Citat:
Ursprungligen postat av
MittPorrKonto
Här visar du på alla felen. Jackie Arklöv är inget barn med trauma, han är en ren idiot. Vidare är alla dessa barn med kaotisk uppväxt överlägset representerade när det gäller husfridsbrott samt självmord. Vidare kan vi se att Sverige hade flest anhängare till IS per capita. Sen att vi bara haft enstaka attentat säger inte så mycket. Attentat har utförts i Norge, Finland, England, Frankrike, Tyskland... I många av dessa fall har GM befunnit sig i Sverige. Vi har kritiserats många ggr pga vår slapphänthet.
Ditt inlägg är så fel i så många aspekter att jag orkar inte skriva upp allt.
Det är du som har alla felen. Vi har en skyldighet inför dessa barn särskilt eftersom deras föräldrar kunnat stoppats på svensk mark ja. Sedan så vet du inte något alls om huruvida Jackie skulle kunna ha skador och trauman pga tidigt liv och adoption. Jag har suttit tidigare idag och berättat om hur illa somliga finska barn kunnat hantera att placeras i Sverige. Bland annat om en pojke som skickades till sin syster och satte kniv mot hennes hals en dag plötsligt och våldtog henne efter att hon tagit hand om honom som om han varit hennes barn och inte syskon (med större åldersskillnad). Vi har en mängd exempel på varför det är människors rädsla för IS barnen som talar mer än verkliga fakta där det kan gå bra och kan gå dåligt utan att utgången påverkas av vilka trauman som skett (beräknat efter vad vuxna anser fasansfullt). Vi har otroligt många som kommit till Sverige med svårare upplevelser av våld och konflikter. Det som spelar störst roll är insatser och miljö. Adoption kontrolleras noggrannare med följden att våra adoptivbarn klarat sig bättre än fosterbarn o.d och det trots att även olämpliga adoptioner sker.
Vår oförmåga att hantera verkligheten, kriminalitet, psykiatri, extremism etc är inte någon bra undanflykt för att värdera en handfull barn lägre än djur. Det är inte barnens fel att Sverige inte vill förstå saker eller att vi har en antirasism som är katastrofal för samhället. Vad du känner är totalt oviktigt eftersom dina känslor inte styr landet. Och det är bara känslor ni motståndare till svenskt barnskydd, upplever. Ni är rädda. Jag är inte det. Betyder inte att jag inte förstår allvaret utan bara att några dårar inte skrämmer mig såpass mycket att jag blir någon annan ideologiskt. Det är ett privilegium att få vara så skyddad och okunnig som dig, däremot så ska större helheter ligga till grund i så här viktiga frågor. Inte rädda människors farhågor. Trots allt så ska vi alla dö någon gång. Intressant att ni inte bryr er lika mycket när det är gängkriminella, näthatare, rasister eller bara allmänt korkade och andra typer som står för terrorn. Du vet vad de säger:The Devil you know