Citat:
Ursprungligen postat av
eternussermo
Flashbackexpertisen i tipset har sagt sitt, Bajen tar sin första bortavinst i allsvenskan sedan den elfte augusti 2008 och det mot Sundsvall som vi inte vunnit mot, varken borta, eller hemma på nio matcher.
Men vem är jag att säga emot, om flashbackexpertisen säger att vi är favoriter, så är vi det och det var ju Sundsvall vi slog senast på bortaplan så det kan ju vara en cirkel som sluts.
Som lite kuriosa var det Christian Traore som satte 2-1 målet som gav oss den där vinsten, och det i minut 94. Ska vi tro på Sætra i minut 92?
I vårmötet var det ju en av deras försvarare (väl?) som sänkte oss på övertid, så det får gärna vara ombytta roller nu

För mig får man gärna gå in och gneta för krysset så att vi håller GIF på lagom avstånd, men jag vet ju att det inte är Nannes melodi att spela så, på gott och ont.
I och med JP:s avstängning så splittras "dödstriangeln" centralt med Haglund och Israelsson. Att Israelsson går ner på mitten är ingen högoddsare, men vem tar platsen som tia? Klarar Kennedy 90 minuter än, och är han formstark nog för att ta en plats? Min gissning blir att Måns går in som tia eftersom Nanne bestämt sig för att inte peta honom, och att Rennie går ut på en av kanterna. Vänsterbacken blir ju intressant också nu när Batan är avstängd. Blir det Silverholt eller rentav nya hackkycklingen Solheim som går in där? Tror inte det är säkert heller att Magyar får spela nästa match, kan bli så att Birkir går in där eftersom han varit såpass bra i mitten.