Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-01-26, 18:50
  #1
Avstängd
qwzs avatar
Hej,

Skulle vilja höra erfarenheter av er som testat båda de två. Vad tycker ni om de båda?
Är de lika varandra? Vilken sover man bäst enligt er uppfattning?
Citera
2015-01-26, 18:59
  #2
Medlem
Aerosol-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwz
Hej,

Skulle vilja höra erfarenheter av er som testat båda de två. Vad tycker ni om de båda?
Är de lika varandra? Vilken sover man bäst enligt er uppfattning?

Jag tycker nitrazepam helt klart. Nitra är muskelavslappande och väldigt sederande så man somnar väldigt skönt på dem. Tror inte du blir missnöjd.
Citera
2015-01-26, 19:23
  #3
Medlem
auto607989s avatar
Zolpidem är en insomningsmedicin med kort halveringstid, alltså bäst för dom som har svårt att somna men sen sover bra resten av natten. Nitrazepam är en sömnmedicin vilken inte hjälper så mycket i insomningstillfället utan när du väl somnat så sover du oftast hela natten. Jag personligen skulle inte röra Stilnoct (Zolpidem) med världens längsta korvtång. Haft det utskrivet och även fast jag alltid använt dom som man ska (i samband med att jag lägger mig i sängen). Men går upp i sömnen och har hittat på en massa skumma saker.

mvh
Citera
2015-01-26, 20:23
  #4
Medlem
JuristGrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwz
Hej,

Skulle vilja höra erfarenheter av er som testat båda de två. Vad tycker ni om de båda?
Är de lika varandra? Vilken sover man bäst enligt er uppfattning?
Nej, ja, nej. Beror på vad du har för problem...

Är cannabis och opium likadana varandra?
Citera
2015-01-26, 21:23
  #5
Avstängd
qwzs avatar
Tack ska ni ha för era sypunkter. Har själv känt att Nitra kanske skulle passa mig bättre. Återstår att se vad doktorn säger.
Citera
2015-01-28, 18:57
  #6
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av auto607989
Nitrazepam är en sömnmedicin vilken inte hjälper så mycket i insomningstillfället utan när du väl somnat så sover du oftast hela natten.

Det där stämmer inte, Nitra verkar sövande och förskrivs också mot insomningssvårigheter. Kolla Fass, om du inte tror mig: http://www.fass.se/LIF/product?userT...19670509000016

Själv har jag aldrig prövat Nitrazepam, men däremot dess kemiskt närbesläktade storerbror, Flunitrazepam, och den hjälper mig att sova bra mycket bättre än zolpidem.
Citera
2015-01-28, 20:46
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar
Det där stämmer inte, Nitra verkar sövande och förskrivs också mot insomningssvårigheter. Kolla Fass, om du inte tror mig: http://www.fass.se/LIF/product?userT...19670509000016

Själv har jag aldrig prövat Nitrazepam, men däremot dess kemiskt närbesläktade storerbror, Flunitrazepam, och den hjälper mig att sova bra mycket bättre än zolpidem.
Flun är väl tyngre också?
Citera
2015-01-28, 21:10
  #8
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukdom-1854
Flun är väl tyngre också?

De är mer potenta och ger kraftigare effekt, ja. Det var därför som jag, lite skämtsamt, kallade fluniz för nitrans storebror (fast det väl egentligen är tvärtom, nitran kom först).
__________________
Senast redigerad av Knarkarjävlar 2015-01-28 kl. 21:14.
Citera
2015-01-30, 20:53
  #9
Avstängd
Saturnuslords avatar
Vad tycker ni om zolpidem när det gäller pissprov, klarar man sig undan att vara positiv på multisticka eller klonazepamsticka?
Citera
2015-01-31, 03:25
  #10
Medlem
bdbdbdbds avatar
Jag tycker inte man sover riktigt bra på någon av dessa men tackar heller inte nej till att ha hemma, men sist jag hade zolpidem så lyckades jag ta 11st första dan, sömn bara nån timme.

Nitrazepam var så länge sen jag hade nu men dom fungerade ok, drack väl ofta alkohol till så somnade gjorde jag och sov hårt i jämförelse med zolpidem, ganska olika dessa två enligt mig, zolpidem har mest potiential för att något går snett det är då iaf Mina erfarenheter.
Citera
2015-02-05, 12:18
  #11
Medlem
Ojsiiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuslord
Vad tycker ni om zolpidem när det gäller pissprov, klarar man sig undan att vara positiv på multisticka eller klonazepamsticka?

Rätt säker att stilnoct inte visar något. Har väl med den superkorta halveringstiden att göra? Någon får rätta mig om jag har fel
Citera
2015-02-05, 23:59
  #12
Medlem
Har själv haft både stillisar å nitra utskrivet i några månader , jag kombinerar dem 10mg nitra och 20 mg stillnoct alt 5-10 mg melatonin å ett sovtäcket på 15 kg , man ja har alltid uppehåll efter en vecka för inget tar du ja blir snabbt imun , skickar den 5-6 dar o sover dåligt nen sen gå jag på dem igen å då funkar det!!

Men alla benso för sömn som är fallet för mer bör bara. Använad max nån månad..


Goog luck sir
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback