2015-04-10, 17:45
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Nä jag tycker det var en svag koppling. 1 banderoll som någon satte upp på 1 match för 2 år sedan skall alltså representera hela föreningen?

Jag ville bara använda samma korkade formulering som Johnnyboy.

Det är ju inte direkt så att det är en omöjlighet att ha koll på banderollerna ni sätter upp då ni är typ 50 pers i klacken.

Men låt gå då.

Ni är alltså inte emot den moderna fotbollen då?
Citera
2015-04-10, 17:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Det är ju inte direkt så att det är en omöjlighet att ha koll på banderollerna ni sätter upp då ni är typ 50 pers i klacken.

Men låt gå då.

Ni är alltså inte emot den moderna fotbollen då?

Varför skulle man vara det? Vad är alternativet?
Citera
2015-04-10, 18:08
Bannlyst
Ryktas om att MFF också får en reducerad kapacitet på ståplats till följd av bränningarna i förra matchen. Märklig taktik från polisens sida. Ultrasgrupperna kommer inte sluta att bränna för den sakens skull.
Citera
2015-04-10, 18:21
Medlem
Ernst.Hugos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anbo1987
Ryktas om att MFF också får en reducerad kapacitet på ståplats till följd av bränningarna i förra matchen. Märklig taktik från polisens sida. Ultrasgrupperna kommer inte sluta att bränna för den sakens skull.

Yes, http://mff.se/Aktuellt/Nyheter/2015-04-10_forsaljning_av_biljetter_till_staplats_mot_hamm arby_stoppas

Fast det är inte på grund av bengaler utan snarare samma som gav oss böter i CL i fjol.
Citera
2015-04-10, 18:35
Medlem
.Kasparovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asslikethat
Någon som tycker Sana imponerat? Tar givetvis tid att komma in i de och sen att han inte gjort många matcher under senaste åren spelar också in men man förväntar sig mer...Att missa läge efter läge håller inte i längden. Annars tycker jag det var en rätt sömnig tillställning där oavgjort faktiskt var rättvist, trots Goitoms miss.

Varför förväntar du dig mer, egentligen? Tror inte han kommer att bli så mycket bättre. Om man ställer MFFs övriga värvningar mot de som lämnade tycker jag det ser utmärkt ut. Men jag reagerade på att Hareide nämner Sana som Forsbergs ersättare. Visst är Forsberg väldigt svår att ersätta och då fanns Sana tillgänglig, men jag har svårt att se honom stå ut och avgöra matcher. Inte i Allsvenskan och än mindre när ni ska ut i Europa.
Citera
2015-04-10, 19:26
Medlem
Gnaget får 200 000 i böter för bengalbränning vid Bajenderbyt, Bajen slipper repressalier helt för Gnaget var arrangör. Nytt synsätt från disciplinnämnden, tidigare har Gnaget fått böter vid bränningar även då man inte varit arrangör - minns Syrianska speciellt.

Kanske inte nytt synsätt - Gnaget ska straffas oavsett?
Citera
2015-04-10, 19:43
Medlem
asslikethats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Kasparov
Varför förväntar du dig mer, egentligen? Tror inte han kommer att bli så mycket bättre. Om man ställer MFFs övriga värvningar mot de som lämnade tycker jag det ser utmärkt ut. Men jag reagerade på att Hareide nämner Sana som Forsbergs ersättare. Visst är Forsberg väldigt svår att ersätta och då fanns Sana tillgänglig, men jag har svårt att se honom stå ut och avgöra matcher. Inte i Allsvenskan och än mindre när ni ska ut i Europa.

Hans kostnad? Till den kostnaden förväntar jag mig att man producerar. Han var aldrig en poängsspelare i IFK Göteborg så egentligen ska man inte förvänta sig mirakel men lite utveckling på den fronten tycker jag man ska kunna se..
Citera
2015-04-10, 19:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Gnaget får 200 000 i böter för bengalbränning vid Bajenderbyt, Bajen slipper repressalier helt för Gnaget var arrangör. Nytt synsätt från disciplinnämnden, tidigare har Gnaget fått böter vid bränningar även då man inte varit arrangör - minns Syrianska speciellt.

Självklart skall Hammarby inte straffas för något dom inte har ansvar för. Aik straffas för att dom slarvat vid visiteringen, och om det stämmer (vilket jag inte är säker på heller) så är det rimligt att straffa dem.
Citera
2015-04-10, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee

Har diskuterats i Supportersäsongen-tråden.

Det är en ny regel som innebär att allt bestraffningsansvar läggs på den som är ansvarig om den ansvariga brustit i sina åtaganden. I denna match har AIK och Hammarby kommit överens om att AIK skulle ansvara för visitationen av supportrarna (både hemma- och bortasupportrar). Av denna anledning bär AIK hela ansvaret för det inträffade.

Det som stör mig är att de inte skriver ut på vilket sätt AIK brustit i sitt ansvar, utan bara konstaterar att AIK faktiskt gjort det.
Citera
2015-04-10, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Kasparov

Hur tänker du när du säger att han inte kommer bli bättre? Killen gjorde väl 4 matcher varav 2 starter i Ajax förra säsongen vilket innebär att han inte har spelat A-lagsfotboll på minst 1 år och nu har han gjort någon cupmatch och 2 Allsvenska matcher och du påstår att han spelar på sin maxnivå? Du framstår som jävligt okunnig just nu...
Citera
2015-04-10, 20:38
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Var du tvungen att ta upp den matchen på söndag?
Nu kom nervositeten som en skördetröska över mina känselspröt.

Fyfan.
Kan relatera till den känslan.. Något man vill slippa men inte leva utan. Märklig form av hatkärlek.

Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Och att det enbart är två dagars vila är positivt för dem.

Men vi har inte visat det spelet vi gjorde mot Helsingborg och Häcken i AS ännu. Vill dock inte ha något finlir mot MFF.
De får föra och vi brottas. Rakt, effektivt och omställningsstarkt.

I år är snarare året vi får visa att vi kan dominera över de sämre lagen, vinna borta mot Gefle, Sundsvall och annat svårt motstånd.
Det där kan man ju vända och vrida hur mycket som helst

Som jag varit inne på tidigare spelar formen inte in så mycket ( i alla fall inte nu). Ny match, ny motståndare, nytt allt.

Ovanligt svårbedömd match. Hur stor betydelse har det att Adu är tillbaka (?)

Och för att skriva något om derbyt på måndag tror jag starkt på Hammarby, hittills är det inget snack om saken vilka som spelat bäst och har mest på spel. Tror det skulle svida mer för Bajen att torska än för Djurgården som förvisso kan få sig en tidig krisstämpel om det går illa men Hammarbys första Tele2 derby talar för sig självt. Måste upprepa det här med att det ska bli riktigt skönt att bara kunna sitta bakåtlutad och kolla på matchen "opartisk".
Citera
2015-04-10, 20:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Tror det skulle svida mer för Bajen att torska än för Djurgården som förvisso kan få sig en tidig krisstämpel om det går illa men Hammarbys första Tele2 derby talar för sig självt.
Förstår hur du tänker men underskatta inte katastrofen för Dif att ha 1 poäng OCH ett förlorat derby på 3 omgångar.
Ja, det vore tungt för Bajen att fölora detta derby men vi har åtminstone 4 poäng att luta oss tillbaka på.

Vad tror jag om matchen då? Bajen ska bara vinna, inte för att Bajen är ett topplag på något sätt utan för att Dif är för bedrövliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in