2015-04-08, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Bajen. Är väl massa mediamänniskor från Sthlm som har hus på Gotland.
Haha, ja. Här på Gotland är det oproport... stort stöd för Bajen. Kan på rak arm räkna upp 10-15 vänner som är stenhårda bajenfans. När bjen spelar matcher brukar det vara överfullt av gröna halsddukar på sportpuberna inne i stan så din analys är absolut korrekt
Citera
2015-04-08, 14:51
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Haha, ja. Här på Gotland är det oproport... stort stöd för Bajen. Kan på rak arm räkna upp 10-15 vänner som är stenhårda bajenfans. När bjen spelar matcher brukar det vara överfullt av gröna halsddukar på sportpuberna inne i stan så din analys är absolut korrekt

Ja, Gotland, media och Bajen känns som en ganska uppenbar ekvation.
Haha.
Citera
2015-04-08, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoyJones
Jo jag tänkte lite så också, att Stockholmslagen skulle vara vanliga. Men vad hejar infödingarna på? Kalmar? FC Gute?

edit: kul och bra info bowlaren77!

Tack. 1:Bajen. 2: dött lopp mellan AIK och Djurgården. 3.Brommapojkarna & Kalmar... naj nu skojade jag bara, ingen på Guteland håller på dessa lag.

Jag blev Helsingborg indoktrionerad under högskoletiden då jag bodde & umgicks med hardcore fans. Hängde med på matcher och så vidare. Därefter bodde jag fyra år vid Sundet & älskar stan.
När min lillebror, ett sladdbarn var på besök. Grabben var 10 år så stack vi upp till Olympia för att han ville köpa en tröja. Ledsen blev han när shoppen var stängd men laget tränade. Då granqvist som pratade med lillebrorsan fick höra att han inte kunde handla tröja så ropade Granen dit coachen som jag glömt namnet på (bosse,,,,? Han som hoppade in ett tag efter Stuart Baxter) som försökte komma in i shoppen som var låst. "Kom tillbaka imorgon så fixar jag detta" sa tränaren. Dagen efter åkte mamma upp med lillen. Jag jobbade tyvärr. Men på kvällen satt han och gick igenom en hel kasse med tröjor, koppar, halsdukar osv som han fått av Bosse.

Där & då fick man ett kvitto på att man tillhör sveriges finaste klubb och all heder åt Granqvist.
Citera
2015-04-08, 15:19
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Äh, dom möter Bajen i 4:e omgången och efter det lever guldstriden igen!

Eller inte.

**
Inga höga förhoppningar på dagens match mot Elfsborg heller men det är å andra sidan inte dom matcherna vi ska vinna för att hänga kvar. (Vilket är det jag i första hand riktar in mig på i år)
Nej, faktum är att matchen i cupen så kändes det som att vi mötte ett mycket bättre lag, om någon skulle komma fram och säga "eternussermo, vi ställer in matchen och resultatet blir 0-0, du får bestämma" skulle jag ta det utan att tveka. Hoppas bara vi lärt oss lite och slipper bli förnedrade. Nyckeln till att undvika ett ras är att hålla tätt första 20 minuterna.
Citera
2015-04-08, 15:32
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Nej, faktum är att matchen i cupen så kändes det som att vi mötte ett mycket bättre lag, om någon skulle komma fram och säga "eternussermo, vi ställer in matchen och resultatet blir 0-0, du får bestämma" skulle jag ta det utan att tveka. Hoppas bara vi lärt oss lite och slipper bli förnedrade. Nyckeln till att undvika ett ras är att hålla tätt första 20 minuterna.

Ni ställer ett helt annat lag på banan också, och vad man än tycker om Bajen så är Nanne riktigt jävla vass i såna här situationer, tyvärr.
Citera
2015-04-08, 17:47
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Ni ställer ett helt annat lag på banan också, och vad man än tycker om Bajen så är Nanne riktigt jävla vass i såna här situationer, tyvärr.
Det är väl bara små förändringar och Nanne var väl med i cupen också?
Citera
2015-04-08, 17:54
Medlem
RoyJoness avatar
Hoppas på en överkörning av IFE ikväll. Skulle kännas lite betryggande inför derbyt om HaIF torskade större mot samma motstånd vi gjort.
Citera
2015-04-08, 17:55
Medlem
Bajenjeppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Det är väl bara små förändringar och Nanne var väl med i cupen också?

Salorm syftar troligtvis på att Nanne är skicklig på att lägga upp en plan utifrån förutsättningarna och nu har han en fördel i att han vet hur illa det var sist och kan ändra på det som behöver ändras.

Känns skönt att pressen ligger helt på Elfsborg. Har i princip räknat med en förlust i denna match sen cup-torsken, men förhoppningsvis är vi ändå med och fightas om en poäng. Dock får vi inte vara lika passiva i såna fall och inte heller släppa in en boll i stjärten i inledningen som vi brukar och också gjorde i cupen.
Citera
2015-04-08, 17:55
Medlem
svulles avatar
Trots min 1:A på Ellos så tror jag som Salorm att Bajen mycket väl kan skrälla ikväll. Nu tror jag inte man går och vinner, men nog är chansen ganska stor att man plockar med sig en pinne.
Citera
2015-04-08, 18:03
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Trots min 1:A på Ellos så tror jag som Salorm att Bajen mycket väl kan skrälla ikväll. Nu tror jag inte man går och vinner, men nog är chansen ganska stor att man plockar med sig en pinne.
Finns tid att ändra tipsen och sätta in en slant på bettingsajterna, borde vara rätt bra pengar att tjäna, ser ut som att tipsfördelningen här ligger på 80-10-10 för 1X2.
Citera
2015-04-08, 19:51
Medlem
Är det någon som vet vad grejen är med den förlängda ryggen på Pumas nya matchtröjor?
Är det någon funktion eller bara en ren designgrej?
Citera
2015-04-08, 19:54
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Är det någon som vet vad grejen är med den förlängda ryggen på Pumas nya matchtröjor?
Är det någon funktion eller bara en ren designgrej?

Har fått namnet rövlappen i Malmö.

Designgrej. Det ska väl se ut som man har en undertröja som sticker fram. Inte särskilt snyggt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in