2015-01-05, 15:02
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chirho
Klart det är ett problem även för killen om gummit spricker.

Horamadonnakomplex har jag inte. Läs min tråd och återkom sen!

Problem? Javisst, men som man räcker det med att betala ett underhåll på ett par tusen i månaden och som kvinna har du ett barn som ska tas om hand i minst 18 år. Liiiiten skillnad.

Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Emotionell koppling är något som män har, de vill vara emotionellt connected till kvinnan, kvinnor vill inte det, kvinnor vill ha (om de inte gillar sex) vill ha romance-novel sex, kvinnor som gillar sex känner inte att det finns något emotionellt i att ha sex. Det är så det funkar.

Om man inte gillar sex vill man inte ha sex alls. Nu är det ju dock väldigt få som är asexuella.

Vill man generalisera så bryr sig män i MYCKET mindre utsträckning om vilka slags personer potentiella sexpartners är. Rent krasst så letar män efter potentiella sexpartners, kvinnor efter potentiella partners och där har du det som skiljer.

Nu gäller det givetvis inte alla, men rent krasst så kan man säga att män inte har några som helst problem med att ligga med någon som de aldrig skulle kunna tänka sig som sin flickvän. Medan kvinnor i betydligt större utsträckning ställer höga krav även på tillfälliga förbindelser.

Att säga att kvinnor inte är intresserade av sex är helt felaktigt, de är bara inte intresserade av sex med allt som har en kuk.
Citera
2015-01-05, 15:12
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av almightyjew
Ok ännu en källa krävs på detta. Definiera status, vadå kvinna med mer status? Så du menar att det inte finns kvinnor med mer vänner än män som parat sig? (om det är den sortens status du talar om)

Här är belägg för det,

Citat:
För män mellan 25 och 45 och som har ett
akademiskt yrke är sannolikheten för att leva i ett hushåll med barn omkring 73 procent men
för män med ett LO-yrke sjunker detta till 50 procent och för män som är arbetslösa eller
långtidssjukskrivna sjunker siffran till 23 procent.
För kvinnor i denna åldersgrupp saknar
emellertid ställning på arbetsmarknaden helt koppling till sannolikheten att leva med barn –
den är konstant omkring 75 procent. För män är position på arbetsmarknaden en stark faktor
bakom att leva i en familj med barn, för kvinnor inte alls.

Status = utbildning. Du kan se att män med högre utbildning har högre sannolikhet att ha en kvinna och barn.

Citat:
Nej det är inte bevis för någonting. Jag har sett fall där kvinnor säger ja. Och fall där kvinnor säger nej. Anledningen till att de säger nej är för att de inte vill verka lösaktiga horor vilket är normen.
Och nej alla män säger inte ja. Källa?

Här är källa på det,

Citat:
In one frequently cited study, attractive young researchers separately approached opposite-sex strangers on Florida State University's campus and proposed casual sex. Three-quarters of the men were game, but not one woman said yes.

Om män säger ja till sex när en kvinna frågar, men kvinnor säger nej till sex när en man frågar, så är det bevis för att kvinnor är mindre intresserade av sex än män.

Kvinnor verkar inte lösaktiga om de säger ja, för kvinnor kan bara lämna ut sitt telefon-nummer och ringa/smsa med mannen, då kommer ingen annan att veta att de har sex.

Citat:
Ok jag är också kvinna då och säger motsatsen. Tror du att jag ska tro på att du är kvinna?
Och vilket argument stämmer generellt? Att kvinnor generellt är mindre intresserade av sex eller att kvinnor inte parar sig med män med mindre status?

1) Jag har postat bevis på att jag är kvinna här.

2) Att kvinnor är mindre intresserade av sex än män.

Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Om man inte gillar sex vill man inte ha sex alls. Nu är det ju dock väldigt få som är asexuella.

Vill man generalisera så bryr sig män i MYCKET mindre utsträckning om vilka slags personer potentiella sexpartners är. Rent krasst så letar män efter potentiella sexpartners, kvinnor efter potentiella partners och där har du det som skiljer.

Nu gäller det givetvis inte alla, men rent krasst så kan man säga att män inte har några som helst problem med att ligga med någon som de aldrig skulle kunna tänka sig som sin flickvän. Medan kvinnor i betydligt större utsträckning ställer höga krav även på tillfälliga förbindelser.

Att säga att kvinnor inte är intresserade av sex är helt felaktigt, de är bara inte intresserade av sex med allt som har en kuk.

