2015-04-14, 15:58
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Så farligt var det väl inte. Trevligare att se när spelarna talar från hjärtat istället för att leverera standardsvaren.
Nä, så farlig kanske den inte var, överdrev lite. Han nyanserar ju lite på slutet där han även kommenterar hans egna lags brister istället för enbart Lerjeus.
Citera
2015-04-14, 16:01
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Ja, men samtidigt levererade Linus ordentligt utan att ha en bra omgivning kring sig innan vi sålde honom för 20 mille. Det skall mycket till om Sam spelar upp sitt värde upp mot 20 miljoner, men ett par mål till i kommande matcher så är han på god väg iaf.
Hans största problem är medspelarna som inte släpper bollen på honom när han går på djupet. Berntsen hade minst 4-5 tillfällen när han borde släppt bollen men istället dräller han och måste spela bakåt.
Djurgårdens anfallspar tror jag kan bli riktigt bra om medspelarna lär sig deras löpvägar.
Citera
2015-04-14, 16:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Hans största problem är medspelarna som inte släpper bollen på honom när han går på djupet. Berntsen hade minst 4-5 tillfällen när han borde släppt bollen men istället dräller han och måste spela bakåt.
Djurgårdens anfallspar tror jag kan bli riktigt bra om medspelarna lär sig deras löpvägar.

Samtidigt så kanske motståndarna inser vem som skall bevakas lite extra för att döda Difs anfallsspel.
Aja, vi får se hur det går framöver. Dif har ju ett gäng lätta matcher nu.
Citera
2015-04-14, 16:27
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Samtidigt så kanske motståndarna inser vem som skall bevakas lite extra för att döda Difs anfallsspel.
Aja, vi får se hur det går framöver. Dif har ju ett gäng lätta matcher nu.
Giffarna borta är fan ingen lätt match!
Citera
2015-04-14, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Giffarna borta är inte vad det en gång var. En match de flesta lagen på övre halvan kommer vinna.
Citera
2015-04-14, 16:41
Medlem
asslikethats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson

Skiter dom i att dyka upp som mot MFF så är det en väldigt lätt match. Sällan har jag sett ett svagare motstånd i Allsvenskan faktiskt. Kändes som dom kastat in handduken direkt från avspark. Försvaret
Citera
2015-04-14, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Lerjeus är ju knappast populär, men gjorde han någon dundertabbe i gårdagens match? Han tillät till och med rätt tufft spel, vilket svenska domare i allmänhet är för fega för och i synnerhet på debyn.
Att inte en Djurgårdsspelare fick gult på överfallet mot Solheim är helt ofattbart. Annars stack inte Lerjeus ut så mycket. Hammarby är ett bättre lag än Djurgården och vinsten är välförtjänt.
Citera
2015-04-14, 17:01
Medlem
Petterrors avatar
Kortfattad analys av derbyt igår:
Spelmässigt gör vi en jättebra insats fram till Djurgårdens mål. Vi har mycket boll, kommer runt på kanterna och vår farligaste chans sker precis innan 0-1 målet. Att gå till paus med ett underläge var frustrerande och det kändes inte rättvist.

Andra halvlek så känns spelarna (i Bajen) kontrollerade. När sedan 1-1 kom så kändes det som att 2-1 också skulle komma, vilket det gjorde. Sedan var vi väldigt skickliga på att spela av matchen.

Otroligt skön seger. Nahir har verkligen utvecklas enormt dom sista 7-8 månaderna. Sedan var det spelare man innan säsongen var osäkra på om dom håller. Johan Persson, Saetra och Hopf var tre jag inte alls var säkra på. Även om vi hittills bara spelat 3 matcher så kan man iaf känna sig lugnare inför matcherna nu än innan Allsvenskan hade börjat.

Angående Djurgården så såg dom väldigt idéfattiga ut. Däremot tror jag inte dom kommer bli inblandade i någon bottenstrid i år. Anfallsuppsättningen kändes som det rätta och något att bygga vidare på. Det stora frågetecknet för Djurgården enligt mig är innermittfältet där jag tycker Pelle Olsson fegar för mycket. Sedan kan man fråga sig vad Djurgården har för ambitioner så länge Pelle Olsson är tränare.

Men svårt att dra för stora växlar med endast 3 spelade matcher.

Jaja, Bajen är dom nya derbykungarna i stan!
Senast redigerad av Petterror 2015-04-14 kl. 17:05.
Citera
2015-04-14, 17:30
Medlem
RoyJoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JevlaTomteVerkstad
Att inte en Djurgårdsspelare fick gult på överfallet mot Solheim är helt ofattbart. Annars stack inte Lerjeus ut så mycket. Hammarby är ett bättre lag än Djurgården och vinsten är välförtjänt.

Vilket överfall?

....

Typ bara Höie och våra anfallsafrikaner som får godkänt. Möjligvis Falsetas och Arvidsson.
Citera
2015-04-14, 17:35
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saxenofc
Giffarna borta är inte vad det en gång var. En match de flesta lagen på övre halvan kommer vinna.

Citat:
Ursprungligen postat av asslikethat
Skiter dom i att dyka upp som mot MFF så är det en väldigt lätt match. Sällan har jag sett ett svagare motstånd i Allsvenskan faktiskt. Kändes som dom kastat in handduken direkt från avspark. Försvaret
Det var ett skämt men det framgick väl trots era svar hoppas jag. Självklart är vi inte så bra men jag hoppas vi kan ta ett oavgjort mot de flesta lagen på den övre halvan, vi knep ju poäng mot Häcken trots ganska dåligt spel. Viktigaste är att vinna mot konkurrenterna i bottenskiktet.
Citera
2015-04-14, 17:58
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoyJones
Vilket överfall?

....

Typ bara Höie och våra anfallsafrikaner som får godkänt. Möjligvis Falsetas och Arvidsson.

Det var någon som sprang över Solheim så att matchen stannade upp i flera minuter och han leddes av planen. Tror det också var under den tiden, 10 mot 11, som Djurgården lyckades få in sitt mål. Om inte så var det precis innan målet.

Domaren släppte mycket men kändes inte speciellt ensidig. Att AIK klagade på domaren efter förra derbyt var självklart (Perssons hands i straffområdet). Hade vi förlorade hade vi ng också gjort det (AIK borde fått ett rött kort redan i första halvlek). Men igår tyckte jag att det mesta var helt ok från domarens sida.
Citera
2015-04-14, 18:27
Bannlyst
Som neutral åskådare tyckte jag det var en riktigt tuff men fair derbytackling. Djurgårdaren var bollförare och klart först på in i situationen. Solheim gick däremot in för att stoppa något som såg ut att vara ett giftigt kontringsförsök. Dock inte sett någon repris på det hela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in