2015-01-15, 15:53
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thehuman1
Spännande men rörig läsning.

Som vanlig medborgare och människa så har jag blivit smått orolig den senaste tiden av alla konspirationer som finns tillgängliga via nätet.
vet helt enkelt inte riktigt vad som är sant längre.

När det kommer till denna attack så har jag av tråden förstått att vi verkar ha 2 huvudmisstänkta.
1 Muslimska terrorister (medias version ?)
2 NWO eller i alla fall något snarlikt agenda vi kan kalla det Eliten (den konspiratoriska versionen ?)

Supportrar av teori 1 har alltså samma uppfattning som den som delges i media alltså den i nuläget officiella sanningen. här bör ju inte så mycket ifrågasättande behövas då det är baserat på en sanning. vilket betyder att det är sant

Den andra skaran av supportrar tillhör alltså NWO gänget och tror inte på att sanningen är det vi ser i media. här blir det ju genast svårare att avsluta diskussionen på ett enkelt sätt då det inte finns någon tillgänglig sanning att luta sig tillbaka mot. denna väg leder till ett evigt sökande utan klara svar tills kriget är utanför dörren och media i sådant fall har avfärdats som lögnare.

Den som tillhör kategori 1 borde alltså vilja hjälpa sina medmänniskor i kategori 2 genom att bevisa att detta inte var en så kallad FF. Hjälp dina medmänniskor för 17.

Någon med mycket energi får detektivera lite .

Polismannen som blir skjuten.
Går det att skjuta med vapnet som används med så liten rekyl som ses i video?
Är det möjligt att det inte kommer något blod. alt missar skottet?
Är blodet på rätt ställe i dom andra videorna?
Bakgrund på denna polisman, sociala medier mm. är han en riktigt person.
Vem är det som filmar från sin balkong. är han en riktigt person bakgrunds forskning.

Om det är en konspiration så kommer bakgrundsforskning troligen till slut leda till något konstigt så kan vi köra vidare igen .

Ge mig obestridliga bevis så jag kan fortsätta sova lugnt !

2 utesluter inte 1 om det rör sig om en false flag. Det som har hänt har hänt på riktigt. 1 utesluter inte heller 2.

En muslimsk terroristorganisation kan ha utfört dådet ovetandes om vem som har initierat det, de handlade så att säga i god tro. Brödernas uppdragsgivare eller inspiratörer kan vara inflytelseagenter ifrån en stat, regering eller annan aktör med intresse i utvecklingen efter attentatet. Bröderna kan ha varit nyttiga idioter, det finns gott om sådana.

Att bevisa en false flag är inte lätt.
Citera
2015-01-15, 16:01
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
2 utesluter inte 1 om det rör sig om en false flag. Det som har hänt har hänt på riktigt. 1 utesluter inte heller 2.
Antilogikens mästare.

Citat:
En muslimsk terroristorganisation kan ha utfört dådet ovetandes om vem som har initierat det, de handlade så att säga i god tro.

Har de gjort det så har de gjort det. Att islamister utfört dådet kan vi konstatera.

Citat:
Brödernas uppdragsgivare eller inspiratörer kan vara inflytelseagenter ifrån en stat, regering eller annan aktör med intresse i utvecklingen efter attentatet. Bröderna kan ha varit nyttiga idioter, det finns gott om sådana.
Det finns nog fler onyttiga idioter, ja bara rent allmänt idioter. Och så finns det nyttiga idioter som sprider desinformation för fientlig makt, personer som islamister och antidemokrater räknar med ska sprida dynga - ge foliehattarna lite skit att fundera över så tillverkar de en flod av dynga

Citat:
Det är väldigt lätt att motbevisa i detta fallet.
Citera
2015-01-15, 16:02
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Antilogikens mästare.

Har de gjort det så har de gjort det. Att islamister utfört dådet kan vi konstatera.

