2015-06-07, 19:02
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Nu är det ju en ny regel som infördes förra säsongen som säger att det där är rött. Har inget att göra med målchans/friläge.

Nedsparkning bakifrån utan chans på bollen = rött kort nuförtiden.
Okej. Borde bli många röda varje match då, om domarna ska vara konsekventa (...).
Citera
2015-06-07, 19:03
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
gbg har dyra värvningar som denna säsong inte levererat på det sätt de förväntat sig,men gjorde det bra förra säsongen.

va?
Citera
2015-06-07, 19:04
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
För en sådan filmning/förstärkning sker typ konstant i sådana situationer och ibland dömer domaren frispark, ibland friar han det.

Vad har det med 50/50 att göra? Du är ju totalt förvirrad, en filmning är en filmning, punkt. Det är inte "kanske frispark" "ibland frispark" eller "förstärkning"

Citat:
Att härleda den jävla situationen till målet utan att någonstans ifrågasätta sitt ihåliga försvarsspel samt att kalla det domarskandal känns jävligt pajigt.

Ingen frispark = inget mål känns väl inte speciellt pajigt, sedan borde vi inte släppt in den oavsett men det är en helt annan fråga. Det var väl enda avslutet ni hade på mål i andra.

Citat:

Pablos utvisning får du kalla vad det vill, var det också en domarskandal som avgjorde matchen eller?

Jag var ironisk och försökte belysa idiotin i ditt argument, det var ju klart 50/50 ibland blundar domaren och då ser han inget Som sagt sluta trolla tack.

Utvisningen var solklar för mig vilket jag också skrev när den skedde.
Citera
2015-06-07, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Vad menar du?

Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe
Kval?

Sorry. Svamel från mig.
Men fick inte Hammarby tveksam straff och en motståndarmålvakt utvisad tveksamt i sista matchen?
Citera
2015-06-07, 19:06
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Vad har det med 50/50 att göra? Du är ju totalt förvirrad, en filmning är en filmning, punkt. Det är inte "kanske frispark" "ibland frispark" eller "förstärkning"

Ingen frispark = inget mål känns väl inte speciellt pajigt, sedan borde vi inte släppt in den oavsett men det är en helt annan fråga. Det var väl enda avslutet ni hade på mål i andra.

Jag var ironisk och försökte belysa idiotin i ditt argument, det var ju klart 50/50 ibland blundar domaren och då ser han inget Som sagt sluta trolla tack.

Utvisningen var solklar för mig vilket jag också skrev när den skedde.

Det är jävligt enkelt att kalla det domarskandal dock oavsett hur mycket du vill kalla mig troll.
Då kan du fan härleda vilket jävla mål som helst till en föregående situation som domaren dömde fel i och som således blir domarskandal typ. Kalla det vad du vill, men är det där en domarskandal är varje match där ett lag vinner och ett lag torskar en domarskandal.

Men whatever, orkar ej tjafsa.
Citera
2015-06-07, 19:06
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
va?

Tycker mig ha sett missnöjda fiskar som tycker Vibe borde göra fler mål.
Citera
2015-06-07, 19:10
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Det är jävligt enkelt att kalla det domarskandal dock oavsett hur mycket du vill kalla mig troll.
Då kan du fan härleda vilket jävla mål som helst till en föregående situation som domaren dömde fel i och som således blir domarskandal typ.

Men whatever, orkar ej tjafsa.

Du kan hävda att det inte är domarskandal,jag tycker det är ett överdrivet ord att använda. Men du kan ju inte hävda att det är frispark, därför man reagerar. Det måste du ju inse om du orkar tänka efter.
Citera
2015-06-07, 19:10
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Tycker mig ha sett missnöjda fiskar som tycker Vibe borde göra fler mål.

Mja mjo. Kanske. Vibe har varit fullt godkänd, tror ju hans 23 mål var något över vad man kan begära eller förvänta sig från honom.

Annars har ju samtliga av våra värvningar i år har varit klockrena, samt även Gustav Svensson från förra året varit betydligt bättre nu.
Citera
2015-06-07, 19:11
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Du kan hävda att det inte är domarskandal,jag tycker det är ett överdrivet ord att använda. Men du kan ju inte hävda att det är frispark, därför man reagerar. Det måste du ju inse om du orkar tänka efter.

Nej, enligt reglerna är det rimligen inte frispark. Men det är mycket som enligt reglerna inte är vad domaren dömer. Var drar man gränsen för vad som är en domarskandal?
Citera
2015-06-07, 19:13
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Nej, enligt reglerna är det rimligen inte frispark.

Bra, det var inte frispark. Tack!
Citera
2015-06-07, 19:14
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Bra, det var inte frispark. Tack!

Var det en domarskandal?
Citera
2015-06-07, 19:14
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Mja mjo. Kanske. Vibe har varit fullt godkänd, tror ju hans 23 mål var något över vad man kan begära eller förvänta sig från honom.

Annars har ju samtliga av våra värvningar i år har varit klockrena, samt även Gustav Svensson från förra året varit betydligt bättre nu.

Ja, min poäng är ändå att det där med att hitta en "pålitlig målgörare" är en omöjlighet i allsvenskan, ett moment 22,om man är det spelar man inte i allsvenskan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in