2019-03-05, 22:13
Medlem
Hoppas att han får ett kännbart straff i Norge. Om det visar sig att han deltagit i terror och grymheter mot civila borde han dömas lika hårt som Breivik.

Hoppas barnen får komma till sin morfar. Mormor verkar ju lika tokig som Michael och Amanda. Alternativt trygga svenska fosterfamiljer om morfar av någon anledning är olämplig
Citera
Medlem
Vi vill ju inte ha tillbaka Skråmo så jag föreslår att vi kontaktar Jesper Söder om att starta en crowdfunding till Skråmos förvaring hos kurderna.
En lite grotta mitt ute i ingenstans, fjättrad vid väggen och ett halvt mål mat om dagen för att hålla kostnaderna nere.
Citera
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Hans barn har Sverige ansvaret för.

Släkten vill tydligen ha hem dem så då kan de väl hämta dem. De är redan förlorade och kommer att göra sig bra i de utanförskapsområden där de hamnar.
Vi måste förmodligen försörja dem som du skriver och sedan acceptera att de mördar oss i detta land utan skydd för den vanlige knegaren.
Citera
2019-03-05, 22:39
Medlem
Det hade som sagt varit mycket bättre om Skråmo hade fått vara kvar i Syrien/Irak och ta sitt straff där han har begått sina brott. Jag misstänker att vad han gjort där slår lite bidragsbrott med FK, och uppvigling eller vad det nu må vara han gjort när han uppmanat till lite ICA-terror på hemplan i Sverige.

Men vi skall väl kanske inte vara helt förvånade om han kommer hit igen på något sätt och om 5 år sitter i någon tv-soffa och prata om sin nya bok eller något sådant. Allt medan programledarna tycker synd om honom och hans hårda liv i utanförskapet ...
Citera
2019-03-05, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Varför envisas svensk media med att beskriva Skråmo som "Svenske IS-mannen" om och om igen när han är norsk medborgare som dessutom avsagt sig svenskt medborgarskap?

Saxat ur Omni.se idag:

"Den svenske IS-rekryteraren Michael Skråmo som uppges ha gripits i Syrien, kan komma att ställas inför rätta i Norge, skriver VG.

Skråmo har norska föräldrar och norsk medborgarskap men är född och uppväxt i Göteborg. Enligt SvD har han tidigare haft svenskt medborgarskap, men avsagt sig detta.

– Det är en norsk medborgare som vi har efterlyst internationellt och han är misstänkt för att ha deltagit i en terrorgrupp, säger Trond Hugubakken, informationschef för den norska säkerhetstjänsten PST".

Vad är det för fel i huvvet på våra snegökade pk-journalister egentligen?
Vill dom ha hit fanskapet igen och dom är stolta över hans verk i sverige som islamexpert i Stasitelevisionen Svt ?

Det är ingen som vill ha honom till Sverige. Det är väl bra att Norge tar hand om honom och straffar honom, så slipper vi.

Edit: Norge ska ju dessutom ha en bättre lag än oss.
Citera
2019-03-05, 22:50
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillsson
Skråmo gör bort sig i SVT:s "Debatt" 2009.

http://funfunfun.se/2019/02/77213_De...VT.woff?play=1

Skräcken för islam bygger på fördommar sa mannen i Svt för 10 år sedan. Jo jo.

Tycker att han på senare tid visat att han babblat programledare full med dynga. Och hur fredlig och tollerant en stat som bygger på islam är.
Citera
2019-03-05, 22:53
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 101000111
Det hade som sagt varit mycket bättre om Skråmo hade fått vara kvar i Syrien/Irak och ta sitt straff där han har begått sina brott. Jag misstänker att vad han gjort där slår lite bidragsbrott med FK, och uppvigling eller vad det nu må vara han gjort när han uppmanat till lite ICA-terror på hemplan i Sverige.

Men vi skall väl kanske inte vara helt förvånade om han kommer hit igen på något sätt och om 5 år sitter i någon tv-soffa och prata om sin nya bok eller något sådant. Allt medan programledarna tycker synd om honom och hans hårda liv i utanförskapet ...

Men nu får han ju en nystart liksom. Barnen som äntligen får gå i skola här och en ny chans. Nu hoppas vi att dom når en svensk ambassad (bussar) så att Skråmo får komma hem och bli dömd här liksom och hans barn hamnar i skola eller förskola.
Citera
2019-03-05, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Vad är det för fel på dig? Sverige har inget ansvar för ungar som avlats i Kalifatet.