Det finns nog fler onyttiga idioter, ja bara rent allmänt idioter. Och så finns det nyttiga idioter som sprider desinformation för fientlig makt, personer som islamister och antidemokrater räknar med ska sprida dynga - ge foliehattarna lite skit att fundera över så tillverkar de en flod av dynga

Då tycker jag att du gör det, motbevisar, så har vi saken ur världen och kan stänga tråden.
Citera
2015-01-15, 16:42
Medlem
Citat:

En muslimsk terroristorganisation kan ha utfört dådet ovetandes om vem som har initierat det, de handlade så att säga i god tro. Brödernas uppdragsgivare eller inspiratörer kan vara inflytelseagenter ifrån en stat, regering eller annan aktör med intresse i utvecklingen efter attentatet. Bröderna kan ha varit nyttiga idioter, det finns gott om sådana.

Ok jag förstår logiken i det du säger.

Om så är fallet att de som utfört dådet själva blivit förda bakom ljuset så skulle man kunna tänka sig att det är liknande i fler terrordåd.

finns det i så fall bevis på några terrordåd där förövaren blivit förd bakom ljuset?

Xelious - jag ser inte antilogiken
själva logiken kan vara sann och inte omöjlig (anti logiken faller som bevis
jag kan inte se något övertygande bevis (för en konspirationsteoretiker) som gör att slutsatsen islamister utförde dådet obestridligt sann heller . bättre kan du.

huruvida det finns idioter eller inte bevisas av att attentatet eller false flagen har ägt rum. någon måste varit idiot.

gör nu som du skriver motbevisa false flagen om du har dessa bevis. så vi kommer någonstans.
Citera
2015-01-15, 17:39
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Angående skådespeleri, titta på filmen här: http://www.theguardian.com/world/video/2015/jan/13/new-footage-paris-gunmen-charlie-hebdo-video

Tror du polisen agerar så? De måste veta att det är skottlossning i området och att personerna har automakarbiner. Då skickar man fram en ensam polisbil... När de börjar skjuta efter polisen så backar den och de kör efter. Kan inte tänka mig att det finns någon polis i något land som skickar fram en ensam liten polisbil mot personer som skjuter mot allt de ser.

Det verkar också som att det är lösa skott, jag kan inte se någon åverkan
Jag kan för lite om vapen och har därför inte lagt mig i den diskussionen men enligt en sanningssajt ska skjutningen vara bevisad fejk-skisser och bilder
Citat:
Paris Attack Proven Fake

http://truthalerts.com/paris-attack-proven-fake/
Vad som också är allvarligt att en föreläsning jag hörde på Harvard och som fick blodet att isas i mina ådror nu presenteras på en oberoende SVENSK sajt. Kanske användes presidentens vapen.
Citat:
I oktober förra året talade USA:s vicepresident Joe Biden inför studenter på Harvard University.

”De gav hundratals miljoner dollar och tiotusentals ton vapen till vem som helst som skulle kämpa mot [Syriens president]

president Francois Hollande.

I augusti förra året medgav han för nyhetsbyrån AFP att Frankrike sänt en ny omgång vapen till dessa ”demokratikämpande rebeller”. I vems händer vapnen slutligen hamnar – al-Qaida, IS eller annan grupp? – är omöjligt att veta

http://proletaren.se/fran-bin-ladin-till-islamiska-staten
Citera
2015-01-15, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Jag kan för lite om vapen och har därför inte lagt mig i den diskussionen men enligt en sanningssajt ska skjutningen vara bevisad fejk-skisser och bilder

Att skicka fram en polisbil mot skyttar som inte tvekar och har automatkarbiner är självmord. Hade de inte haft lösa skott hade poliserna stendött. AK-47 går inte att jämföra med en vanlig pistol
Citera
2015-01-15, 18:05
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ok jag förstår logiken i det du säger.

Om så är fallet att de som utfört dådet själva blivit förda bakom ljuset så skulle man kunna tänka sig att det är liknande i fler terrordåd.

finns det i så fall bevis på några terrordåd där förövaren blivit förd bakom ljuset?

