2019-03-07, 18:44
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Barn är ganska anpassningsbara.
Efter bara ett par månader med västerländsk infrastruktur, trygghet och ett normalt och varmt liv, så kommer många av dem bara att vara glada över att ha sluppit ur helvetet.

IS-barn är som barn som vuxit upp med peddoföräldrar. Kommer de bara bort från den destruktiva miljön så går det ganska bra för dem sedan.
Självklart. Det supertoleranta Sverige förvandlar automatiskt ohyra till lydiga skattebetalare. Jag kan verkligen se framför mig hur batikhäxorna lyckas anpassa dessa ”barn” med hjälp av saft och bullar. Lillkillens blick ser verkligen inbjudande ut.

https://theync.com/isis-children-execute-people.htm
Citera
2019-03-07, 18:52
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, grunden till barns emotionella förmåga och känsloregister sätts mellan 0-3 års ålder. Ett barn som kraftigt störs i den utvecklingen kommer inte att känna empati för andra och inte på andra sätt känslomässigt knyta an till andra.

Det är dock inga 0-3-åringar inom IS arméer. Jag har för mig att pojkarna tas ut till stridsträning först när de är 8-10. Flickorna tränas till att vara slavar så alla IS-småflickor är i princip identiska med alla småflickor som växt upp i våldtäktshem.
Citera
2019-03-07, 18:56
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det är dock inga 0-3-åringar inom IS arméer. Jag har för mig att pojkarna tas ut till stridsträning först när de är 8-10. Flickorna tränas till att vara slavar så alla IS-småflickor är i princip identiska med alla småflickor som växt upp i våldtäktshem.
Du kanske skall börja botanisera lite deras videor så kommer du få för dig annat.
Citera
2019-03-07, 19:06
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag försvarar inte IS. Men något kalifat lyckades de inte bygga upp. Barn som blivit "avlade i kalifatet", dvs i Syrien och Irak, i områden där IS styrt, har ingen skuld. De har varken bett om att bli födda eller valt sina föräldrar.

Nej, de lyckades inte bygga upp något längre hållbart Kalifat. Dock tog de mark i anspråk och levde efter sina brutala och speciella lagar. De människor som såg till att Skråmo och hans gelikar misslyckades känner jag väldig tacksamhet för.

Den grymhet dessa ISIS-medlemmar visade prov på är så utstuderat ond så det är svårt att sätta ord på den. Nu väljer jag medvetet bort de terrorhandlingar som skedde i Europa och på andra håll i världen.
När de på 'hemmaplan' lekte med sina offer innan de slutligen skar halsen av dem inför sina filmfotografer är så vedervärdigt att jag äcklas av bara tanken på det lilla vi fick se.
Det räckte inte med att döda, det skulle vara så brutalt som möjligt och de skulle framstå som de mest framgångsrika jihadisterna någonsin.

Du har absolut rätt i att barnen inte har valt sina föräldrar eller att bli födda. Jag är inte kallblodig, ond eller vill små barn illa. Föräldrarna till dessa barn vill inte/ville inte att de skulle vaxa upp med västerländska orena syndare.

Skråmos barn är väl förmodligen mellan 1 och 10 år, att de äldre barnen är Allahs krigare är självklart. Hur ska de kunna vara något annat? Det är i den verkligheten de har levt..

Vilken skada de små barnen tagit kan vi diskutera i oändlighet. Dock vet vi en sak, föräldrarna lämnade Sverige med sina barn för att de tillsammans skulle leva efter 'den rätta muslimska tron'.

Jag såg IS-svenskor bli intervjuade igår. De ångrar sig. De vill hem till Sverige. De vill att barnen får en trygg uppväxt och får gå på dagis. Äventyret är slut, människor har blivit torterade och mördade. Det finns inget Kalifat längre, så nu vill de hem till Sverige och låta ungarna gå i dagis, as simple as that.
Citera
2019-03-07, 19:27
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...-de-tillhor-is

Barn till Isis torteras i Irak
Citera
2019-03-07, 19:45
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Det är ingen som vill ha honom till Sverige. Det är väl bra att Norge tar hand om honom och straffar honom, så slipper vi.

