2019-05-10, 06:15
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Inte barnens fel att dom kommit till världen så dom skall inte behöva lida. Bra att dom får komma till Sverige och få en trygg uppväxt. Dom verkar ha en fin morfar som bryr sig om dom.
Så du känner barnens morfar?

Det enda jag vet om honom är att förra gången han försökte uppfostra barn blev det en IS-terrorist av henne.
Citera
2019-05-10, 06:32
Bannlyst
Världens högsta skatter kan alltid bli högre. Dom här terrorbarnen kommer vara en stor belastning för svensk välfärd.

Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Morfadern i all ära men han verkar inte ha en susning. Han kunde ju inte ta hand om sin egen dotter. Dessa barn behöver utbildad experthjälp 24/7. Varje barn kommer att kosta massor av resurser. Har Göteborg verkligen råd med det? Barnen är mer norska och chilenska än svenska. De borde ha hamnat i något av dom länderna istället.
Citera
2019-05-10, 06:34
Bannlyst
Finns tråd om honom här på fb, han kan inte försörja sej själv.

Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Så du känner barnens morfar?

Det enda jag vet om honom är att förra gången han försökte uppfostra barn blev det en IS-terrorist av henne.
Citera
2019-05-10, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Bara att gratulera GBG, 7 st små mördar maskiner kommer snart att berika Göteborg. Hur många fler terrordåd tål Sverige?

IS-terroristen Michael Skråmos sju föräldralösa barn hamnar i Göreborg, erfar Ekot.
Skråmo bodde i Göteborg med sin fru och barn innan de åkte till kriget i Syrien.
– Vi har god kunskap och hög kompetens och vi är vana att hantera barn som har farit illa, säger IngMarie Larsson, talesperson för socialtjänsten i Göteborg.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7217151

Så nu ska barnen växa upp i en islamistmiljö. Fantastiskt.

Förövrigt bör inte IS barn få någon hjälp alls innan alla kristna och yazidiska barn fått hjälp.
Citera
2019-05-10, 06:37
Medlem
Fattas nu bara att föräldrarna återuppstår för en härlig, stor återförening. Än är kanske inte miraklernas tid ute.
Citera
2019-05-10, 06:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Så nu ska barnen växa upp i en islamistmiljö. Fantastiskt.

Dom är inte födda här och mamman tillhör den svenska folkstammen direkt, så vad har dom här att göra.

Möjligen kan det vara Norges ansvar.
Citera
2019-05-10, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Är det sant? Glad att de får komma hem. Ingenting är deras fel. De är de största offfren och har lidit ofantligt mycket.

Det är alla de andra IS-krigarna som ska bannas från detta land samt resten av alla muslimer.

Jag är rätt säker på att de kristna och Yazidierna har lidit bra mycket mer. Eller menar du att dessa barn har fått se på/lyssna när deras mamma blivit våldtagen och misshandlad? blivit utsatta för svält och sedan sjöälva blivit våldtagna? Eller är du så dum i huvudet att du på allvar tror att IS terroristernas barn drabbades av samma saker som de kristna och yazidierna?
Citera
2019-05-10, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Vill du ha IS ungar på samma dagis eller samma skolklass som dina barn? Jag vill definitivt det inte. Sannolikt inte heller de journalister och politiker som sett till att dom kommer till Sverige.

Det kommer dom inte. De kommer växa upp i en jihadistmiljö i Göteborg. Kriminalitet och eventuella terrordåd kommer garanterat ske av dessa "guldklimpar".
Citera
2019-05-10, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Jag är rätt säker på att de kristna och Yazidierna har lidit bra mycket mer. Eller menar du att dessa barn har fått se på/lyssna när deras mamma blivit våldtagen och misshandlad? blivit utsatta för svält och sedan sjöälva blivit våldtagna? Eller är du så dum i huvudet att du på allvar tror att IS terroristernas barn drabbades av samma saker som de kristna och yazidierna?
IS-barnen har blivit hjärntvättade och förmodligen fått beskåda brutala avrättningar osv. Deras liv och grundtrygghet är redan förstörda och jag tror att förutom postraumatiska symtom så har de redan dragit på sig svåra personlighetsstörningingar som är obotbara. Men lilla naiva morfar tror säkert att på äkta chilenskt vis uppfostra barnen med leksaker, trycka in godis och glass i munnen på dem ja då vips blir barnen glada och lyckliga. Vad förvånad han kommer bli när det inte funkar...
Citera
2019-05-10, 07:08
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Va inte nissen norsk medborgare?
Som bodde i Göteborg?

Borde inte Norge få skiten?

Norge vill givetvis inte ta emot barnen. I Norge tänker man på sitt land och sitt folk. Det är bara Sverige som styrs av batikhäxor och som i alla lägen ska vara världens samvete. I Sverige ska alla betala maximalt i skatt samtidigt som pengar kastas frikostigt till höger och vänster.

Sen undrar Ulf Kristersson varför han, moderaterna och liberalerna har det lägsta väljarstödet på 10år. Verkligen ett mysterium.
Senast redigerad av midvintermorker 2019-05-10 kl. 07:13.
Citera
2019-05-10, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Inte barnens fel att dom kommit till världen så dom skall inte behöva lida. Bra att dom får komma till Sverige och få en trygg uppväxt. Dom verkar ha en fin morfar som bryr sig om dom.
Du tror på fullt allvar att sju föräldralösa barn till två terrorister kommer att få en trygg uppväxt i glada Göteborg?
Citera
2019-05-10, 07:13
Medlem
https://www.svd.se/barnens-morfar-tufft--men-jag-maste-orka

Barnens morfar: ”Tufft – men jag måste orka”

"– Ta hand om sju barn, det finns det väl ingen som klarar av, säger han medan han letar efter en handduk."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in