2015-08-02, 08:32
Medlem
kostymnisses avatar
Jahapp, ingen vågar säga att de vinner och alla lägger över favoritskap på andra. Jag är extremt tveksam inför dagens kamp med, det är så j-a viktigt att ta en trea och återigen få ett gott försprång till MFF/AIK (som jag tror torskar mot Peking) och dessutom att vi lyckas behålla serieledningen vid seger.

Idag kommer vi bara få se två byten förövrigt, MSD är inte med så endast Gurra/Seb ut-Tom in och Engvall/Boman ut-Sköld in efter ungefär 70-75 minuter. Överraska? Nej, det är inte vår melodi.

Beträffande DIFs och Pekings insatser börjar jag fundera på när vi senast såhär långt in på en säsong såg TVÅ lag som INGEN trodde på innan säsongen i den absoluta toppstriden ligga just där?
Citera
2015-08-02, 09:02
Medlem
eternussermos avatar
Flashbackexpertisen i tipset har sagt sitt, Bajen tar sin första bortavinst i allsvenskan sedan den elfte augusti 2008 och det mot Sundsvall som vi inte vunnit mot, varken borta, eller hemma på nio matcher.

Men vem är jag att säga emot, om flashbackexpertisen säger att vi är favoriter, så är vi det och det var ju Sundsvall vi slog senast på bortaplan så det kan ju vara en cirkel som sluts.

Som lite kuriosa var det Christian Traore som satte 2-1 målet som gav oss den där vinsten, och det i minut 94. Ska vi tro på Sætra i minut 92?
Senast redigerad av eternussermo 2015-08-02 kl. 09:07.
Citera
2015-08-02, 09:45
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Flashbackexpertisen i tipset har sagt sitt, Bajen tar sin första bortavinst i allsvenskan sedan den elfte augusti 2008 och det mot Sundsvall som vi inte vunnit mot, varken borta, eller hemma på nio matcher.

Men vem är jag att säga emot, om flashbackexpertisen säger att vi är favoriter, så är vi det och det var ju Sundsvall vi slog senast på bortaplan så det kan ju vara en cirkel som sluts.

Som lite kuriosa var det Christian Traore som satte 2-1 målet som gav oss den där vinsten, och det i minut 94. Ska vi tro på Sætra i minut 92?

I vårmötet var det ju en av deras försvarare (väl?) som sänkte oss på övertid, så det får gärna vara ombytta roller nu För mig får man gärna gå in och gneta för krysset så att vi håller GIF på lagom avstånd, men jag vet ju att det inte är Nannes melodi att spela så, på gott och ont.

I och med JP:s avstängning så splittras "dödstriangeln" centralt med Haglund och Israelsson. Att Israelsson går ner på mitten är ingen högoddsare, men vem tar platsen som tia? Klarar Kennedy 90 minuter än, och är han formstark nog för att ta en plats? Min gissning blir att Måns går in som tia eftersom Nanne bestämt sig för att inte peta honom, och att Rennie går ut på en av kanterna. Vänsterbacken blir ju intressant också nu när Batan är avstängd. Blir det Silverholt eller rentav nya hackkycklingen Solheim som går in där? Tror inte det är säkert heller att Magyar får spela nästa match, kan bli så att Birkir går in där eftersom han varit såpass bra i mitten.
Citera
2015-08-02, 11:21
Avslutad
Ju mer man kollar på Sam Johnsons 2-1 mål igår ju mer förbannad blir man! Visst är det alltid spektakulärt när en spelare löper med boll från egen planhalva men det möjliggörs av ett ofattbart tafatt försvarsspel som börjar redan med att Nasiru är rädd om fötterna när DIF-spelare vinner bollen med en glidtackling trots att Nasiru borde vinna den duellen 100 gånger av 100 om han bara hade lite kuk i sig.

Sedan vetefan vad Binaku gör, det ser ut som han står och dansar kycklingdansen istället för att försöka ta bollen av Johnson, när Johnson är förbi förstår han att hans danstalang inte räcker till för att stoppa honom och väljer att helt sluta röra på sig.

Sedan tar Zuta vid! Han tjurrusar mot bollen men istället för att gå allin och glidtackla boll och spelare rätt åt helvete blir han totalt bortgjord med en liten touch av Johnson. Abubakari som ändå kämpat hyfsat i försvarsspelet tycker att det skall vara nog nu och väljer att spela fram bollen i ett bra läge för Johnson att avsluta anfallet och matchen.

Fy fan vad pinsamma vi är utan Sudic där bak. Viss skillnad på Sudic/Lugano och Wahlström/Zuta.
Citera
2015-08-02, 11:26
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkrXc
Såg precis wolff-eikrems råa diss mot ass tränaren olof persson under dagens match. Ser inte bra ut det där. Nu har de båda slätat över det i media och att det är sånt som "händer" men att seriöst dra bort handen medvetet? Detta är ett grovt övertramp.

Ska bli kul att se efterdyningarna på detta.

Han fick en hel del skit för det efter matchen vilket ledde till att MFF kände sig tvungna att gå ut med hans förklaring och ursäkt på hemsidan. Kan köpa att han var förbannad och besviken över sin egen och lagets insats men det där får inte hända igen.
Citera
2015-08-02, 11:31
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Men han skulle ju bli årets spelare enligt den samlade expertisen.

Det kan han fortfarande bli om han kommer upp i nivå mot deltagarlagen.
Citera
2015-08-02, 11:36
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkrXc
Såg precis wolff-eikrems råa diss mot ass tränaren olof persson under dagens match. Ser inte bra ut det där. Nu har de båda slätat över det i media och att det är sånt som "händer" men att seriöst dra bort handen medvetet? Detta är ett grovt övertramp.

Ska bli kul att se efterdyningarna på detta.

Vad var det som hände där exakt?
Citera
2015-08-02, 12:11
Medlem
Balonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menfrassedå
Var inne på fel tråd och postade, försöker här istället.

Är jag rätt underrättad när jag får höra att MFF hade 3!!! svenska spelare i startelvan mot ÅFF..är det så här vi ska utveckla våra svenska ungdomsspelare och landslag?

Hela bänken förutom Kofi Adu var det du efterfrågar. Sen ska du veta att MFF är mycket duktiga på att släppa fram sina ungdomar. Bästa akademin i landet.
Citera
2015-08-02, 12:39
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Vågar inte ta ut något i förskott inför derbyt, men visst har förhoppningarna om en DIF-seger ökat på sistone...
Citera
2015-08-02, 12:47
Medlem
erikp121s avatar
Hahaha. Såg just ett youtubeklipp på en av djurgårdensnegrernas solomål från halva plan. Allsvensk klass rakt igenom, hahahahaha.
Citera
2015-08-02, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Hahaha. Såg just ett youtubeklipp på en av djurgårdensnegrernas solomål från halva plan. Allsvensk klass rakt igenom, hahahahaha.

Stick härifrån.
Citera
2015-08-02, 13:51
Medlem
maxioffs avatar
Nån som vet hur de gick med O. Colley?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem