2015-01-07, 19:04
Medlem
2mass avatar
Har haft förälskelsepsykos ett antal gånger. Den längsta varade i nästan 4 år, och det dessutom i en person jag varken sett eller träffat IRL(inte via nätet heller...). Antagligen därför den höll så länge. Om det är en riktig person som man möter då och då ser man oftast personlighetsdrag man inte gillar och därför går det över fortare.
Senast redigerad av 2mas 2015-01-07 kl. 19:07.
Citera
2015-01-07, 22:33
Medlem
billinge1992s avatar
Tror det är väldigt varierande från person till person, och hur man hanterar det själv. När jag själv märkte att det inte blev något alls mellan mig och tjejen jag var olyckligt kär i så bröt jag kontakten för att kunna komma över henne. Tror det är fruktansvärt svårt, iallafall för mig omöjligt att komma över en person om jag skulle fortsatt ha daglig kontakt med henne.
Citera
2015-01-08, 17:12
Medlem
MissionImpossibles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sipofa
Hon som jag är kär i känns det som att jag skulle inte kunna byta bort henne. Jag tror att om jag hamna i ett förhållande nu och jag senare fick chansen med min crush skulle jag ta den utan skuldkänslor, trots att jag är en man som aldrig skulle vara otrogen, jag är en av dem som har typ en psykisk skada som gör mig super lojal etc... Om jag skulle ha ett problem med min framtida flickvän skulle hon få veta det innan jag gjorde något, men om min crush var där känns det som att det inte skulle spela någon roll. Varför?

Det låter lite som jag själv tänkte tidigare. Jag hade kunnat släppa allt för min första kärlek. Men jag skulle aldrig vara otrogen. Är som du för lojal, mot allt och alla.
Men så träffade jag ju rätt man, som jag skrev, skulle aldrig byta bort honom.

Den första kärleken är oftast väldigt stark och därför tänker man att henne/honom, kommer jag aldrig att glömma, släppa osv. Men den dagen du träffar rätt, och det gör du, så kommer du och känna som mig och många andra du kommer att kunna släppa henne när du träffar någon som du verkligen älskar av hela ditt hjärta.
Citera
2015-01-08, 17:41
Medlem
Underkills avatar
Jag är olyckligt kär lite till och från. Umgås med en tjej i perioder, och varje gång vi börjar umgås så fattar jag stort intresse för henne, men sen slutar vi umgås så svalnar intresset successivt till att efter några veckor försvinna helt. Sen börjar vi umgås igen några månader senare, så kommer det tbx. Hon vill förövrigt bara vara vän(tror jag).
Citera
2015-01-08, 18:02
Medlem
11 år och inget slut i sikte här! Välkommen till klubben, TS!
Citera
2015-01-08, 18:16
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangobaer
11 år och inget slut i sikte här! Välkommen till klubben, TS!

Hur går det till? Är det nån i din bekantskapskrets? Hur gammal är du, kille tjej osv?
Citera
2015-01-08, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Hur går det till? Är det nån i din bekantskapskrets? Hur gammal är du, kille tjej osv?
Gymnasiet, vi pratade en hel del, inte haft någon kontakt på ~7 år. Kille.
Citera
2015-01-08, 18:18
Medlem
rumpgass avatar
Ohh ja, jag har fortfarande inte helt kommit över Kylie Minogue
Citera
2015-01-08, 18:22
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mangobaer
Gymnasiet, vi pratade en hel del, inte haft någon kontakt på ~7 år. Kille.

Oj då. Hur kommer det sig att du satt henne på en sån hög piedestal då? För vacker rentav? Samt fin personlighet? Får du fortfarande rus i kroppen av tanken på henne?
Citera
2015-01-08, 18:30
Medlem
Citat:
Har haft förälskelsepsykos ett antal gånger. Den längsta varade i nästan 4 år, och det dessutom i en person jag varken sett eller träffat IRL(inte via nätet heller...). Antagligen därför den höll så länge. Om det är en riktig person som man möter då och då ser man oftast personlighetsdrag man inte gillar och därför går det över fortare.

I vem var du kär och hur kunde du så länge? haha..
Citera
2015-01-08, 18:44
Medlem
Citat:
Oj då. Hur kommer det sig att du satt henne på en sån hög piedestal då? För vacker rentav? Samt fin personlighet? Får du fortfarande rus i kroppen av tanken på henne?
Mest hennes personlighet jag blev kär i, hon är inte särskilt lik min "typ" till utseendet och heller inte supersnygg. Skulle jag räkna upp karaktärsdrag jag räknar som positiva i en kvinna skulle hon ha så gott som alla. Tror ändå inte det handlar om sånt. Min hjärna och mitt hjärta har bestämt sig och jag är även kär i hennes "perfect imperfections" som John Legend skulle säga. Något slags villkorslös kärlek.

Känslan jag får av att tänka på henne är snarare vemod och en tyngd i bröstkorgen.

Jag är även kär i ett ex sedan 2 år tillbaka så det är nog inget extremt undantag, bara så jag fungerar.
Citera
2015-01-08, 18:53
Medlem
exquisitelys avatar
Man är olyckligt kär till dess att man orkar resa sig ur skiten och blicka framåt. Att komma till insikt och samla kraft kan ta tid, så låt det göra det. Olycklig kärlek kräver sin läkeprocess. I kärleksruset är inte sällan personen man gillar satt på skyhög piedestal. Perfektion men samtidigt så onåbar.

Det blir farligt först när den obesvarade kärleken har övergått i en slags besatthet som rullar på år efter år. Jag vill ju bara ha just honom/henne... När man totalt går ner sig i känslan av att man, på avstånd, lever och dör för den personen. Man blir så fullkomligt nerdrogad av all bitterhet och förtvivlan att man totalt missar andra vettiga, trevliga personer man träffar på under livets gång. Man ser inte skogen för alla träd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in