2015-01-08, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissionImpossible
Det låter lite som jag själv tänkte tidigare. Jag hade kunnat släppa allt för min första kärlek. Men jag skulle aldrig vara otrogen. Är som du för lojal, mot allt och alla.
Men så träffade jag ju rätt man, som jag skrev, skulle aldrig byta bort honom.

Den första kärleken är oftast väldigt stark och därför tänker man att henne/honom, kommer jag aldrig att glömma, släppa osv. Men den dagen du träffar rätt, och det gör du, så kommer du och känna som mig och många andra du kommer att kunna släppa henne när du träffar någon som du verkligen älskar av hela ditt hjärta.
Det händer inte mig, vet du varför? FÖR JAG ÄR EN JÄVLA MAN! Och jag är jävligt stolt över att vara en man, men MÄN FÅR INTE KÄRLEK. Det är praktiskt taget omöjligt. Jag har i alla fall valt att sluta leta och tänker vänta på "den dag när den kommer", men den kommer aldrig komma, snälla. Ni kvinnor är så jääääävla otacksamma, jag kan inte fatta hur bortskämda ni är! Missförstå mig inte, jag hatar inte någon av er, jag uppskattar kvinnor och om jag gillar en eller inte är upp till individen, men fyfan vad ni är bortskämda! Så jävla creepy.
Citera
2015-01-08, 19:44
Medlem
Menardus avatar
Jag är tjej och olyckligt kär har jag varit som längst 8-12 månader, egentligen var jag inte i balans under den perioden annars hade det nog varit över mycket fortare. Numera har jag blivit väldigt bra på att hantera sådana känslor och det har börjat bli som en omöjlighet att vara olyckligt kär längre än max 3 månader.

För vissa kan det ta hur lång tid som helst verkar det som, två män som var kära i mig för 5-7 år sedan hör fortfarande av sig till mig med jämna mellanrum och är fortfarande kära upp över öronen. Lite svårt för mig att förstå hur man inte lyckats jobba med sina känslor på så många år. För mig var det svårt som tonåring, som vuxen har jag kontroll.
Citera
2015-01-08, 22:29
Medlem
Är tjej och uppe i tre månader nu.. Blev kär i världens finaste människa, men insåg det för sent. Nu måste jag sluta hoppas..

Han visade mig vad kärlek var och skalade av min hårda yta som jag hade byggt upp. Tyvärr tog jag kärleken förgiven. Det fanns inte i min världsbild att jag skulle bli sårad och lämnad.

Att försöka hitta någonting dåligt med en person vars negativa sidor man t.o.m. älskar är svårt..

Varenda dag får jag kämpa och försöka hitta små saker som får mig att vilja fortsätta leva.
Citera
2015-01-09, 00:20
Medlem
Om man har otur, för alltid. Ja, det är tung skit. Alltid. Oändligt länge. Eller ja, tills man drar sin sista suck.
Citera
2015-01-13, 13:43
Medlem
MissionImpossibles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sipofa
Det händer inte mig, vet du varför? FÖR JAG ÄR EN JÄVLA MAN! Och jag är jävligt stolt över att vara en man, men MÄN FÅR INTE KÄRLEK. Det är praktiskt taget omöjligt. Jag har i alla fall valt att sluta leta och tänker vänta på "den dag när den kommer", men den kommer aldrig komma, snälla. Ni kvinnor är så jääääävla otacksamma, jag kan inte fatta hur bortskämda ni är! Missförstå mig inte, jag hatar inte någon av er, jag uppskattar kvinnor och om jag gillar en eller inte är upp till individen, men fyfan vad ni är bortskämda! Så jävla creepy.

Men sluta var så cynisk :P
Du kan inte dra alla kvinnor över en o samma kam, jag har haft min beskärda del av otur i kärlek..
Och tar inget för givet när det gäller min sambo.. Men alla kvinnor är inte som jag..

Nog om det. hoppas du iaf hittar HENNE!
Citera
2015-01-13, 13:53
Medlem
Citat:
Men sluta var så cynisk :P
Du kan inte dra alla kvinnor över en o samma kam, jag har haft min beskärda del av otur i kärlek..
Och tar inget för givet när det gäller min sambo.. Men alla kvinnor är inte som jag..

Nog om det. hoppas du iaf hittar HENNE!
Jag har i alla fall inte träffat en enda kvinna som bryter detta mönster, och att du är något ens likt "henne" det tvivlar jag på.
Citera
2015-01-13, 14:00
Medlem
MissionImpossibles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sipofa
Jag har i alla fall inte träffat en enda kvinna som bryter detta mönster, och att du är något ens likt "henne" det tvivlar jag på.

Hmm ja o du lär aldrig få veta :P
Citera
2015-01-13, 14:09
Medlem
Citat:
Hmm ja o du lär aldrig få veta :P
Hoppas inte på det heller
Citera
2015-01-13, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Oj då. Hur kommer det sig att du satt henne på en sån hög piedestal då? För vacker rentav? Samt fin personlighet? Får du fortfarande rus i kroppen av tanken på henne?

Det handlar nog i många fall inte alls om att sätta någon på piedestal, utan förälskelse går över i kärlek. Man ser den andra personen som den är det är ju liksom det som är att vara kär, älska någon. Problemet är bara det att känslorna är inte besvarade. Det är svårt komma över någon som inte heller gjort något elakt mot en ... mer än inte älska en tillbaka.

Så olyckligt kär kan man vara hur länge som helst. det finns ingen tidsgräns.
Citera
2015-01-13, 15:42
Medlem
10sekunders avatar
Jag blir i princip aldrig förälskad men när det händer är det i helt fel killar. Nu på sistone är det min (rätt nyblivna) kompis ex det gäller, han umgås ibland i kompisgänget. Det sjuka är att jag tror att min kompis vill ha honom tillbaka och jag vet att en till tjej jag känner lite i bekantskapskretsen är "kär" i honom. Han har sagt saker som att han gillar mig, att jag är cool, söt och snygg och jag gillar honom och tycker vi klickar så jävla bra. Han är väldigt charmig och flörtig med stort bekräftelsebehov verkar det som, men jag tror byttan börjar rinna över för honom nu. Det spelar liksom ingen roll.

Jag tänker inte göra något men hela situationen suger. Måste bara försöka glömma och vara kall mot honom.
Citera
2015-01-13, 16:03
Medlem
Queen-Obscences avatar
Finns väl ingen direkt gräns skulle jag vilja säga det är högst individuellt, stöter man på personen i sin vardag kan det vara svårare att släppa taget. Har aldrig varit olyckligt kär utan att det varit en relation involverad men en tyvärr mycket kortvarig..tog kanske 1,5-2 år innan jag släppt taget helt.
Citera
2015-01-13, 20:18
Medlem
2,5år and still counting. Man får låta bli att stöta på personen och sluta tänka så förbannat mycket. Gå vidare i livet så slutar de så småningom göra förbannat ont och övergår till en öm saknad istället.

Men för mig har de gått över, älskar personen som en bästa vän, bror fast han inte ens finns kvar längre. Han försvann när jag tillslut gick vidare och skaffade en underbar sambo. ❤

Det gör nte ont längre, är bara tråkigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in