2015-06-30, 22:06
Medlem
confused...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keaton
Okej, så din teori är att de sociala orsakerna till kvinnors mindre "runtliggande"
vida överstiger de biologiska?

Jag menade inte att alla män skulle vara helt lika varandra, kvinnor har ju invividuella
preferenser trots allt, utan bara att medicinska och sociala hinder skulle vara minimerade.

Helt enkelt arv vs miljö, där t ex feminister skyller det mesta på miljön.

Nej de sociala orsakerna överstiger inte de biologiska, den biologiska driften att för en tjej välja en så stark kille hon kan kommer alltid att finnas där.

Dock så påverkar en mans sociala status väldigt mycket hur attraktiv han är för kvinnor.

Jag tror inte tjejer skulle ligga runt speciellt mycket mer än idag med annorlunda social miljö. Tjejer har 100% sexuell fri vilja idag i Sverige. Dom kan ligga med vem dom vill när dom vill. Det värsta som kan hända är att om hon ligger med många killar så kan hon få rykte som lättfotad.

Vill en tjej ligga med en kille idag så kommer hon göra det, många tjejer har ONS ifrån krogen till höger och vänster, har kks och fan vet vad. Hur mycket tjejer ligger runt med olika män idag stoppas snarare av deras egen vilja än att dom inte vågar socialt

Dock hade som nog pratat mer öppet om det om dom inte riskera slampa stämpel.
Senast redigerad av confused... 2015-06-30 kl. 22:08.
Citera
2015-06-30, 22:58
Medlem
Adriadnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av keaton
Tänkte få fråga, om alla män var bra män, p-medel helt säkra, sjukdomar sällsynta,
och det sociala klimatet tillåtande, skulle kvinnor bli lika sugna på tillfällig sex som män,
eller skulle ni ändå vara mer återhållsamma?

Feminister säger ju gärna att det är sociala faktorer som förklarar könsskillnader när
det gäller sex, medan jag ändå tror det biologiska har betydelse.

Feminismen är inte en likriktad enhällig ideologi där alla säger eller tycker exakt samma sak. Själv tillhör jag inte de feminister som inte tror på biologiska skillnader mellan könen. Jag tror definitivt att det finns skillnader, men att dessa skillnader förstärks och "överdrivs" av sociala konstruktioner.

Jag tror till exempel definitivt att män är mer visuella i sin sexualitet än kvinnor och därför har lättare att tända på en kvinna enbart genom att se henne eller ens en bild på henne. Porrindustrin t.ex riktar ju sig i princip helt till män och män konsumerar ju porr tusen gånger mer än kvinnor (själv har jag aldrig någonsin fått ut minsta lilla pirr mellan benen genom att titta på porr, det ger mig ingenting alls, nada) och även om kvinnor har samma möjligheter som män att på sin kammare konsumera porr (säkert, ingen slampstämpel, ingen risk för graviditet osv) så gör vi det inte alls i samma utsträckning ändå.

Därmed tror jag också att kvinnor är mer "kräsna" än män om man nu kan kalla det så (att ens göra jämförelsen förutsätter att mäns sexualitet är normen och kvinnors är avvikande vilket är en grundsyn som jag vänder mig emot). Med det menar jag att kvinnor tänder på ett annat sätt och att kvinnors sexualitet fungerar annorlunda. Det räcker inte att se en snygg kille för att bli kåt, det behövs mer/annat för att vi ska gå igång. För min egen del så är min sexualitet inte så väldigt mycket kopplat till män över huvud taget även om jag är heterosexuell utan det är mer komplext än så.

För att svara på din fråga så tror jag att om de omständigheter du beskriver skulle inträffa så skulle kvinnor ha mer tillfälligt sex än vad vi har idag, ja (det hade i alla fall jag haft om jag varit singel). Dock fortfarande inte på samma sätt eller av samma anledningar som män är sugna på det.
Citera
2015-11-21, 08:53
Bannlyst
Kvinnor som hävdar att de verkligen är intresserade av sex och att det är en stor del som faktiskt gör det. Varför är det så få kvinnor som säljer sex trots att ni slipper skatt och kan tjäna riktigt feta stålar?

Är det inte dags att erkänna vilka vidriga hycklare ni är?
Hur kan ni leva med ett samvete fullt av lögner?

