Citat:
Ursprungligen postat av
RoyJones
Jo jag tänkte lite så också, att Stockholmslagen skulle vara vanliga. Men vad hejar infödingarna på? Kalmar? FC Gute?
edit: kul och bra info bowlaren77!
Tack. 1:Bajen. 2: dött lopp mellan AIK och Djurgården. 3.Brommapojkarna & Kalmar... naj nu skojade jag bara, ingen på Guteland håller på dessa lag.
Jag blev Helsingborg indoktrionerad under högskoletiden då jag bodde & umgicks med hardcore fans. Hängde med på matcher och så vidare. Därefter bodde jag fyra år vid Sundet & älskar stan.
När min lillebror, ett sladdbarn var på besök. Grabben var 10 år så stack vi upp till Olympia för att han ville köpa en tröja. Ledsen blev han när shoppen var stängd men laget tränade. Då granqvist som pratade med lillebrorsan fick höra att han inte kunde handla tröja så ropade Granen dit coachen som jag glömt namnet på (bosse,,,,? Han som hoppade in ett tag efter Stuart Baxter) som försökte komma in i shoppen som var låst. "Kom tillbaka imorgon så fixar jag detta" sa tränaren. Dagen efter åkte mamma upp med lillen. Jag jobbade tyvärr. Men på kvällen satt han och gick igenom en hel kasse med tröjor, koppar, halsdukar osv som han fått av Bosse.
Där & då fick man ett kvitto på att man tillhör sveriges finaste klubb

och all heder åt Granqvist.