2015-08-20, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Spinner vidare från CL-tråden där jag hävdade att Malmö FF aldrig sökte eller fick IFK Göteborgs populäritet. Under början av 1980-talet var de hela Sveriges lag.

Mitt inlägg

Men Lysy svarade

Vilket säkert stämmer. Jag har inte riktigt koll, om jag ska vara helt ärlig. Jag går på känsla och barndomsminnen...

Ôver min säng hänger en tavla på:
http://www.fotbollsweden.se/MFF%201974.jpg

Eftersom jag var på min första match med min far då jag var tre år... Glory days. Och vilka jävla spelaree och kämpar.

Vad är det du försöker säga? Att det är "bra" eller "coolt" att vara illa omtyckt av resten av Sverige?

Bara för man har vinnarskalle behöver man inte vara dryg och arrogant?

IFK skulle knappast vunnit två uefaguld utan extrema vinnarskallar. Eller skulle vm truppen 1994 med sju spelare från IFK tagit brons utan extrem lagmoral?

Men visst, det skapar ju en "vi mot dom" känsla att många i Sverige missunnar dom framgång. Jag gör det pga konkurrens, inte pga att de är dryga. Men det är dom, och det kunde dom skippat.
Citera
2015-08-21, 18:05
Avslutad
Mashamaite kommer tydligen inte bli spelklar förrän efter landslagsuppehållet. Detta innebär att Wahlström och Zuta är mittbackar mot MFF. Ni kommer inte bara skrämma iväg Häckenspöket imorgon, ni kommer mörda och pissa på det. Mitt tips är 0-5.
Citera
2015-08-21, 18:16
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Mashamaite kommer tydligen inte bli spelklar förrän efter landslagsuppehållet. Detta innebär att Wahlström och Zuta är mittbackar mot MFF. Ni kommer inte bara skrämma iväg Häckenspöket imorgon, ni kommer mörda och pissa på det. Mitt tips är 0-5.

ska bli kul o se nordeuropas två frejdigaste lag drabba samman. Ni var verkligen bra i derbyt med ert frejdiga spel i form av efterslängar, domargnäll och filmningar. Förstår att media älskar er.
Citera
2015-08-21, 18:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
ska bli kul o se nordeuropas två frejdigaste lag drabba samman. Ni var verkligen bra i derbyt med ert frejdiga spel i form av efterslängar, domargnäll och filmningar. Förstår att media älskar er.

Och som vanligt har du sett en helt annan match om du nu pratar om filmningar och efterslängar.
Citera
2015-08-21, 19:29
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Och som vanligt har du sett en helt annan match om du nu pratar om filmningar och efterslängar.

Jamen precis.
Citera
2015-08-22, 13:15
Medlem
Crookens avatar
Citat:

Du menar att Häcken-spelarna inte ägnade sig åt domargnäll och efterslängar i "derbyt"?
Citera
2015-08-22, 14:32
Medlem
Det är inte bara experterna som inte delar supportrarnas bild av Rosenberg som en sinnesrubbad pyskopathora som måste spärras in, även de som möter honom på planen verkar inte hålla med: http://www.viasatsport.se/nyheter/fotboll/mittbackarna-om-rosenberg-en-jobbig-javel/
Citera
2015-08-22, 14:50
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Det är inte bara experterna som inte delar supportrarnas bild av Rosenberg som en sinnesrubbad pyskopathora som måste spärras in, även de som möter honom på planen verkar inte hålla med: http://www.viasatsport.se/nyheter/fotboll/mittbackarna-om-rosenberg-en-jobbig-javel/

Hur selektivt läste du egentligen?

/feldgrau
Citera
2015-08-22, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau

/feldgrau
Hur selektivt läste du? Det är bara Leonard Zuta som är direkt negativ mot hans spelstil, de andra säger att han spelar småfult men att alla gör det och att det är en del av spelet. Ingen menar att Rosenberg typ går ut för att mörda människor på planen, som till exempel du tycker.
Citera
2015-08-22, 15:01
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau

/feldgrau

Använder man bara ena ögat missar man väl rätt mycket
Citera
2015-08-22, 15:33
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ingen menar att Rosenberg typ går ut för att mörda människor på planen, som till exempel du tycker.

Gör jag? Du får gärna visa exempel på var jag menar det.

Eller ska jag klassa dig som totalt läsokunnig när du inte kan visa några exempel?

/feldgrau
Citera
2015-08-22, 15:59
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:

Det största felet på Rosenberg är att han gnäller som en liten flicka i media efter nästan varje match.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in