det gör inte att jag betraktar dem som svenskar.

När jag såg en intervju med en IS hustru som talade om hur bra det var i Kalifatet eftersom man kunde slinka ut och köpa någon ung kvinnlig slav så förstod jag hur det där packet fungerar. Men ta du en titt på bilder om hur IS barnen med liv och lust deltar i avrättningar och fundera sen på om det är så bra att stoppa in dem på svenska dagis och i skolor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in