2015-01-21, 18:43
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Men för helvete.

Här flyttar man till Stockholm och så är första jävla matchen mot ett Stockholmslag i september. Fyfan. Trösten hade väl varit att säkra guldet mot Hammarby i näst sista.
Så sent? Ni ska inte köra en 2014-repris och ta det mot Gnaget i 27:e omgången på Friends. På etage 3.
Citera
2015-01-21, 19:33
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Ja tyvärr. Sundsvall (b) AIK (h) Göteborg (b) och Hammarby (h) är en hyfsat tuff start så tar ni er igenom det med 12 poäng ser det mörkt ut..

Ett som är säkert, är att ingenting är säkert i allsvenskan. Vi kan lika gärna stå där med tre, fyra poäng. Och då är det plötsligt kaos.

Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Men för helvete.

Här flyttar man till Stockholm och så är första jävla matchen mot ett Stockholmslag i september. Fyfan. Trösten hade väl varit att säkra guldet mot Hammarby i näst sista.

Välkommen!
Citera
2015-01-21, 19:49
Medlem
mishimas avatar
Skandal! Får vi inte möta det laget som AIK precis mött? Det måste ha blivit något fel och jag utgår från att de kommer att korrigera. Trodde ju att förbundet stod på vår sida...
Citera
2015-01-21, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Sedan 2001 har AIK spelat 14 allsvenska premiärer (2005 låg man som bekant i Superettan). Av dessa 14 premiärer har man fått inleda 12 på hemmaplan och endast 2 på bortaplan.

I år får man åter igen möta ett lag som knappt spelarnas föräldrar bryr sig om. Tror inte vi ska kalla MFF för förbundets nya gullegris riktigt än.
Ofta vill man väl börja borta för att få avsluta hemma? Hur tänker du?
Citera
2015-01-21, 20:24
Medlem
Bajenjeppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Ofta vill man väl börja borta för att få avsluta hemma? Hur tänker du?

Att man börjar borta betyder inte att man får avsluta hemma och tvärtom. Exempelvis Djurgården börjar hemma och avslutar hemma i år.
Citera
2015-01-21, 23:50
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe
Att man börjar borta betyder inte att man får avsluta hemma och tvärtom. Exempelvis Djurgården börjar hemma och avslutar hemma i år.

Samma med blåvitt. Vi har visserligen dessutom 4/5 första matcher.

3 hemmamatcher 2 bortamatcher, bortamatchen mot Häcken spelar på GU

Så 4 vinster av 5 där bör vara ett krav/förhoppning.
Citera
2015-01-22, 10:33
Medlem
Nallen21s avatar
"Blådårarna" ska nog inte tänka att premiären blir så enkel (om någon nu tror det). Statistiken på Norrporten för GIF - MFF på 2000-talet talar sitt tydliga språk:

2001: 2-1
2002: 1-0
2003: 1-1
2004: 3-2
2005: 2-0
2008: 0-0
2012: 1-1

Summa summarum: 7 4 3 0 10-5 15 +5
Citera
2015-01-22, 10:58
Medlem
mishimas avatar
Har AIK:arna lyssnat på Olof Lundhs podd med Stefan Söderberg? Rätt underhållande att lyssna på.
Citera
2015-01-22, 17:46
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Har AIK:arna lyssnat på Olof Lundhs podd med Stefan Söderberg? Rätt underhållande att lyssna på.

Absolut, lyssnade när han var hos Holmgren också. Ett riktigt original från en svunnen tid. Mycket nostalgi och sköna historier. Tycker Lundhs podd överlag är riktigt bra, beroende på gäster givetvis men han vågar ställa lite jobbigare frågor än andra poddare, den där på Agendasättarna stryker verkligen bara alla medhårs och pratar glada minnen även om jag tyckte att den med Wikegård var rätt bra.
Citera
2015-01-22, 21:48
Medlem
Tror ni det finns något lag som på allvar kan utmana Malmö i år? Jag tror visserligen att vi kan få se en liten försämring hos Malmö med tanke på alla spelarförluster, men samtidigt har de lyckats ersätta spelare som Hamad, Friberg, Jansson och Molins (efter skadan) på ett väldigt bra sätt sista året.

Föreningen som helhet och spelarna är inne i en otroligt bra period, inget lag har haft sådan medvind under 2000-talet och flera spelare har fått chansen i landslaget och därefter gått utomlands, vilket bör vara en morot för andra yngre spelare att jobba ännu hårdare då de har visat att det går att nå landslaget och få chansen att spela i CL utan att man måste gå till utlandet.

Dock går det inte släppa så många spelare och lyckas ersätta dem fullt ut gång efter gång, därför tror jag att årets nyförvärv inte kommer bli lika lyckosamma men samtidigt har Åge börjat växla taktiker från match till match, vilket har visat sig vara effektivt och är på modet ute i Europa nu. Det gör Malmö väldigt svårläst.

AIK tror jag kan utmana, men mycket hänger på om Bangura lyckas. Lyckas han och Nabil stannar kvar och fortsätter prestera och man får ordning på defensiven, då kan de hota Malmö på allvar.

Elfsborg gjorde en riktigt bra vårsäsong förra året, hade man slagit Malmö i sista matchen innan VM så hade vi lett serien vid tillfället och tror jag att vi hade kunnat vara med och tampas om guldet. Dock så påverkade allt med Klabbe spelartruppen för mycket och frågan är hur bra Haglund blir som ersättare. Hans spel var väldigt sönderläst under hans sista säsongen senast, och de få gånger han tillslut inte hade något annat val än att ändra taktik så fick vi se ett mer cyniskt spel som inte fungerade.

Blåvitt tror jag inte blir en guldkandidat, Lennartsson tog visserligen guld med Elfsborg men laget spelade inte bra under hans ledning och han kan uppenbarligen inte anpassa taktiken efter truppen då han valde 4-4-2 hos Elfsborg när truppen inte var anpassad för det.
Citera
2015-01-23, 02:19
Medlem
asslikethats avatar
Rasmus Elm tveksam till om de ens blir en match spelad 2015.

http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/kalmar/elms-langa-vag-tillbaka-vet-inte-om-jag-nar-min-tidigare-niva/
Citera
2015-01-23, 02:50
Bannlyst
Vilka lag kommer slåss i botten tror ni ?

Jag tror att Åtvidaberg och Halmstad kommer få det riktigt tufft där nere! Även Sundsvall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in