1) Nej det är normen att kvinnor ställer upp på sex fast de inte vill för att de får saker i utbyte.

2) Nej det är tvärtom, män kan inte välja mellan olika sex-partners så de klänger på den första kvinnan som är villig att ha sex med dem. Kvinnor kan välja mellan hur många sex-partners som helst så för kvinnor spelar det ingen roll hur mannen är.

3) Män kan inte välja vem de ska ha sex med eller vem de ska ha som flickvän de måste ta den kvinna som vill ha dem. Kvinnor generellt kan få i princip vilken man som helst som sex-partner/pojkvän/man så de har råd att lägre krav på casual sex partners för de vet att de kan få en bra man ändå.

4) Om kvinnor var intresserade av sex så skulle de ha mer sex, men det har de inte, trots att de har hur många möjligheter till sex som helst. När män kan få hur många möjligheter som helst till sex så har de 100 tals partners (bögar).
Senast redigerad av Babianen 2015-01-05 kl. 15:23.
Citera
2015-01-05, 15:35
Moderator
tobess avatar
Citat:
1) Nej det är normen att kvinnor ställer upp på sex fast de inte vill för att de får saker i utbyte.

2) Nej det är tvärtom, män kan inte välja mellan olika sex-partners så de klänger på den första kvinnan som är villig att ha sex med dem. Kvinnor kan välja mellan hur många sex-partners som helst så för kvinnor spelar det ingen roll hur mannen är.

3) Män kan inte välja vem de ska ha sex med eller vem de ska ha som flickvän de måste ta den kvinna som vill ha dem. Kvinnor generellt kan få i princip vilken man som helst som sex-partner/pojkvän/man så de har råd att lägre krav på casual sex partners för de vet att de kan få en bra man ändå.

4) Om kvinnor var intresserade av sex så skulle de ha mer sex, men det har de inte, trots att de har hur många möjligheter till sex som helst. När män kan få hur många möjligheter som helst till sex så har de 100 tals partners (bögar).

Du verkar ha en väldigt märklig på förhållande i allmänhet och sex i synnerhet.

För det första är det verkligen inte normen att kvinnor ställer upp på sex för att få något i utbyte. Detta kanske stämde före kvinnor intagit arbetsplatserna i större utsträckning men exakt vad är det du menar en arbetande kvinna som drar in sin egna lön skulle "ställa upp" för?

Jag har verkligen inte tagit "första bästa" som kommit emot, varken när det gäller sexpartners eller förhållanden jag haft.

Du får det att låta som att en man aldrig någonsin har sagt nej till sex, eller att en man aldrig skulle dumpat sin flickvän, vilket givetvis inte stämmer.

Den enda skillnaden är att män gör i det flesta fall gör ett aktivt val, medan kvinnor gör ett passivt val. Män raggar inte på kvinnor de inte är intresserade av helt enkelt, så att säga att män inte har något att välja på är helt felaktigt eftersom man inte överhuvudtaget visar någon uppmärksamhet mot någon man inte är intresserad av. Kvinnor och andra sidan tar i allmänhet och väljer utgående från utbudet på de män som visat intresse.
Citera
2015-01-05, 15:46
Bannlyst
Återigen ett exempel på dubbelmoral från männens sida. Nu klagar man på att kvinnor aldrig vill ha sex och att de aldrig släpper till. Å andra sidan är kvinnor smutsiga om de släpper till och engagerar sig sexuellt med en partner.

Hur ska ni ha det? Det är biologiskt betingat att kvinnan är återhållsam. Hon kan naturligtvis inte ligga med vilken medelmåtta som helst. Om mannen saknar status i form av finansiell styrka, usel i sängen eller ser allmänt dålig/medelmåttig ut så har han inte en chans. Kvinnor vill ha män med hög status och kan endast tänka sig ha sexuella förbindelser och i ett senare skede bli livspartner med en sådan man.

Det finns givetvis undantag där kvinnor går efter allt som rör sig och till män med lägre status, dessa kvinnor har oftast underliggande psykiska problem som begränsar hennes tankeförmåga.
Citera
2015-01-05, 15:52
Medlem
Babianens avatar
Citat:
För det första är det verkligen inte normen att kvinnor ställer upp på sex för att få något i utbyte. Detta kanske stämde före kvinnor intagit arbetsplatserna i större utsträckning men exakt vad är det du menar en arbetande kvinna som drar in sin egna lön skulle "ställa upp" för?

1) Varför är det då ovanligt att kvinnor försörjer män/drar in den större inkomsten? Alla "vanliga" förhållanden bygger på att mannen försörjer kvinnan/drar in den större inkomsten/har högre utbildning/framgång än kvinnan.