Xelious - jag ser inte antilogiken
själva logiken kan vara sann och inte omöjlig (anti logiken faller som bevis
jag kan inte se något övertygande bevis (för en konspirationsteoretiker) som gör att slutsatsen islamister utförde dådet obestridligt sann heller . bättre kan du.

huruvida det finns idioter eller inte bevisas av att attentatet eller false flagen har ägt rum. någon måste varit idiot.

gör nu som du skriver motbevisa false flagen om du har dessa bevis. så vi kommer någonstans.

Operation Gladio påstås ha varit en false flag operation, väldokumenterad. Bevisat eller inte, bilda dig en egen uppfattning.

http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Gladio

En false flag kan kortfattat innebära att någon utför en handling i tron om att den utförs just där och då i ett visst syfte, men utan att känna till att någon med andra mål och syften har påverkat att handlingen kom till stånd på en viss given plats och tidpunkt. Avancerad manipulation kan ligga bakom ett dåd som det vi har sett, dock kan attentatet vara på riktigt, det vill säga, snack om fejkade bilder och så vidare måste inte vara sant bara för att dådet är en false flag.

Man bör titta på vem som tjänar på att attentatet genomfördes där och då. IS, Al-Qaida, vad uppnådde de genom attentatet, fördel, nackdel?

I ett längre perspektiv borde t ex. IS och Al-Qaida tjäna på att ha Charlie Hebdo intakt, fortsatt spridande av satir som upprör muslimer världen över. Att döda deras bästa verktyg, det som ger grogrund för sympatier för den militanta islamismen kan knappast vara ett smart drag, det är att underminera sin egen återväxt.

Jag kan inte se en enda fördel för nämnda organisationer, tvärtom.

Däremot finns det mängder av aktörer, politiska, ekonomiska osv. som kan komma att nå framgångar genom att fler människor blir negativa mot muslimer och islam, men också genom att attentatet splittrar befolkningar och destabiliserar länder, i det här fallet inom EU.

Jag säger inte att attentatet är en false flag, jag vill enbart hjälpa till att vidga vyn, allt som står i Aftonbladet är faktiskt inte vad det tycks vara vid en första anblick.
Senast redigerad av OY 2015-01-15 kl. 18:07.
Citera
2015-01-15, 18:07
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Då tycker jag att du gör det, motbevisar, så har vi saken ur världen och kan stänga tråden.
För det första har ni inte presenterat några bevis än, bara trams där vi visat att ni lider svårt av kunskaps- och logikbrist om allt mellan himmel och jord.

Citat:
jag kan inte se något övertygande bevis (för en konspirationsteoretiker) som gör att slutsatsen islamister utförde dådet obestridligt sann heller .
Det ingår i sjukdomsbilden.

Citat:
"Har du slutat slå din fru än?"
Senast redigerad av Xelious 2015-01-15 kl. 18:11.
Citera
2015-01-15, 18:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
För det första har ni inte presenterat några bevis än, bara trams där vi visat att ni lider svårt av kunskaps- och logikbrist om allt mellan himmel och jord.

Det ingår i sjukdomsbilden.

Har du slutat slå din fru än?

Jag märker att dina argument tryter, du svarar på frågor som inte är ställda, den fråga som du ombads svara på skjuter du över på frågeställaren, dålig argumentationsteknik helt enkelt. Du verkar inte vara speciellt intellektuell eftersom att du svarar och kommenterar utan att det tillför diskussionen någonting. Menlöst svammel, det är barnsligt tycker jag. Din okunskap och intellektuella förmåga är blottad.

Citat:

Så skrev du, och min kommentar till det var att motbevisa. Gör det istället för att försöka slinka undan. Alla som läser vet att frågan är ställd till dig, gör inte bort dig ännu mer.

Såvitt jag känner till har ingen eller endast ett fåtal i den här tråden hävdat att attentatet är en false flag, jag har i alla fall inte gjort det, däremot påstår du gentemot mig att terrordådet inte är en false flag och att det är väldigt lätt att motbevisa.