Ni måste sakna ryggrad, något annat kan jag inte se.
Citera
2015-11-21, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chirho
Kvinnor som hävdar att de verkligen är intresserade av sex och att det är en stor del som faktiskt gör det. Varför är det så få kvinnor som säljer sex trots att ni slipper skatt och kan tjäna riktigt feta stålar?

Är det inte dags att erkänna vilka vidriga hycklare ni är?
Hur kan ni leva med ett samvete fullt av lögner?

Ni måste sakna ryggrad, något annat kan jag inte se.
Jag är kvinna och hävdar att jag gillar sex, och har haft sex i princip dagligen i hela mitt vuxna liv.

Att jag väljer att ha sex med EN man istället för att sälja sex är dels för att jag inte har sex utanför mitt förhållande, jag vill bara ha BRA sex, och jag föredrar att tjäna mina pengar på något som utmanar mig på flera olika nivåer.

Gör det mig till en vidrig hycklare utan ryggrad med ett samvete fullt av lögner? Eller kan det vara så att jag helt enkelt föredrar sex på ett annat sätt än dig?

Och att det är lagligt att sälja sex innebär inte att Skatteverket befriar sexsäljare från att betala skatt...
Citera
2015-11-22, 11:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Jag är kvinna och hävdar att jag gillar sex, och har haft sex i princip dagligen i hela mitt vuxna liv.

Att jag väljer att ha sex med EN man istället för att sälja sex är dels för att jag inte har sex utanför mitt förhållande, jag vill bara ha BRA sex, och jag föredrar att tjäna mina pengar på något som utmanar mig på flera olika nivåer.

Gör det mig till en vidrig hycklare utan ryggrad med ett samvete fullt av lögner? Eller kan det vara så att jag helt enkelt föredrar sex på ett annat sätt än dig?

Och att det är lagligt att sälja sex innebär inte att Skatteverket befriar sexsäljare från att betala skatt...
Det är inte sannolikt att du föredrar sex på "ett annat sätt än dig", anledningen är att ni söker er till att hellre ha sex med akademiker än någon arbetslös. Med er så måste ni få något annat i utbyte för att ni ska sära på benen. Att ENBART ha sex utan att få det minsta i utbyte finns inte. Ni kan inte ta er egen bil och köra hem till killen för att ha sex och åka hem igen. Det är vidrigt och tyder på att ni ogillar sex för att han inte är tillräckligt framgångsrik.

Flaskhalsen är tjejer själva annars kan hela samhället bada i sex men kvinnor vägrar avsiktligt.
Senast redigerad av chirho 2015-11-22 kl. 11:04.
Citera
2015-11-22, 14:01
Medlem
Citat:
Det är inte sannolikt att du föredrar sex på "ett annat sätt än dig", anledningen är att ni söker er till att hellre ha sex med akademiker än någon arbetslös. Med er så måste ni få något annat i utbyte för att ni ska sära på benen. Att ENBART ha sex utan att få det minsta i utbyte finns inte. Ni kan inte ta er egen bil och köra hem till killen för att ha sex och åka hem igen. Det är vidrigt och tyder på att ni ogillar sex för att han inte är tillräckligt framgångsrik.

Flaskhalsen är tjejer själva annars kan hela samhället bada i sex men kvinnor vägrar avsiktligt.
Det var inte mycket som var rätt där när det gäller mig. Mannen jag har sex med är inte akademiker, och jag hade sex med honom även under en period när han var arbetslös. Dessutom tjänar jag mer än honom.

Men självklart har jag inte sex utan att få något utbyte av det! Det jag får för att ha sex med min man är njutning. Anledningen till att han får sex när han vill är att han vet hur man tänder och tillfredsställer en kvinna. Den "betalning" vi får för sex är ömsesidig njutning.

Problemet som vissa män har är att de tror att sex är en rättighet, och att det är kvinnors skyldighet att erbjuda sex. En bortskämd "men JAG vill ju så då borde du ställa upp" mentalitet är rejält avtändande.

