Citat:
Ursprungligen postat av
svulle
Frågan är väl om inte tanken hela tiden har varit att flytta in Ofori. Om än något vek i kroppen så är han ju ett bollgeni som definitivt kan axla Borges i spelskicklighet och förståelse. Jag tror nog nästan mer att man flyttar in honom, har Panos varstans han behövs och sedan har yttrar i Bahoui, Blomberg, Brustad, Eliasson, Lundholm och vadan det nu vara.
Nu är jag förvisso inte säker på vad tanken faktiskt är med spelsystemet. Alltså huruvida vi kommer spela 4-3-3, eller 4-4-2. Beroende på detta kan nog formeringen se annorlunda ut.
Kommer nog skifta rätt friskt i formateringarna.
Är Blomberg tänkt som ytter har vi skapat oss en situation som får mittbacksuppsättningen 2012 att verka hållbar. Ofori, Pavey, Lundholm, Blomberg, Eliasson, Atakora ska göra upp om
1 plats (på ena kanten är Bahoui ordinarie). Iofs är Atakora rent dödskött som antagligen inte kommer spela en enda sekund men ändå. Ofori kan som du nämner spela centralt men utifrån det jag sett tycker jag han är den mest givna efter Bahoui.
Men påtal om dödkött: Finns det någon gnagare på denna jord som räknar med Ferreyra och Maripuu? Sistnämnde var ju inte ens uttagen i truppen förra året och var väl inte mer än okej i Sundsvall? Hur är han kvar..?
EDIT: så intresseklubben kan notera byter Goitom från nummer 36 till 10.