Edit: Norge ska ju dessutom ha en bättre lag än oss.

Svensk media har tydligen ljugit om hans identitet, hemvist, medborgarskap. Inte ett ord om att han är norsk förrän nu. så vilka fler hittepåsvenskar har de lurat oss med.
Det är en otäck och farlig utveckling när media missleder sin läsare som svensk media gör när de urskilljningslöst hävdar och beskriver vem som helst som vad som helst.
”Är det en ko, nej den är i en stia då är den en gris” Så osäkert definierars objekt, så slött och oetiskt missleder svensk media sina läsare.

Den som flyttat till Syrien och ingått medborgarskap i islamska staten är väl rimligen medborgare i densamme. Att de saknar eget land gör dem inte till en svagare nation.
En medborgare i IS är medborgare där. Självvalt i högsta grad. Inte så att de ärvt sin nationalitet, nej de är nybyggare och bara för att de saknar egen mark just nu innebär inte att de är svagare som nation.
Citera
2019-03-07, 19:50
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:

känslomässigt störda föräldrar i svart mask och med dåligt uppförande, vråla, slå, skrika, räcker nog för att störa en frisk utveckling under 0-3 åren.
Citera
2019-03-07, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majongq
https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...-de-tillhor-is

Barn till Isis torteras i Irak

Bra! Då får vi en generation med krig till.
Citera
2019-03-07, 19:54
Medlem
Erik Östs avatar
Nä jag vill inte att deras barn,Skråmos skitungar har anhöriga i sverige, ska trampa svensk mark mer hur cyniskt det än kan låta.

https://www.expressen.se/gt/michael-...miljen-vadjar/

När de här barnen kommer tillbaka till sverige finns det en stor möjlighet att många av dom är tickande bomber , speciellt om de som indoktrinerat dom dött martyrdöden (pappsen för det mesta) hur skruvat och sjukt det än låter! Kort sagt. Läs på själv latoxe!

Jag tror inte våra aphjärnor till politiker ,eller far och morföräldrarna, har en susning om någonting hur islams sharialagar fungerar och har öht aldrig läst en rad i koranen i hela sitt liv. Sanningen finns där för ärthjärnorna men ta hit skiten bara för all del , alltid kommer det roa nån!

http://tt.omni.se/usa-befal-striden-...-over/a/P3kgxb

Vi ska inte ha med islam att göra öht i ett kristet och utvecklat industriland, det är bara bakåtsträvande och kommer aldrig föra något gott med sig enligt mig.
Låt dom stanna i MÖ och utkämpa sina "heliga krig" så vi kan fortsätta utvecklas!

Kristendomen har reformerats men det kan inte islam om man läst några , åtminstone rader i koranen. "Icke kompatibelt" som det så vackert heter i ett modernt samhälle!
Vad är det som är så svårt att förstå?

Massuppfitta mig inte nu för jag tycker samtliga abrahamitiska religioner , endast runt 6000 år gammal , är ett stort fett skämt i människans långa historia!
Senast redigerad av Erik Öst 2019-03-07 kl. 20:11.
Citera
2019-03-07, 20:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laozhu
Bra! Då får vi en generation med krig till.
Barn till ISIS har torterats av ISIS hela tiden.
Citera
2019-03-07, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Anhöriga till mamman vill att man skyndar på och hjälper barnen hit .... för det är så KALLT i Syrien nu ....

https://www.expressen.se/gt/michael-...miljen-vadjar/

Expressen har tydligen talat med Skråmos svärmor:

Citat:
I flera veckor försökte Michael Skråmos anhöriga i Sverige övertala honom att överlämna sina sju barn till de syriska demokratiska styrkorna SDF, men han vägrade. Varje gång hans svärmor fick kontakt med honom på kommunikationsappen Telegram sa han att ”mitt befäl har inte gett order om det än”.

Svärmor är Ulrika Pape ( aka Umm Hamza ), rubbad konvertit som varit en sväng i Raqqa och fungerat som rekryterare till IS. Hon är alltså mor till Amanda.

Pape / Umm Hamza figurerade i dokumentär för ett par år sedan, hon försökta bland annat ordna en till fru till Skråmo:

Citat:
The recruiter, a soft-spoken Swede who called herself “Umm Hamza,” was clever, wily and experienced. She sounded out Sara gradually, asked why she converted to Islam, why she wanted to come to Syria, and what nationality husband she was seeking.

Sara opted for a European, and the stakes escalated suddenly when Umm Hamza offered her own son-in-law, Michael Skramo, a blond, blue-eyed Swede, as a prospective mate.

Skramo is one of two most-wanted terrorist suspects in Sweden. A convert to Islam who studied as a chef and was once a vocal opponent of Islamophobia, he had become a dedicated jihadist who sent out bloodthirsty recruitment videos calling for the killing of non-believers, and fought on the front lines in Syria.

He had five children with his wife, Amanda, but, Umm Hamza told Sara, “she was OK” with the second marriage.

As negotiations deepened, Himel and his team had to keep one step ahead of Daesh’s cybersecurity, using dummy phones connected with Sweden and Australia, and obeying instructions to use encrypted sites and Wi-Fi linked mobiles without traceable SIM cards.

A departure date was set, and Sara was put in touch with Skramo, who used the nom-de-guerre Abdul Samad al Swedi.

He told her how to evade detection after arriving in Turkey, and she received a map showing a “simple route” to Raqqa from the border. Meanwhile, Umm Hamza offered motherly advice and encouragement to the prospective bride, assuring her life in the “caliphate” would be wonderful.

“Sara went into this to con Umm Hamza,” Himel said. “But she was emotionally affected by her. She wasn’t a professional spy and even though she knew the woman was a terrorist, and luring young women to marry jihadists, she was upset. That’s how recruiters work, through the emotions.”

The film might have ended there. But when the Documentary Channel extended financing, Himel went to Sweden for more background on Skramo and his family. Through contacts with terrorism experts and police, he received startling information. Umm Hamza — in reality Ulrike Pape — had returned to Gothenburg.

“It wasn’t difficult to trace where she was,” Himel said. “But I wasn’t expecting her to talk to me. I just wanted to get her voice, then the film would be locked.”

To his amazement, she let him in, along with his contact, who told her he was a journalist. Veiled, but seemingly relaxed, she admitted escaping from the caliphate with her two preteen children after allied bombing intensified. Her eldest, Amanda, remained in Raqqa.

“I was filming with a hidden camera,” Himel said. “I couldn’t see what I was shooting, but I couldn’t miss the opportunity. She had parrots everywhere in the apartment, in cages, as she did in Raqqa. It was like living confirmation of my story — like a movie someone was playing for me.”

The film is finished, but the plot is still in play.

In Sweden, Pape is free, but under surveillance, and Skramo — who can’t return for fear of arrest — is in increasing danger from bombing, along with his family. Daesh’s once-touted caliphate is under attack and shrinking in both Syria and Iraq.
https://www.thestar.com/news/world/2...ecruiters.html

Går också att söka på "Pape" i den här tråden för lite mer info om Skråmos svärmor.
Senast redigerad av Batuta 2019-03-07 kl. 20:30.
Citera
2019-03-07, 20:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Expressen har tydligen talat med Skråmos svärmor:

Svärmor är Ulrika Pape ( aka Umm Hamza ), rubbad konvertit som varit en sväng i Raqqa och fungerat som rekryterare till IS. Hon är alltså mor till Amanda.

Pape / Umm Hamza figurerade i dokumentär för ett par år sedan, hon försökta bland annat ordna en till fru till Skråmo:

Går också att söka på "Pape" i den här tråden för lite mer info om Skråmos svärmor.
Det är så sjukt att hon är fri och kan ha dessa kontakter med honom och att hon kan yrka på att de sju miniterroristerna skall till Sverige....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in