Citat:
Ursprungligen postat av
Motorola80
OK, men om du är helt ärlig så ska jag ordna så du får ta hand om dem. varför du inte är "godkänd" förstår jag inte. Är du brottsling?
Jag lovar att hjälpa dej! Lita på mej nu!
Vill du ha min mail el telnr så jag kan hjälpa dej att öppna ditt hem?
Ett litet klipp från tuben:
https://youtu.be/zkPJCWGnZNQ
Jag såg det klippet och har med nöd och näppe haft tre jag känner väl, hemmaboende med olika typer av problematik. Eftersom jag är tidigare våldsutsatt kan jag inte sova (vill inte) med människor i samma bostad och jag skäms knappast för att säga att jag aldrig någonsin skulle ta in främmande män från Mellanöstern. Vi pratar om barn nu. Jag skulle knappast ta upp exemplet med kvinnan som berättade för mig hur hon tog sin egen bror till Sverige (från Finland) och sedan efter några år fick han en flipp o satte en kniv mot hennes hals och våldtog henne som inte bara var blodssläkt utan även fostrat honom som sin egen son.
Nej jag har inte någon fällande dom på mig men inte en ordnad ekonomi (ej skuldfri) och har tidigare haft psykisk ohälsa och har även inte sovit samman med mindre barn jag haft placerat (vilket ogillades vad jag förstod). Jag har inte någon aning om varför jag inte godkändes då min kommun diskriminerar friskt, inte ger information och gör lite som det passar dem själva men gissningsvis så har de förstört ännu mer papper än tidigare och vi vet båda två att du inte kan ordna något alls. Och jag vet att jag inte skämtar när jag säger att jag definitivt skulle kunna ta emot ett barn för att hålla det vid liv och uppfostra som sköta omsorgen även om det är tufft att få barn placerat hos sig.
Nu har jag utförligt förklarat varför det inte går och jag struntar i ditt underförstådda påstående om mig eftersom du knappast vet vad jag gjort för andra tidigare, vilka hot jag levt under eller vad jag själv genomlevt. Det finns en grupp människor i samhället som vågar stå pall och som tar sig igenom alla svårigheter om de så måste krypa igenom dem och det är dem som överlevt förr. Orsaken till att jag inte håller med, kan faktiskt bero på att livet gjort mig tåligare och inte att jag är naivare.