2) Kvinnan byter sex mot att få spendera mannens lön på saker hon vill ha till exempel bostad, heminredning, semester, familje-bil, etc. En kvinna har inte råd med det på bara sin egen lön därför har hon sex med en man för att få honom att finansiera den livs-stil hon vill ha.

Citat:
Jag har verkligen inte tagit "första bästa" som kommit emot, varken när det gäller sexpartners eller förhållanden jag haft.

Jag är säker på att du har kunnat välja mellan några olika kvinnor att betala för, men det är same-same.

Citat:
Du får det att låta som att en man aldrig någonsin har sagt nej till sex, eller att en man aldrig skulle dumpat sin flickvän, vilket givetvis inte stämmer.

Män säger ofta nej till sex för att de är osäkra, däremot är det ovanligt att män dumpar kvinnor, normen är att kvinnorna dumpar männen för att kvinnor har många fler alternativ.

Citat:
Den enda skillnaden är att män gör i det flesta fall gör ett aktivt val, medan kvinnor gör ett passivt val. Män raggar inte på kvinnor de inte är intresserade av helt enkelt, så att säga att män inte har något att välja på är helt felaktigt eftersom man inte överhuvudtaget visar någon uppmärksamhet mot någon man inte är intresserad av. Kvinnor och andra sidan tar i allmänhet och väljer utgående från utbudet på de män som visat intresse.

1) Män raggar på kvinnor som de tror kommer att säga ja hur intresserad mannen är är inte relevant för han är desperat över att kunna få en kvinna överhuvudtaget.

2) Kvinnor raggar på män genom att skicka ut signaler om att det är OK för mannen att ragga på henne.
Citera
2015-01-05, 16:03
Medlem
HeltPantads avatar
Citat:
Jag kommer få mängder av idioter mot mig i samband med denna trådstart men det skiter jag i. Jag vill gå på djupet och ta reda på varför det är så här.

Jag hävdar bestämt att tjejer nästintill inte är intresserade av sex, är de intresserade av en kille så är det primärt för andra skäl än för sexet. Det kan vara att hon får saker av killen eller nåt annat och i utbyte ger hon sex. Jag säger ger för att killen aldrig får sex i den mängd som han egentligen skulle vilja ha. Jag har provat att fråga tjejer rakt ut om de vill ha sex eller följa med mig hem och mysa, inte ett enda jakande svar har jag fått. Varken på internet eller i verkligheten.

Nu tittar vi på bögarna. Där kan killar fråga rakt ut till den andra killen (trots att han är okänd för den som frågar) om han vill ha sex eller följa med hem och mysa. Svaret blir antingen ja eller nej. Ser vi statistiken för antal partners som homosexuella killar har så är det i snitt hundratal vi pratar om. Under en livstid kan det röra sig om 500 till en bit över 1000 partner. Det råder inga tvivel om att flaskhalsen är tjejerna som visar på ett starkt ointresse för sex.

Med bögarna som underlag så innebär det att om tjejer inte var en sådan flaskhals skulle varje heterokille snitta lika många partner som bögarna. Säg nu inte att tjejerna skulle betraktas som horor om de följde med hem, för det skulle ingen frisk kille säga, i alla fall inte öppet.

Jag räknar inte med några ärliga svar utan ser hellre på hur världen faktiskt ser ut och hur könen skiljer sig åt. Homosexuella killar badar i sex medan heterosexuella killar blockeras pga tjejers ointresse. Detta är sjukt uppenbart och ändå sitter feminister och fula misslyckade tjejer och förnekar detta. Är man intresserad av något så ser man till att utöva det så ofta man får chansen. Har jag fel?

Vad är alternativen för oss som gillar sex? Köpesex är ju förbjudet och tjejer är ointresserade. Vad kan man göra för att ha snabb och enkel tillgång till sex?
Snabb tillgång innebär tillgång till sex inom 30 min, för att exemplifiera.
Varför är tjejer ointresserade av sex? Tycker man att sex är obekvämt?
Varför säger tjejen att killen är "creepy" (klassiska fjortisordet hos svenska tjejer) när han frågar om sex, men aldrig när bögar frågar varandra om sex? Bögarna är lika okända för varandra och har ändå sex med varandra men när det kommer till tjejer så försvarar de deras ointresse för sex med att de inte känner killen.

Köpesex är inte förbjudet, du kan fritt gå till vilken hora du vill och köpa sex.