Om folk därnere bryr sig så får väl dessa ta ansvar för dem. Sverige har inget med dem att göra.
Barn till svenska medborgare har Sverige absolut allt att göra med.
Citera
2019-03-05, 23:10
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Skråmo är gripen !!!
var det inte han som hellre dog än skulle bli tillfångatagen
Som de flesta islamister är Skråmo feg. Att mörda och tortera civilister, kvinnor, barn och gamlingar, med ställs demos beväpnade motståndare som är välmotiverade, mot kurdiska eller kristna trupper så flyr islamisterna vn om de är överlägsna till antalet, och när det inte finns någonstans att fly ger de upp. Skråmo är inte bara en mördare - han är en ynkrygg också!
Citera
2019-03-05, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Här visar du på alla felen. Jackie Arklöv är inget barn med trauma, han är en ren idiot. Vidare är alla dessa barn med kaotisk uppväxt överlägset representerade när det gäller husfridsbrott samt självmord. Vidare kan vi se att Sverige hade flest anhängare till IS per capita. Sen att vi bara haft enstaka attentat säger inte så mycket. Attentat har utförts i Norge, Finland, England, Frankrike, Tyskland... I många av dessa fall har GM befunnit sig i Sverige. Vi har kritiserats många ggr pga vår slapphänthet.

Ditt inlägg är så fel i så många aspekter att jag orkar inte skriva upp allt.
Det är du som har alla felen. Vi har en skyldighet inför dessa barn särskilt eftersom deras föräldrar kunnat stoppats på svensk mark ja. Sedan så vet du inte något alls om huruvida Jackie skulle kunna ha skador och trauman pga tidigt liv och adoption. Jag har suttit tidigare idag och berättat om hur illa somliga finska barn kunnat hantera att placeras i Sverige. Bland annat om en pojke som skickades till sin syster och satte kniv mot hennes hals en dag plötsligt och våldtog henne efter att hon tagit hand om honom som om han varit hennes barn och inte syskon (med större åldersskillnad). Vi har en mängd exempel på varför det är människors rädsla för IS barnen som talar mer än verkliga fakta där det kan gå bra och kan gå dåligt utan att utgången påverkas av vilka trauman som skett (beräknat efter vad vuxna anser fasansfullt). Vi har otroligt många som kommit till Sverige med svårare upplevelser av våld och konflikter. Det som spelar störst roll är insatser och miljö. Adoption kontrolleras noggrannare med följden att våra adoptivbarn klarat sig bättre än fosterbarn o.d och det trots att även olämpliga adoptioner sker.

Vår oförmåga att hantera verkligheten, kriminalitet, psykiatri, extremism etc är inte någon bra undanflykt för att värdera en handfull barn lägre än djur. Det är inte barnens fel att Sverige inte vill förstå saker eller att vi har en antirasism som är katastrofal för samhället. Vad du känner är totalt oviktigt eftersom dina känslor inte styr landet. Och det är bara känslor ni motståndare till svenskt barnskydd, upplever. Ni är rädda. Jag är inte det. Betyder inte att jag inte förstår allvaret utan bara att några dårar inte skrämmer mig såpass mycket att jag blir någon annan ideologiskt. Det är ett privilegium att få vara så skyddad och okunnig som dig, däremot så ska större helheter ligga till grund i så här viktiga frågor. Inte rädda människors farhågor. Trots allt så ska vi alla dö någon gång. Intressant att ni inte bryr er lika mycket när det är gängkriminella, näthatare, rasister eller bara allmänt korkade och andra typer som står för terrorn. Du vet vad de säger:The Devil you know
Citera
2019-03-05, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Som de flesta islamister är Skråmo feg. Att mörda och tortera civilister, kvinnor, barn och gamlingar, med ställs demos beväpnade motståndare som är välmotiverade, mot kurdiska eller kristna trupper så flyr islamisterna vn om de är överlägsna till antalet, och när det inte finns någonstans att fly ger de upp. Skråmo är inte bara en mördare - han är en ynkrygg också!
Han är inte modigare om han spränger sig i luften med antal civila, för att inte ge upp. Mod saknas ofta i sådana här frågor. Mod handlar snarare om att övervinna rädslor och göra rätt. Har man ingenting att förlora, är man inte modigare utan tommare.
Citera
2019-03-05, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argaangelica
Aa, jag tänker på finska krigsbarn liksom och barnen från Afghanistan, balkan. Barnen är ju svenska ju.
Barn till svenska medborgare är mer svenska angelägenheter än de övriga och ja, vi har tagit oss an barn tidigare och oftast inte riktigt vetat vad vi gör. Jag känner att det är på tiden att vi ändrar på det och gör bättre ifrån oss.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in