2015-09-23, 17:07
Medlem
ErPupones avatar
Pluslåst artikel om vilka "experterna" tror vinner SM-guld, åker ur och får kvala.

Citera
2015-09-23, 17:16
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Pluslåst artikel om vilka "experterna" tror vinner SM-guld, åker ur och får kvala.

Ingen tror visst på Blåvitt. 7 på AIK och 1 på Norrköping.

Citera
2015-09-23, 17:19
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Några aikare som är här uppe i den norrländska idyllen?
Lite tråkigt väder men enligt ticnet så blir det en ganska bra publiksiffra, jag har börjat hoppats mer och mer på att AIK ska vinna guldet men de får gärna förlora i kväll eller åtminstone kryssa jag vill ha några fler poäng så man känner sig helt säker för 3 poäng mot Åtvidaberg lyckades ju inte gif med...
Citera
2015-09-23, 17:22
Medlem
Drömscenariot hade ju varit en match på Friends som AIK måste vinna, men där de blir sönderkontrade, gärna typ 1-4 när matchuret står på 90. Vilken eufori, och såklart, ett otroligt skönt antiklimax för gnagarna som kommer svida riktigt ordentligt.
Citera
2015-09-23, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale

Känns på något sätt bra att ingen tror på blåvitt faktiskt.
Citera
2015-09-23, 17:37
Bannlyst
Citat:

Laul trodde väl på IFK?
Är jävligt glad i alla fall att Blåvitt lett allsvenskan i 18 omgångar!

Lite ot men ändå. Både Blåvitt och Frölunda (Hockey) ligger etta just nu, jädrar vad gott!

Tror personligen att AIK tar hem det till sist pga deras återstående matcher.
Citera
2015-09-23, 17:51
Medlem
Lite orolig för dagens match. Inte för att Sundsvall är speciellt bra, och inte för att vi vunnit så mycket så "att någon gång tar sviten slut" utan för att Goitom är borta. Vet inte hur Alm skall försöka ersätta honom, här hade ju en dispens för Eero suttit fint. Brustad har funkat bra på kanten, men bedrövligt på topp. Lite inne på att prova med Blomberg på topp, renodlad forward inte någon slags släppande, sånt hattande gillar jag inte. Saltreos ersätter Dickson rakt av.
Citera
2015-09-23, 18:02
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerP
Lite orolig för dagens match. Inte för att Sundsvall är speciellt bra, och inte för att vi vunnit så mycket så "att någon gång tar sviten slut" utan för att Goitom är borta. Vet inte hur Alm skall försöka ersätta honom, här hade ju en dispens för Eero suttit fint. Brustad har funkat bra på kanten, men bedrövligt på topp. Lite inne på att prova med Blomberg på topp, renodlad forward inte någon slags släppande, sånt hattande gillar jag inte. Saltreos ersätter Dickson rakt av.

4-2-3-1 med bangura på toppen. Blomberg/Brustad på kanterna och saletros på en mer offensivt liggande mittfältsroll? Ja givet att vi hade haft mer än 3 innermittar i truppen som var över 18.
Citera
2015-09-23, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
4-2-3-1 med bangura på toppen. Blomberg/Brustad på kanterna och saletros på en mer offensivt liggande mittfältsroll? Ja givet att vi hade haft mer än 3 innermittar i truppen som var över 18.
Jag tycker ju vi skall spela 4-4-2, blir oftast knas när vi provar annat tyvärr. Men skall bli spännande att se hur vi löser detta.
Citera
2015-09-23, 18:40
Medlem
Citat:

Jinxat och klart, Guldet går till Malmö.
Citera
2015-09-23, 18:46
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:

Jaja, alla sk experter tippar AIK, ingen enda Blåvitt. Då vet vi med säkerhet hur det inte kommer att sluta och inte blir det AIK som vinner i...
Citera
2015-09-23, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Hur resonerar du nu?

hur jag resonerar? antagligen genom att inte basera hela min åsikt på nån jävla nyhetsartikel om vilka lag som är dåliga emot vilka... AIK har vunnit 2/5 hemmamatcher emot IFK senaste åren. går omgångarna som väntat så är det endast seger som kommer krävas för AIK, dvs inget som vi har varit något vidare bra på senaste åren.

Citat:

fast det mest häpnadsväckande i den artikeln är ju att laul tror sig ha gjort en "matematisk uträkning" med 10 omgångar kvar för att analysera vem som skulle haft störst chans att vinna. undrar vad den gick ut på, lite högstadiematte?
Senast redigerad av M.S 2015-09-23 kl. 19:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in