Formeln för att få sex gång på gång på gång är enkel. Man tänder den person man vill ha, och ser till att sexet blir så bra och njutningen så stor att personen vill uppleva det om och om igen... Om man inte klarar att få kvinnan att vilja ha sex för njutningens skull, då får man ju av förklarliga skäl klara sig utan ligg eller betala för sexet.
Citera
2015-11-22, 14:44
Medlem
Citat:
Det jag får för att ha sex med min man är njutning. Anledningen till att han får sex när han vill är att han vet hur man tänder och tillfredsställer en kvinna. Den "betalning" vi får för sex är ömsesidig njutning.
Ja det är bra, men så ser det inte ut i alla relationer.

Citat:
Problemet som vissa män har är att de tror att sex är en rättighet, och att det är kvinnors skyldighet att erbjuda sex. En bortskämd "men JAG vill ju så då borde du ställa upp" mentalitet är rejält avtändande.
Problemet med dig är att du ser sex som endast ett medel för njutning. Kan sex användas till mer än njutning så kommer det att användas till det. Det får det pris som motpartnern är beredd att betala. Skälet till att Män förväntar sig sex i en relation är för att dem har betalat för det i andra former: investering i relation, äktenskap, pengar etc. som ett implicit utbyte mot sex. Och inte bara sex, utan genuin sex.
Senast redigerad av Sparkplugg 2015-11-22 kl. 15:09.
Citera
2015-11-22, 15:05
Avslutad
Citat:
Det var inte mycket som var rätt där när det gäller mig. Mannen jag har sex med är inte akademiker, och jag hade sex med honom även under en period när han var arbetslös. Dessutom tjänar jag mer än honom.
Och varför ska vi tro på dig? Du kanske sitter och hittar på allt det här. Bilder, lönespecar, examenspapper har du nånting som styrker det du säger?
Citat:
Men självklart har jag inte sex utan att få något utbyte av det! Det jag får för att ha sex med min man är njutning. Anledningen till att han får sex när han vill är att han vet hur man tänder och tillfredsställer en kvinna. Den "betalning" vi får för sex är ömsesidig njutning.
Och vad gör han då mer konkret?
Citat:
Nej det är sexigt med en dominant man som säger att det är din skyldighet. Jag vill se bevis på att du är kvinna annars har du 0 trovärdighet.

Citat:
Formeln för att få sex gång på gång på gång är enkel. Man tänder den person man vill ha, och ser till att sexet blir så bra och njutningen så stor att personen vill uppleva det om och om igen... Om man inte klarar att få kvinnan att vilja ha sex för njutningens skull, då får man ju av förklarliga skäl klara sig utan ligg eller betala för sexet.
Låt oss leka med tanken att det står 10 vanliga män framför dig, om man vill ha sex så spelar det väl ingen roll vem av dem man väljer? Du måste kunna konkretisera vad som tänder dig. T.ex. är det män du tänder på eller rika män, kukar, dominans, etc.
Citera
2015-11-22, 15:39
Medlem
Mooons avatar
Men hur ska ni ha det? Gillar tjejer och kvinnor sex, så är de slampor. Har de legat med fler än ...*valfri mkt låg siffra* personer när de är 25 år, så är de horor och går ju inte att ens tänka sig ett liv med utan att skapa ångest hos er sköra Fb-pojkar.

Sedan klagar du på att tjejer och kvinnor inte gillar sex ....

Stackars dig, du har det inte lätt.

Citat:
...Jag hävdar bestämt att tjejer nästintill inte är intresserade av sex, är de intresserade av en kille så är det primärt för andra skäl än för sexet. Det kan vara att hon får saker av killen eller nåt annat och i utbyte ger hon sex. Jag säger ger för att killen aldrig får sex i den mängd som han egentligen skulle vilja ha. Jag har provat att fråga tjejer rakt ut om de vill ha sex eller följa med mig hem och mysa, inte ett enda jakande svar har jag fått. Varken på internet eller i ....
Citera
2015-11-22, 15:43
Medlem
Slints avatar
Alla tjejer jag har varit med har varit intresserade i sex, vissa kanske till och med mer än mig. Vet inte om jag bara haft "tur" då? Som sagt, det ligger väl mer i att tjejerna inte vill ha sex med just dig.
Citera
2015-11-22, 16:29
Medlem
HasseBanans avatar
Blir verkligen ett stort frågetecken när jag ser många som påstår att tjejer inte skulle vara intresserade av sex. Som jag upplevt det (och jag är snart 40) så är många tjejer tvärtom mer intresserade av tillfälligt sex än av förhållanden. Det verkar tillochmed som många tjejer skräms av killar som är ute efter något mer seriöst, som jag t.ex.

