Citat:
Ursprungligen postat av
Piizrich
Hittar inte igen klippet nu, men någon av dessa klipp är när IS avrättar en massa syrier. I en diskussion om blod och kroppar som rycker.
Reagerade då på att man tidigare sa att rekylen i vapnet var så kraftig, att han som skjuter polisen inte har någon rekyl, därav fake eller lösplugg.
I det klippet med avrättningar av syrierna skjuter IS mannen med en hand? Inte så kraftig rekyl. Dessutom så reagerar vissa kroppar inte alls, andra lite. Så hur ska ni ha det nu.
Titta dessutom på vapnen dem har i Paris . Är inte ak47
Hela IS-grejen är väldigt fake.
innan det hela blossade upp rejält i media i somras visade min irakiska arbetskamrat klipp som han fått på facebook där IS avrättar människor. I ett klipp skjuter en snubbe killar en efter en med en pistol i huvudet och kastar dem i vattnet från en blodig brygga.
I ett andra klipp låg en massa irakier på mage i rad, säkert 50 stycken, medans en ISIS-medlem avrättar dem en efter en.
Eftersom det hela var nytt, och jag inte ens hade hört talas om det hade jag ingen förutfattad mening, men det syntes direkt att något var väldigt fel. Det såg helt enkelt inte äkta ut.
Min vän från irak såg naturligtvis inte det jag såg, han såg bara blod och död.
För att inte tala om dom löjliga halshuggningsvideona dom försökte med ett tag i höstas
Jag har väldigt svårt att förstå alla som ens försöker hävda deras äkthet. Helt sinnessjukt.
Och naturligtvis hänger allt samman.
Världen vi lever i är inte riktigt så som den presenteras för oss. Precis som med skjutningarna i Paris.
Tv-intervjun med Caroline Fourest är intressant, speciellt när hon säger att "terroristen" hade vackra blå ögon.
Okej, Charlie Hebdo verkar vara en redaktion med starkt judiskt inflytande (precis som alla andra) och det går att hitta en del märkliga saker när man googlar på Caroline. Hon verkar väldigt anti-islam...vilket gör hennes vittnesmål om de blå ögonen väldigt motsägelsefullt.
Kanske klantade hon sig helt enkelt? Kanske hade killen under huvan verkligen "vackra blå ögon", och i situation tänkte hon sig inte för...?