2019-03-07, 20:18
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123
Nej, de lyckades inte bygga upp något längre hållbart Kalifat. Dock tog de mark i anspråk och levde efter sina brutala och speciella lagar. De människor som såg till att Skråmo och hans gelikar misslyckades känner jag väldig tacksamhet för.

Den grymhet dessa ISIS-medlemmar visade prov på är så utstuderat ond så det är svårt att sätta ord på den. Nu väljer jag medvetet bort de terrorhandlingar som skedde i Europa och på andra håll i världen.
När de på 'hemmaplan' lekte med sina offer innan de slutligen skar halsen av dem inför sina filmfotografer är så vedervärdigt att jag äcklas av bara tanken på det lilla vi fick se.
Det räckte inte med att döda, det skulle vara så brutalt som möjligt och de skulle framstå som de mest framgångsrika jihadisterna någonsin.

Du har absolut rätt i att barnen inte har valt sina föräldrar eller att bli födda. Jag är inte kallblodig, ond eller vill små barn illa. Föräldrarna till dessa barn vill inte/ville inte att de skulle vaxa upp med västerländska orena syndare.

Skråmos barn är väl förmodligen mellan 1 och 10 år, att de äldre barnen är Allahs krigare är självklart. Hur ska de kunna vara något annat? Det är i den verkligheten de har levt..

Vilken skada de små barnen tagit kan vi diskutera i oändlighet. Dock vet vi en sak, föräldrarna lämnade Sverige med sina barn för att de tillsammans skulle leva efter 'den rätta muslimska tron'.

Jag såg IS-svenskor bli intervjuade igår. De ångrar sig. De vill hem till Sverige. De vill att barnen får en trygg uppväxt och får gå på dagis. Äventyret är slut, människor har blivit torterade och mördade. Det finns inget Kalifat längre, så nu vill de hem till Sverige och låta ungarna gå i dagis, as simple as that.

de ljuger för att få ett bättre liv, mat, gratis mat och bostad, utnyttjar barnen som skäl. lägre än lågt. vem är så svag och dum så den tror att de plötsligt omvänts. ingen normal.
Citera
2019-03-07, 20:39
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruStormufti
de ljuger för att få ett bättre liv, mat, gratis mat och bostad, utnyttjar barnen som skäl. lägre än lågt. vem är så svag och dum så den tror att de plötsligt omvänts. ingen normal.

Ja, visst ljuger de. Att de inte skäms att tala om sina barns trygghet när de skapat så mycket elände för andra.
Det intressanta var att det var en norsk reporter men han lyckades bara få intervjuer med svenska kvinnor. Som jag skrev tidigare så fick en norsk kvinna två och ett halv års fängelse bara för att hon ville åka ner till IS.
De norska lagarna är hårdare, vi skärpte våra lagar med det var efter 2014 när Skråmo gav sig av.

En sak som är intressant på sitt sätt är att Amanda (Skråmos fru) i princip har varit gravid eller nyförlöst hela tiden där nere.
Kvinnornas roll har ju varit att föda fler små jihadister..

Usch, jag känner mig elak och kluven.
Citera
2019-03-07, 22:07
Medlem
2big4yous avatar
Läser att Skråmos barn har fått ett eget rum på underrättelsetjänstens bas i nordöstra Syrien, en bas som enbart behöriga har tillträde till.
Och om jag inte minns fel så har YPG's Jesper Söder pratat med honom genom åren och har haft en del information om honom.
Kan Skråmo agerat informatör åt SDF? i vart fall sedan dom blev borttransporterade från Raqqa?
Citera
2019-03-07, 22:18
Medlem
retiarius1s avatar
Stämmer det att Skråmo överlämnade sig själv och barnen redan i mitten på förra veckan?
Alltså onsdagen den 27 februari.
Citera
2019-03-07, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Men hade han inte själv avsagt sig sitt svenska medborgarskap? Låt kurderna hantera honom. Den där iden med gallerbur, lyftkran och flod som IS uppfann kanske inte var så dum ändå?

Han har, såvitt jag vet, aldrig varit svensk medborgare, utan norsk.
Citera
2019-03-08, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Person.Persson
Är det någon form av officiellt konto?

Nej, noterar dock att det officiella https://twitter.com/YPJInternation3 har retweetat det första av påståendena.
Citera
2019-03-08, 00:59
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mploko
Nej, noterar dock att det officiella https://twitter.com/YPJInternation3 har retweetat det första av påståendena.

Det kontot är ju lika overifierat som det första.. dessutom bara ett några månader gammalt konto.
Citera
2019-03-08, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motorola80
Vilket jävla svammel!!

Men då tycker jag du öppnar ditt hem för de snälla jihadisterna eller iaf tar emot så många ISungar du kan i ditt eget hem!
Låter det ok för dej ?
Visst, om du ordnar så att jag blir godkänd som familjehem kan jag absolut ta ett barn under min vård och omsorg. Bortsett från den lilla detaljen så har jag inte anhöriga som tillhör IS, inte ens anhöriga muslimer och såvida jag vet känner jag inte någon som anslutit sig och åkt iväg så med tanke på att jag saknar anknytning till IS, får du fixa resten eller helt enkelt hålla käften. Jag är utredd, och inte godkänd som familjehem. Det är det enda som hindrar mig. Jag är knappast rädd eller oförmögen att uppfostra ett barn.
Citera
2019-03-08, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingvin.
Tycker svenska folket ska få rösta om hjälp eller inte. Jag vill inte riskera min familj sprängs till döds för då avrättar jag hela familjen utan ens att blinka. har ingen empati för smuts
Vi har rättsäkerhet och inte fokkmobbar som bestämmer över lag och rätt. Är det sedan som så att du får medborgarskap om din mamma är svensk medborgare, så är barnen svenska medborgare och det påverkas inte av dina känslor inför det.
Citera
2019-03-08, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingvin.
Nej inte om man avsagt sig medborgarskapet plus fött 3 ungar nere i kalifatet. Tycker de första fyra ungarna ska dräpas då de är över 4år och själva hållt i vapen och knivar mot folks halsar...
Man behöver inte ta till våld utan tryck in en cyanid kapsel i flabben, smärt fritt och död inom 2 sekunder.
Är det ens meningen att jag ska besvära mig här? Försöker du provocera misslyckades du, istället visar du min poäng med varför det svenska samhället ska gå in och skydda de här barnen eftersom det är ännu värre där det finns underlag för att vilja ta ut hämnd mot oskyldiga individer än vad som finns här
Citera
2019-03-08, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utlovad
Visst, om du ordnar så att jag blir godkänd som familjehem kan jag absolut ta ett barn under min vård och omsorg. Bortsett från den lilla detaljen så har jag inte anhöriga som tillhör IS, inte ens anhöriga muslimer och såvida jag vet känner jag inte någon som anslutit sig och åkt iväg så med tanke på att jag saknar anknytning till IS, får du fixa resten eller helt enkelt hålla käften. Jag är utredd, och inte godkänd som familjehem. Det är det enda som hindrar mig. Jag är knappast rädd eller oförmögen att uppfostra ett barn.

Men sitt inte och lek god på andra människors bekostnad om du inte planerar att ta personligt ansvar.
Citera
2019-03-08, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utlovad

Vad skönt att du har en ursäkt att slippa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in