2015-01-14, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gladgrappler
Så hör är det inte väldigt konstigt att det bara finns en polisbil i Paris innerstad vid den aktuella tidpunkten.
Om man ska jämföra tex med rånet i lilla Södertälje tre rånare ett headshot fett med poliser. Paris har mer resurser. Bara säger. Sedan att 88000 personal inte kan hitta två personer tyder på någon typ av suport från himlen.
Personerna har elittrupps precision. Inte träna i öken 2 månader preciSion.
Varför skulle GM ens vilja maskera sig då dom har stolthet i vad dom gör. Och om dom nu trots allt gjort sig besväret att maskera sig varför ta med sig idhandling.
Få se jag ska göra något helt galet:
1. Flyktbil, check
2. Vapen, check
3. Skottsäkerväst, check
4. Rånarluva, check
5. Legitimation (om utifall), check

Jag som kan tänka lite och inte tro att hela världen är en stor konspiration, ska här svara på dina punkter.

1. Kan vara bra att ha för att ta sig till målet och därifrån, oavsett lyckat eller misslyckande.

2. Vapen kan vara bra om man ska avrätta folk.

3. Kan vara bra om man blir beskjuten. Både INNAN dådet och efter.

4. Likväl som punkt tre. För att inte bli igenkänd innan. För att riskera att avblåsa hela operationen.

5. För att om möjligt antingen kunna lämna landet eller för att bli världsligt kända (läs rockstar martyrer) välj en av dem.
Citera
2015-01-14, 22:43
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Men, din jävla pundare. Det finns väl INGEN antisemitism?? Tror du att vi lever i 1944??
Jag har då under mina 40 år i livet ALDRIG sett nåt jude-hat eller antisemitism som gång på gång, på gång, på gång propageras överallt.
Det räcker att klicka på en artikel från aftonblaskan om händelsen, och ordet antisemitism dyker upp, judar som är rädda osv.
Det är ju en jävla fars.
Att du ens påpekar att det skulle handla om "antisemitiska" åsikter, visar bara vilken sida du står på.
Inte mänsklighetens. Inte frihetens. Inte svenska folkets.
Grattis din jävla pundare, och alla andra i samma led.
Det finns väldigt många sjuka antisemiter på flashback, wtfuk är en av dom som du kan se i inlägget under ditt... Konspirationsteorier hittas oftast på för att sprida grova rasistiska budskap, ofta om judar. Det brukar vara misslyckade personer, medellösa förtidspensionärer utan någon ljus framtid som måste skylla misslyckande på något. Som i den här tråden när något händer, så ser de sin chans att sprida lite hat som de har så mycket av. Därav att de i steg ett påstår att det är mossad, israel eller dylikt innan de ens tagit reda på fakta. Jag väntar fortfarande på lite logik och sammanbundna bevis, inte sådana som baseras på okunskap och märkliga antaganden typ "det var inte som jag tycker det borde vara alltså är det judarna" utan att ha några bevis, och att ni slutar ändra teori kapitalt när er bristande logik påtalas. Lite krav måste man väl ha även på er konspirationsteoretiker...
Senast redigerad av Xelious 2015-01-14 kl. 22:53.
Citera
2015-01-14, 23:27
Avstängd
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Det finns väldigt många sjuka antisemiter på flashback, wtfuk är en av dom som du kan se i inlägget under ditt... Konspirationsteorier hittas oftast på för att sprida grova rasistiska budskap, ofta om judar. Det brukar vara misslyckade personer, medellösa förtidspensionärer utan någon ljus framtid som måste skylla misslyckande på något. Som i den här tråden när något händer, så ser de sin chans att sprida lite hat som de har så mycket av. Därav att de i steg ett påstår att det är mossad, israel eller dylikt innan de ens tagit reda på fakta. Jag väntar fortfarande på lite logik och sammanbundna bevis, inte sådana som baseras på okunskap och märkliga antaganden typ "det var inte som jag tycker det borde vara alltså är det judarna" utan att ha några bevis, och att ni slutar ändra teori kapitalt när er bristande logik påtalas. Lite krav måste man väl ha även på er konspirationsteoretiker...
Så att göra skillnad på sionist och jude är att vara antisemit Du är fan riktigt farlig i din snäva världuppfattning. Du suddar ut gränser på ett jävligt vidrigt sätt, Sjuk antisemit,, dåså, alla palestinier ska utrotas, detta skulle rendera mig det epitetet, nu kan du varken hitta något liknande från mig vare sig om judar eller palestinier även om du letar resten av livet jävla pajas.

Edit eller menar du att alla judar är sionister, enda förklaringsmodellen till ditt hjärndöda personliga påhopp.
Senast redigerad av wtfuk 2015-01-14 kl. 23:31.
Citera
2015-01-14, 23:44
Medlem
Xelious,
Jag antar att du menar,

Citat:
Ursprungligen postat av wtfuk
Sionister har aldrig tvekat att mörda judar eller låta judar mördas för att främja sin agenda. Om det är terrorIslamism eller terrorSionism i det här fallet är svårt att ge en bestämd uppfattning baserat på nuvarande uppgifter, då de båda är precis lika skruvade. Det finns bara ett sätt att avgöra definitift, följ pengarna, och vi har svaret om tio år.

