2015-05-22, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d.Anconia
Om någon idog själ hade satt sig och granskat samtliga straffsituationer, både som givit straff och som friats, i Allsvenskan och Superettan hade vederbörande sannolikt funnit att inget lag gynnats/missgynnats relativt de andra lagen. Möjligen om något lag har spelare som notoriskt söker straffar.
Om Gnaget inte får straff i Derbyt, så är det väl 30 omgångar sedan Gnaget senast "fick" straff. Det är ändå ett topplag de senaste året.

Jämför Malmö som får ca 0,5 straffar per omgång.
Citera
2015-05-22, 21:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Om det ändå ska summeras efter omgång nio.

Om man räknade om till poäng/krona hade Malmö däremot väldigt dyrköpta poäng. Inför detta år har de väl värvat tyngst,.... med det sagt...
Har Malmö värvat tyngst? Netto vad gäller värvningar är väl snarare på minus inför säsongen, men visst, säger du det så stämmer det säkert.

Citat:
Fortsätter alla snittpoäng.
"Man behöver över 60p för att säkra Europa"
Göteborg
Elfsborg
Djurgården
Man brukar snarare säga att 2,1 poäng per omgång (63 poäng på en säsong) brukar räcka för att säkra guld, inte fjärdeplats, men visst. PS. Även Malmö har 2 p/omgång hittills; 18/9 = 2.

Citat:
Jämför Malmö som får ca 0,5 straffar per omgång.
Trams. Hittills har man fått en straff med sig, mot Hammarby hemma, och två straffar mot sig - mot GIF borta och HBK hemma.

Du kan väl åtminstone försöka skriva något vettigt.
Citera
2015-05-22, 21:29
Medlem
erikp121s avatar
Det handlar inte om hur många straffar utan vad för straffar.
Citera
2015-05-22, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Trams.
Du kan väl åtminstone försöka skriva något vettigt.
Inte på fredagskvällar, däremot kanske jag kan avstå från att skriva alls.

(för övrigt är 2p/omgång inte över 60p).
Citera
2015-05-22, 21:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Det handlar inte om hur många straffar utan vad för straffar.
Nej, visst, Malmös straff mot Hammarby var feldömd, men de fick en 50/50 situation mot sig mot Elfsborg och straffarna de har fått dömda mot sig har knappast varit solklara. Och han skrev ju att MFF hittills fått 4-5 straffar, alltså: trams.
Citat:
Inte på fredagskvällar, däremot kanske jag kan avstå från att skriva alls.
Det får du gärna göra, inte bara på fredagskvällar.

Citat:
(för övrigt är 2p/omgång inte över 60p).
Nej, det stämmer i och för sig, men ditt påstående om att 60 poäng och mer skulle krävas för en Europaplats stämmer inte på långa vägar.

Så här många poäng har krävts för att komma etta/tvåa/trea i Allsvenskan de senaste åren:
2010: 66/53/48
2011: 59/58/55
2012: 58/57/56
2013: 59/55/53
2014: 57/53/52
Citera
2015-05-22, 21:45
Medlem
eternussermos avatar
Lysande planering att lägga Bajens match.samtidigt som länsderbyt.

Förra omgången var utspridd på fyra dagar och då lyckades man planera stormatchen fff-kff som ensam match och under två av dagarna fanns det istället minst två sevärda matcher, man gör verkligen allt för att tillfredsställa oss supportrar...

Undrar vad CMore tycker?
Senast redigerad av eternussermo 2015-05-22 kl. 21:49.
Citera
2015-05-23, 09:29
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
Och MSD kanske redan är på väg till Copa America, lite oklart kring det.

Isåfall blir det väl en junis på kanten.

Jag vill inte se MSD, jag vill hellre se Bohm men det känns ju föga troligt. MSD skulle ju stanna över HBK-matchen var det sagt, dock tycker jag det verkligen vore en perfekt match att låta Bohm spela i från start. Även om jag inte är lika övertygad om seger som många andra är det en match där vi bör vinna och kan låta honom få speltid.
När skall han annars få det?

Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Lysande planering att lägga Bajens match.samtidigt som länsderbyt.

Förra omgången var utspridd på fyra dagar och då lyckades man planera stormatchen fff-kff som ensam match och under två av dagarna fanns det istället minst två sevärda matcher, man gör verkligen allt för att tillfredsställa oss supportrar...

Undrar vad CMore tycker?

Å andra sidan är just denna sön-mån omgång svårplanerad iom att vi hade veckoomgång och inte därför kunde ha matcher på fredagen. Varför det inte epslas idag är väl lite av samma anledning.
Det går inte ALLTID att ha matcherna som man vill, iår tycker jag ändå att schemat ligger mycket bra sett till hur det har varit innan.
Citera
2015-05-23, 10:44
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Jag vill inte se MSD, jag vill hellre se Bohm men det känns ju föga troligt. MSD skulle ju stanna över HBK-matchen var det sagt, dock tycker jag det verkligen vore en perfekt match att låta Bohm spela i från start. Även om jag inte är lika övertygad om seger som många andra är det en match där vi bör vinna och kan låta honom få speltid.
När skall han annars få det?Å andra sidan är just denna sön-mån omgång svårplanerad iom att vi hade veckoomgång och inte därför kunde ha matcher på fredagen. Varför det inte epslas idag är väl lite av samma anledning.
Det går inte ALLTID att ha matcherna som man vill, iår tycker jag ändå att schemat ligger mycket bra sett till hur det har varit innan.

Vi hade inte behövt ha en veckoomgång, och nu när vi hade den kunde den planerats bättre. Att det är bättre än tidigare gör knappast detta till godkänt.
Citera
2015-05-23, 12:28
Medlem
erikbes avatar
http://www.expressen.se/sport/fotboll/

Bara jag som tycker Expressens lista över Allsvenskan bästa hittills är ett skämt?
Citera
2015-05-23, 12:32
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe

Bara jag som tycker Expressens lista över Allsvenskan bästa hittills är ett skämt?
Nej, en hel del konstiga placeringar och motiveringar men det är ju som vanligt, sällan man är överens med media när det gäller deras listor.
Citera
2015-05-23, 12:45
Avslutad
Citat:

Jag sade ju att det inte var för tidigt att börja med sånt här, nu hann vi nätt och jämnt före Expressen.

Humor att Yotún och Erik Johansson är med på topp 20 bland de bästa hittills.
Citera
2015-05-23, 12:55
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:

Nope, vimlar av konstigheter. Listan är mer ett resultat av färgade och dåligt pålästa journalister än något annat. Byggd på förutfattade meningar och illa underbyggd fakta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in