Kan du inte motbevisa och istället fortsätter att tramsa kan du lika gärna hålla käften tycker jag, trollvarning?
Citera
2015-01-15, 18:50
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Jag märker att dina argument tryter, du svarar på frågor som inte är ställda, den fråga som du ombads svara på skjuter du över på frågeställaren, dålig argumentationsteknik helt enkelt.

Du har inte ställt någon fråga, eftersom du inte har lyckats hitta på någon än. Du börjar bakifrån som alla, du försöker ge sken av att det finns något oklart genom att visa dig extremt okunnig om allt här i världen och du har många gånger yttrat önskemål att vi alla ska vara ovetande drömmare, lallande fånar som kan tramsa med i dina fånerier.

Citat:
Du verkar inte vara speciellt intellektuell eftersom att du svarar och kommenterar utan att det tillför diskussionen någonting. Menlöst svammel, det är barnsligt tycker jag. Din okunskap och intellektuella förmåga är blottad.
Jag antar att du menar när jag härmade dig, i början, vilket störde dig enormt men du inte förstod?

Citat:
Så skrev du, och min kommentar till det var att motbevisa. Gör det istället för att försöka slinka undan. Alla som läser vet att frågan är ställd till dig, gör inte bort dig ännu mer.
Som sagt, när ni lyckas presentera något att motbevisa så ska vi göra det.

Citat:
Såvitt jag känner till har ingen eller endast ett fåtal i den här tråden hävdat att attentatet är en false flag, jag har i alla fall inte gjort det, däremot påstår du gentemot mig att terrordådet inte är en false flag och att det är väldigt lätt att motbevisa.
Du har tramsat om false-flags, och nämnt gladio som inte är en false-flag, okunniga som ni är som vanligt.

Citat:
Kan du inte motbevisa och istället fortsätter att tramsa kan du lika gärna hålla käften tycker jag, trollvarning?
Ordbajsning för inte tråden framåt, presentera någon teori någon gång eller var tyst.
Citera
2015-01-15, 19:02
Medlem
En journalist på C Hebdo fick en kalasjnikov i ansiktete och såg rakt in i ögonen på den ene terrositen. Hon säger han hade blå ögon, "tres beaux yeux bleus" mycket vackra blå ögon. Båda bröderna hade bruna ögon. Är hon inte konstig? På slutet i inslaget, sista 15 sek.
Citera
2015-01-15, 19:07
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Jag märker att dina argument tryter, du svarar på frågor som inte är ställda, den fråga som du ombads svara på skjuter du över på frågeställaren, dålig argumentationsteknik helt enkelt. Du verkar inte vara speciellt intellektuell eftersom att du svarar och kommenterar utan att det tillför diskussionen någonting. Menlöst svammel, det är barnsligt tycker jag. Din okunskap och intellektuella förmåga är blottad.

Problemet är att det inte finns en teori att motbevisa.

Istället finns det en massa upplevt konstiga saker som t ex att ena terroristen plockar upp en sko, att bilar verkar stå precis där dom borde stå, att det inte är så mycket rekyl som man tycker att det borde vara, att en person inte hade sinnesnärvaro att filma medans han hade panik och flydde, att franska presidenten försökte varna putin och blev straffad av sin egen polismakt på uppdrag av judar, vilka i sin tur blev offer för polisens hämnd för att polisen låtsades mörda en polis, att tidsmaskiners effekt dokumenterats på film eftersom filmklipp omöjligen kan ha sammanfogats i fel ordning, och så vidare, allt sammantaget bevis på att det är en konspiration.

Så exakt vad är det som skall motbevisas egentligen? Och vilka bevis finns det för exakt den saken?

Att motbevisa helheten är meningslöst eftersom en person som inte själv förstår att allt detta inte kan stämma på en och samma gång inte heller kommer att kunna förstå något motsägande bevis.

Själv skulle jag vilja se lite bevis på att det inte var en false flag inuti en false flag.
Varför kan inte någon bevisa det? Tappad sko och brist på motbevis innebär ju att det måste vara en false flag inuti en false flag och att det som hänt är exakt det som verkar ha hänt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in