Ja, det kanske är att spekulera för vilt. Att stämpla det som "hatbrott" är nog att ta i kanske, annars skulle vi nog vara översvämmade av anmälningar om mörkhyade i jämförelse.
Kanske kan det vara en reaktion på att all information om judar/sionism är i princip helt tabu att prata om/efterforska/förstå ...om man nu ifrågasätter sina källor.
Det blir näst intill omöjligt att prata om sionism och judar utan att det viker sig i magen av känslan att "det här får man inte prata illa om".

Hur kan det stämma?
Senast redigerad av eyecreate 2015-01-14 kl. 23:47.
Citera
2015-01-15, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evolution82
Du har ju mkt rätt i det du säger men om du inte tror att islam möjligen kan bli en hot mot västvärlden lever ju inte du i verkligheten heller.
Sen finns det ju många fall där varken du eller hattarna kan veta vad som hänt även om i det här fallet känns det ju mkt otroligt att något annat än den officiella versionen har hänt.

Men det är ju skrämmande att se vad en del i tråden skriver/tror är bevis för att det är en FF, nedstängningen av Sveriges mentalsjukhus eller troll?

(eller judarna!)

Nej jag var lite ironisk där. Men för att förtydliga. Islam nej, islamister ja.
Citera
2015-01-15, 08:28
Medlem
Det här får nog ses som ett mycket allvarligt problem. Turkiet har ett starkt försvar och vad jag vet har de bra kontakter med många andra länder i mellanöstern

Turkish president accuses 'the West' of being behind Charlie Hebdo attacks and deliberately 'blaming Muslims' as conspiracy theories sweep the Internet accusing Israel of orchestrating it
Senast redigerad av KlokOchSnygg 2015-01-15 kl. 08:32.
Citera
2015-01-15, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piizrich
Nej jag var lite ironisk där. Men för att förtydliga. Islam nej, islamister ja.

Anhängare av islam då mao?! Förstår inte...
Citera
2015-01-15, 11:21
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Det här får nog ses som ett mycket allvarligt problem.

Turkish president accuses 'the West' of being behind Charlie Hebdo attacks and deliberately 'blaming Muslims' as conspiracy theories sweep the Internet accusing Israel of orchestrating it

Visst är det allvarligt att islamisten Erdogan är en konspiratoriskt lagd människa, eller ja, att han hittar på såna teorier för sina syften som är väldigt vanligt. Turkiet är medlem i NATOmen har gett ISIS stort stöd och gör detta fortfarande då islamisten Erdogan stödjer muslimska brödraskapet.

Citat:
Turkiet har ett starkt försvar och vad jag vet har de bra kontakter med många andra länder i mellanöstern
Goddag yxskaft.
Citera
2015-01-15, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evolution82
Anhängare av islam då mao?! Förstår inte...

Jag till skillnad mot 98.8% på denna sida tror inte att islam är grunden till allt ont i världen. Militanta islamister står däremot för mycket ont. Tycker liksom inte om att generalisera.

Bara för att Breivik var vit, hatar jag inte vita, bara för att dessa terrorister var muslimer, hatar jag muslimer. Min enda generalisering och motto jag har, är att alla människor är dumma i huvudet tills dem bevisat motsatsen. Oavsett religion eller ursprung.
Citera
2015-01-15, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piizrich

Bara för att Breivik var vit, hatar jag inte vita, bara för att dessa terrorister var muslimer, hatar jag muslimer.
Vart det rätt nu eller glömde du ett ord?
Citera
2015-01-15, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rabbel
Vart det rätt nu eller glömde du ett ord?
Kan ha glömt ett inte
Citera
2015-01-15, 15:34
Medlem
Spännande men rörig läsning.

Som vanlig medborgare och människa så har jag blivit smått orolig den senaste tiden av alla konspirationer som finns tillgängliga via nätet.
vet helt enkelt inte riktigt vad som är sant längre.

När det kommer till denna attack så har jag av tråden förstått att vi verkar ha 2 huvudmisstänkta.
1 Muslimska terrorister (medias version ?)
2 NWO eller i alla fall något snarlikt agenda vi kan kalla det Eliten (den konspiratoriska versionen ?)

Supportrar av teori 1 har alltså samma uppfattning som den som delges i media alltså den i nuläget officiella sanningen. här bör ju inte så mycket ifrågasättande behövas då det är baserat på en sanning. vilket betyder att det är sant

Den andra skaran av supportrar tillhör alltså NWO gänget och tror inte på att sanningen är det vi ser i media. här blir det ju genast svårare att avsluta diskussionen på ett enkelt sätt då det inte finns någon tillgänglig sanning att luta sig tillbaka mot. denna väg leder till ett evigt sökande utan klara svar tills kriget är utanför dörren och media i sådant fall har avfärdats som lögnare.

Den som tillhör kategori 1 borde alltså vilja hjälpa sina medmänniskor i kategori 2 genom att bevisa att detta inte var en så kallad FF. Hjälp dina medmänniskor för 17.

Någon med mycket energi får detektivera lite .

Polismannen som blir skjuten.
Går det att skjuta med vapnet som används med så liten rekyl som ses i video?
Är det möjligt att det inte kommer något blod. alt missar skottet?
Är blodet på rätt ställe i dom andra videorna?
Bakgrund på denna polisman, sociala medier mm. är han en riktigt person.
Vem är det som filmar från sin balkong. är han en riktigt person bakgrunds forskning.

Om det är en konspiration så kommer bakgrundsforskning troligen till slut leda till något konstigt så kan vi köra vidare igen .

Ge mig obestridliga bevis så jag kan fortsätta sova lugnt !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in