Enda sättet att åka fast är om polisen tar dig med byxorna nere. Tar dom dig utanför bordellen så säger du bara:

"Jag betalade horan för att få se henne naken".

Man får betala för att se en tjej naken. Polisen kan inte göra nåt...
Citera
2015-01-05, 16:06
Moderator
tobess avatar
Citat:
1) Varför är det då ovanligt att kvinnor försörjer män/drar in den större inkomsten? Alla "vanliga" förhållanden bygger på att mannen försörjer kvinnan/drar in den större inkomsten/har högre utbildning/framgång än kvinnan.

Kan det, möjligen, vara för att män i allmänhet har högre lön än kvinnor?

Citat:
2) Kvinnan byter sex mot att få spendera mannens lön på saker hon vill ha till exempel bostad, heminredning, semester, familje-bil, etc. En kvinna har inte råd med det på bara sin egen lön därför har hon sex med en man för att få honom att finansiera den livs-stil hon vill ha.

Alla kvinnor är inte golddiggers

Citat:
Jag är säker på att du har kunnat välja mellan några olika kvinnor att betala för, men det är same-same.

Har aldrig betalat för sex.

Citat:
Män säger ofta nej till sex för att de är osäkra, däremot är det ovanligt att män dumpar kvinnor, normen är att kvinnorna dumpar männen för att kvinnor har många fler alternativ.

Även om det säkerligen är fler kvinnor som dumpar sina män, än tvärtom, så är det på inget vis ovanligt att männen dumpar sina flickvänner. Om man i synnerhet kollar på folk som hamnat i säng skulle jag t.o.m. påstå att det är fler män som är nöjda med att hålla det som just ett ONS än kvinnor som försöker åtminstone klämma in den obligatoriska dejten.

Citat:
1) Män raggar på kvinnor som de tror kommer att säga ja hur intresserad mannen är är inte relevant för han är desperat över att kunna få en kvinna överhuvudtaget.

Män raggar på kvinnor som de är intresserade av. Visst spelar huruvida att de tror att de ska säga 'ja' eller inte in också. Det är ju tämligen lönlöst att lägga ner någon större möda på någon man inte tror är intresserad.

Citat:
2) Kvinnor raggar på män genom att skicka ut signaler om att det är OK för mannen att ragga på henne.

Och?
Citera
2015-01-05, 16:34
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Kan det, möjligen, vara för att män i allmänhet har högre lön än kvinnor?

Ja och varför har män högre löner än kvinnor? För att män måste betala för att få en kvinna/sex. Till exempel om en kvinna vill ha man, barn, hus, bil, semester, shopping, med mera så behöver hon bara i) inte vara fet ii) ha sex med en man 1-2 gånger i veckan. Om en man vill ha en kvinna, barn, hus, bil, etc. så måste han tjäna ihop till det själv han kan inte bara ha sex med en kvinna och få henne att betala det för honom.

Citat:
Alla kvinnor är inte golddiggers

Titta på samhället, vem är det som vill ha en dyr bostad, familje-bil, familje-semester, kläder, heminredning, med mera? Kvinnor. Vem är det som betalar för det? Män. Varför betalar män för att kvinnor ska ha det de vill ha? För att kvinnor har sex med män i utbyte. Om kvinnor inte var horor skulle de betala för det män vill ha.

Citat:
Har aldrig betalat för sex.

Du har kanske inte betalat cash, men du har betalat med din framtida försörjnings-förmåga. När en kvinna har sex med en man är det sex på kredit, mannen förväntas betala kvinnan för det längre fram genom att typ köpa ett hus till kvinnan.

Citat:
Även om det säkerligen är fler kvinnor som dumpar sina män, än tvärtom, så är det på inget vis ovanligt att männen dumpar sina flickvänner. Om man i synnerhet kollar på folk som hamnat i säng skulle jag t.o.m. påstå att det är fler män som är nöjda med att hålla det som just ett ONS än kvinnor som försöker åtminstone klämma in den obligatoriska dejten.

1) Jo det är väldigt ovanligt att män dumpar kvinnor.

2) Nej kvinnor är de som vill ha ett sex-förhållande (när det förekommer) medan männen vill ha ett seriöst förhållande. En kvinna kan få ett seriöst förhållande när som helst. För en man kan varje kvinna han har sex med vara sista gången i livet han får sex så han kommer försöka få en relation med kvinnan så att han kan få mer sex.

3) ONS är en myt, det förekommer inte i verkligheten, det som förekommer är att kvinnor erbjuder sex på kredit som jag skrev ovanför.

