2015-04-10, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Man kan vara nöjda över spelet, men det handlar om mental inställning och attityd. Är man nöjd över likaresultat så kommer man också spela mer lika. Man ska aldrig vara nöjd över att bli tvåa.

(FB) Allsvenskan - Omgång 24

inb4 "hur orkar du leta upp en 2 år gammal post". lätt värt det. tack
Citera
2015-04-10, 08:47
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe
Michael Lerjéus dömer derbyt på måndag. Vad säger ni, ska vi skippa matchen och singla slant istället?

Allvarligt talat, efter allt Lerjéus varit med om på kort tid, varför låta honom döma derbyt?

Panik

Lerjéus, president över bananrepubliken.
Citera
2015-04-10, 08:48
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Nu tror inte jag spelare och ledare har en annan inställning inför varje match än att den kan och ska vinnas.

Men det är ju också självklart att man ska ha rimliga målsättningar. Alla i och runt Gefle vet att man inte tar något SM-guld i år. Man har en målsättning, typ bättre än i fjol eller liknande, ska man strunta i att ställa upp då? Även guldsatsande lag som AIK förstår ju att man kan se ett kryss i säsongens kanske svåraste bortamatch som en vunnen poäng i jakten på målet.

Hur tränar man och skapar en sådan inställning? Det är inte bara till att säga i omklädningsrummet inför matchen "nu vinner vi killar". Det handlar om mer än så och det tar tid. Det handlar till exempel om vad man är nöjd över och hur man tar resultat.

Citat:
Ursprungligen postat av M.S
(FB) Allsvenskan - Omgång 24

inb4 "hur orkar du leta upp en 2 år gammal post". lätt värt det. tack

Jag är verkligen inte fläckfri. Min vinnarskalle är inte perfekt, men jag tränar på det. Min idrottskarriär är heller inte så lyckad.
Senast redigerad av mishima 2015-04-10 kl. 08:51.
Citera
2015-04-10, 08:51
Medlem
JohnbauerGrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pkj
Måste vara höga odds på att vi tar poäng i derbyt. Riktigt usla är laget men främst Pelle.

Finns det något bra ni kan ta med er från matchen? 1 - 1 borta mot Häcken är trots allt inte helt dåligt, top-tippat lag 2015 with all things considered.
Citera
2015-04-10, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoyJones
Vad tycker ni MFF:are om Rosenberg som person egentligen?

---
Fyfan. 3 dagar till derbyt. Lär ju gå åt helvete men väljer att förtränga det och intalar mig att zimbabwiern avgör det till vår fördel.
Lerjéus avgör derbyt, enligt Unibet är oddset för det 1.15
Citera
2015-04-10, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Lerjéus avgör derbyt, enligt Unibet är oddset för det 1.15
https://se.unibet.com/Lerjéus-avgör-derbyt/
Citera
2015-04-10, 08:56
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Hur tränar man och skapar en sådan inställning? Det är inte bara till att säga i omklädningsrummet inför matchen "nu vinner vi killar". Det handlar om mer än så och det tar tid. Det handlar till exempel om vad man är nöjd över och hur man tar resultat.
Jag tror inte det är ett stort problem inom fotbollen. Men jag pratar inte om inställningen inför matcher utan känslan efter en match. Att man kan vara ganska nöjd med kryss trots allt.

Däremot håller jag med om dina resonemang när det gäller svenska idrottsmän som utövar individuella idrotter. Friidrott och längdskidor främst.
Citera
2015-04-10, 08:58
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Jag tror inte det är ett stort problem inom fotbollen. Men jag pratar inte om inställningen inför matcher utan känslan efter en match. Att man kan vara ganska nöjd med kryss trots allt.

Däremot håller jag med om dina resonemang när det gäller svenska idrottsmän och individuella idrotter. Friidrott och längdskidor främst.

Det hänger så klart ihop. Om man nöjer sig med ett kryss borta mot Malmö ökar det då chansen att man vinner nästa gång man är på besök? Nej, man ligger under med 0-1 redan i spelartunneln. Det ju den känslan vi vill skapa, att bortalaget ligger under redan innan matchen börjar. Det ska vara uppförsbacke från start.

Jag vill påstå att den här matchen hängde ihop med matchen på Friends förra året. AIK-spelarna ville ta revansch på att vi säkrade guldet på deras hemmaplan. Därför var deras inställning under matchen tuff och fokuserad. Revansch kommer man väldigt långt på.
Senast redigerad av mishima 2015-04-10 kl. 09:12.
Citera
2015-04-10, 09:25
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Det hänger så klart ihop. Om man nöjer sig med ett kryss borta mot Malmö ökar det då chansen att man vinner nästa gång man är på besök? Nej, man ligger under med 0-1 redan i spelartunneln. Det ju den känslan vi vill skapa, att bortalaget ligger under redan innan matchen börjar. Det ska vara uppförsbacke från start.

Jag vill påstå att den här matchen hängde ihop med matchen på Friends förra året. AIK-spelarna ville ta revansch på att vi säkrade guldet på deras hemmaplan. Därför var deras inställning under matchen tuff och fokuserad. Revansch kommer man väldigt långt på.

Tror inte Mourinho håller med dig. Men du kanske sitter på en större expertis. Sen tror jag inte Alm står i omklädningsrummet och säger "nu går vi ut och tar ett kryss här grabbar".
Citera
2015-04-10, 09:29
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Tror inte Mourinho håller med dig. Men du kanske sitter på en större expertis. Sen tror jag inte Alm står i omklädningsrummet och säger "nu går vi ut och tar ett kryss här grabbar".

Han har väl vinnarinstinkt och vinnarattityd? Framgångsrik som fan. Han är beredd att gå över lik för att vinna. Tar till fula knep, hånfull och arrogant mot motståndarna...så jag vill att man ska vara. Kolla hur Hareide formulerade sig inför hemmamatcherna mot Salzburg och Olympiakos. Vi ledde redan vid presskonferenserna.

Tror heller inte Alm säger så, men man skapar inte vinnarinställning med att säga i omklädningsrummet "nu vinner vi killar".
Senast redigerad av mishima 2015-04-10 kl. 09:36.
Citera
2015-04-10, 09:31
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:

Varför inte? Då kan man känna lite: "Jaha, var det allt?" och vill visa att man är bättre än förgående år. Men enskilda matcher året efter känns naivt å diskutera, nytt år, ny match och en del nya spelare och domaren kan göra en Lerjeus.

Allt är relativt med oavgjort och med tanke på förutsättningarna har jag full förståelse för att vi är nöjda, jag var själv säker på stortorsk så det är inte konstigt.
Citera
2015-04-10, 09:40
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Varför inte? Då kan man känna lite: "Jaha, var det allt?" och vill visa att man är bättre än förgående år. Men enskilda matcher året efter känns naivt å diskutera, nytt år, ny match och en del nya spelare och domaren kan göra en Lerjeus.

Allt är relativt med oavgjort och med tanke på förutsättningarna har jag full förståelse för att vi är nöjda, jag var själv säker på stortorsk så det är inte konstigt.

Äh, ingen idé att diskutera med mishima, han hävdar bestämt att MFF aldrig är nöjda med oavgjort och att dom aldrig firar en kvittering. Vi med fullgod syn har dock sett dom göra det. För att inte tala om den största meriten......

Rosenberg rasar, känns som att det kommer att rasas mycket i år.

http://www.expressen.se/kvp/sport/rosenbergs-ilska-ar-riktigt-storigt-for-oss/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in