För 20-25 år sedan var tjejer sådana som TS och andra beskriver, men tiderna har ändrats radikalt sedan slutet av 90- början av 2000-talet. Kanske mycket beroende på alla dokusåpor som har influerat folk och gett en signal om att det är helt okej som tjej att vara sexuellt promiskuös.

Själv sörjer jag det faktum att många kvinnor inte längre ens verkar veta vad kärlek är och hur det känns, och att det bara är den kroppsliga bekräftelsen som räknas.
Citera
2015-11-22, 17:49
Bannlyst
Citat:

Dina bortförklaringar har ingen verklighetsförankring och det märks att du är egoistisk om du tror att vi pratar om dig. Jag tror dock att du ljuger. Du utger dig för att vara kvinna när du egentligen är sjuk i huvudet.

Du begriper inte att kvinnor använder sex för att mjölka ut så mycket som möjligt av mannen. Om de kan sälja fittan till ett högre pris, det vill säga sälja sig till någon som är mångmiljonär med ett mycket välbetalt jobb så gör de det. Du rationaliserar det med irrelevanta argument som att du tänder på honom eller att hand är snygg, har fin personlighet eller något annat nonsens när det handlar om ren och skär försörjning.

Det finns inga kvinnor som inte har sex av ren njutning, absolut inga. Alla kvinnor får betalt på något sätt. Det kan vara att få bo med en ingenjör som tjänar ordentlgt med pengar och har ett fint hem och att hon i utbyte ger sex till honom.

Om kvinnor var intresserade av sex skulle fler män få ligga, men eftersom kvinnor utgör en enda flaslhals så är förklaringen att de helt enkelt inte vill ha sex. De är så pass egoistiska att de inte kan tänka sig att ha sex gratis för njutningens skull, ha likvärdiga eller bättre jobb än killen, tjäna mer än honom och fortfarande tända på honom. Det finns inte.

Män kräver bara en snygg kvinna, men kvinnor kräver att mannen ska ha ett bra jobb. Varför då? Ska man bara knulla så är väl jobb helt ointressant. Så är det för 95 % av kvinnorna.

Sen ska du fråga dig varför kvinnor inte vill legalisera horhus. Förklaringen är att deras maktmedel, det vill säga fittan inflateras då killar lätt kan tillfredsställa sig på annat håll och det kommer resultera i att kvinnor blir tvungna att jobba och göra sig attraktiva, ta kontakt med killar för sex och göra sig konkurrenskraftiga mot andra kvinnor. För kvinnor är den tanken omöjlig eftersom de under många år fått allt serverat. Nu finns ingen konkurrens och därför kan kvinnor ha vilka krav de vill. Marknaden är riggad och ni kommer med alla lögner ni kan för att erhålla er höga maktposition som ni faktiskt inte förtjänar men ni upprätthåller det med fusk och statligt tvång.

Och så alla "fantastiska äktenskap" som går i kras tack vare kvinnan. Kolla alla par som gifter sig, där gifter sig kvinnan alltid uppåt. Kvinnan är aldrig jurist och mannen receptionist, det finns inte ett enda sånt fall. Så pass egoistiska är er natur och detta skriver du om som att du vill åt hans njutning. Det är ren lögn.

Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Men hur ska ni ha det? Gillar tjejer och kvinnor sex, så är de slampor. Har de legat med fler än ...*valfri mkt låg siffra* personer när de är 25 år, så är de horor och går ju inte att ens tänka sig ett liv med utan att skapa ångest hos er sköra Fb-pojkar.

Sedan klagar du på att tjejer och kvinnor inte gillar sex ....

Stackars dig, du har det inte lätt.

Ja, stackars mig.... Sitt och tyck synd om mig, du är bara verklighetsfrånvänd och omoralisk i ditt invalida sätt att argumentera. Jag ser att du gått banans och citerat mig i flertal trådar. Jag har uppenbarligen träffat en öm punkt...

En del kvinnor ligger runt men de flesta är invalida och kan lika gärna sitta i rullstol. De är inte sexuellt dugliga men trots det får de massa förslag som de envist och arrogant ignorerar. Alla kvinnor kan få ligga när de vill om de bara tar kontakt men ingen tar kontakt för att de inte gillar sex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in