Citat:
Män raggar på kvinnor som de är intresserade av. Visst spelar huruvida att de tror att de ska säga 'ja' eller inte in också. Det är ju tämligen lönlöst att lägga ner någon större möda på någon man inte tror är intresserad.

Män är intresserade av kvinnor som ser ut som porr-stjärnor/foto-modeller. Män raggar inte på sådana kvinnor för de vet att de kommer att bli dissade. Män raggar på kvinnor som är feta och fula för att de tror att de kvinnorna har lägre krav.
Citera
2015-01-05, 18:17
Medlem
Citat:
Här är belägg för det,

Status = utbildning. Du kan se att män med högre utbildning har högre sannolikhet att ha en kvinna och barn.
Ok, lite svagt underlag men köper det. Hade förvisso kunnat hitta källor som säger motsatsen men men.

Citat:
Här är källa på det,

Om män säger ja till sex när en kvinna frågar, men kvinnor säger nej till sex när en man frågar, så är det bevis för att kvinnor är mindre intresserade av sex än män.

Kvinnor verkar inte lösaktiga om de säger ja, för kvinnor kan bara lämna ut sitt telefon-nummer och ringa/smsa med mannen, då kommer ingen annan att veta att de har sex.

Nej det kan betyda att kvinnor redan har tillräckligt mycket alternativ till sex att de inte behöver tacka ja till såna inviter.

Citat:
2) Att kvinnor är mindre intresserade av sex än män.

Hur kommer det sig då att sidor som dessa är dominerande av kvinnor?
Citera
2015-01-05, 18:25
Medlem
Citat:
Jag visste att den skulle komma. Så alla tjejer jag har frågat, vilket är ungefär ett 80-tal tjejer nu, så är samtliga ointresserade av sex med mig?

Likadana studier har gjorts på college i USA där en tjej respektive en kille frågar motsatta könet om sex. Resultat för tjejen är 80 % av killarna vill ha sex medan 0 % av tjejerna ville ha sex med killen.

Men hey, tjejer är intresserade av sex! Jo tjena...
De 80 tjejerna är väl helt enkelt inte sugna på att gå hem och knulla med en random kille. Att man inte bara följer med hem och "myser", "har sex" med någon är inte något bevis på att man är ointresserad av sex. Dessutom är det ingen omöjlighet att de 80 tjejer av jordens hela kvinnliga befolkning som du frågat sa nej just på grund av att de inte ville ha sex med dig. Jag hade också tackat nej på den frågan, för den skull är jag inte ointresserad av sex. Med en partner, en person som jag har känslor för, ligger jag mer än gärna. Och då ligger jag för att jag är sugen på sex, inte för att få något i utbyte, förutom en svettig stund med den andra hälften.
Senast redigerad av champinjonstuvning 2015-01-05 kl. 18:27.
Citera
2015-01-05, 18:41
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Nej det kan betyda att kvinnor redan har tillräckligt mycket alternativ till sex att de inte behöver tacka ja till såna inviter.

Men varför skulle de tacka nej till gratis sex även om de har alternativ?

Citat:
Hur kommer det sig då att sidor som dessa är dominerande av kvinnor?

1) Det har inget med sex att göra för kvinnorna är generellt inte ute efter att ha sex med männen på gonewild.

2) Titta istället på hur många kvinnor som postar på olika porr-forum, nästan inga.
Citera
2015-01-05, 18:51
Medlem
Citat:
Men varför skulle de tacka nej till gratis sex även om de har alternativ?

Jag vet inte. Antagligen för att de kanske blir för mycket eller att de är rädda att bli utsätta för sjukdomar när de redan har säkra kort?

Jag påstår inte att tesen inte stämmer, lägger bara fram alternativa förklaringar till varför A inte nödvändigtvis leder till B i slutsats.

Citat:
1) Det har inget med sex att göra för kvinnorna är generellt inte ute efter att ha sex med männen på gonewild.

Ok så du skulle säga att det har med bekräftelse att göra? Hur förklarar du då att par lägger upp på sig själva eller att tjejer onanerar och ber om kuk?

Citat:
2) Titta istället på hur många kvinnor som postar på olika porr-forum, nästan inga.
Varför måste kvinnor posta på porrforum? Räcker med att de kollar på filmerna eller? Och hur du att inga kvinnor befinner sig där?

Du är ju kvinna, skulle du tacka ja till såna inviter? Gillar du sex?
Senast redigerad av almightyjew 2015-01-05 kl. 18:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in