2016-09-21, 13:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Bushfamiljen har ju gått ut med att de ska rösta på Clinton så de verkar helt desperata Di där som tillsätter presidenter i USA.
Eller tror ni fortfarande det är demokratiska val ?

Mycket bra att miljardärer och karriärspolitiker har intresse för Clinton - bevisar att Trump har rätt.
Citera
2016-09-21, 13:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Queusk
Hahah, typ så! folk hela tiden försöker göra allt för att Trump inte ska vinna Undrar hur mycket det har lagts totalt på att smutskasta Trump... Medans Trump själv vinner på det då man ser hans namn överallt och hör det.

Bushfamiljen har inte alls gått ut med att de ska rösta på Clinton. Däremot har en närstående till familjen påstått att George H.W. Bush, dvs Bush dä, sagt att han kommer rösta på henne.
Citera
2016-09-21, 13:31
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Det finns ingen tillstymmelse till logik i det du säger.

Om det inte vore "demokratiska val" så skulle Trump inte ha blivit nominerad. Det skulle inte blivit Brexit.

Och så vidare, i all oändlighet.

Demokrati är inte svartvitt. Kina har sin form av demokrati till exempel. Givetvis finns det goda grunder att kritisera det demokratiska underskottet i USA. Bara det faktum att pappa och son lyckas bli president i ett land på 300 miljoner borde få alla klockor att ringa, och nu försöker fru Clinton lyckas med något liknande.

Är USA demokratiskt? Ja och nej. Är Kina demokratiskt? Ja och nej. Är de lika bra/dåliga? Sannolikt inte.
Citera
2016-09-21, 14:03
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Bin laden tränades upp i USA. Al-Quaida, IS och allt annat skräp skapades och finansierades av USA. Precis som USA varit inblandat och petat i varenda liten konflikt i mellanöstern. Hillary står för etablissemanget, den korrupta utrikespolitiken. Frågan är bara om USA medborgare är smarta nog att koppla ihop sambanden.
Det är bara att berätta för dom.

Bästa är ju att Hillary som utrikesminister ÄRVDE utrikespolitiken.
Visst lite vid sidan om har hon gjort, men de stora är ärvda
Citera
2016-09-21, 14:34
Medlem
bludderbladders avatar
Klart den mördande CIA nazist klanen röstar på häxan, allt annat hade fått mig att tvivla på Trumps intentioner. Ungefär som när 'antietablissemangs' Cruz tackade Buskarna i sitt loser-tal, men aldrig innan. Chelsea kallar GW sin uncle, vad fan tror folk egentligen?
Citera
2016-09-21, 15:01
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Fascism handlar om att centralisera makten och ha en stark ledare som inte tillåter andra att rösta. Låter det likt Trump?

Den fascism politiker pratar om är när folk kritiserar etablissemanget.

Och du har studerat fascism?

Vad sedan gäller din infantila "definition" så vet ingen vad Trump tar sig till om fanskapet skulle vinna.

Det är därför jag hoppas att USA har ett tillräckligt rubust statsskick.
Senast redigerad av Ola Schubert 2016-09-21 kl. 15:04.
Citera
2016-09-21, 15:24
Medlem
Trump är ju nu föremål för en utredning angående oegentligheter med donationer. Kan han om bevisen hopar sig och förskingring styrkas verkligen representera USA eller ens bli president? En korrupt och tjyvaktig president är ju inte vad USA är betjänt av. Kraftmätningen där ju demokraterna än så länge leder kanske blir till just demokraterna fördel om republikanerna fortsätter att framstå som ett splittrat parti och en oförmåga att få fram dugliga och representativa kandidater till presidentposten. Att skicka fram Trump får ju lite av muppkaraktär över det hela och gynnar ju inte republikanerna om man vill vara ett seriöst alternativ till demokraterna. Hur olyckan Trump kunnat våldta republikanerna som parti och sänkt deras trovärdighetskapital till skräpnivå är nig många som yrvaket undrar idag. Hillary kan lätt sopa banan med Trump om det gäller rena kunskapen och erfarenheten i en politiks debatt, men Trump har ju inga normala spärrar när han går till angrepp så mycket hänger nog på moderatorerna och hur dom styr slutdebatten.
Citera
2016-09-21, 16:09
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Mycket bra att miljardärer och karriärspolitiker har intresse för Clinton - bevisar att Trump har rätt.

Japp Trump är inte med i den stora klubben och har satt käppar i hjulen på deras kaosplaner (globalisering med mångkultur, kulturmarxism , feminism och terrorism bl.a).

Jag tror inte Trump tillåts bli vald till president däremot men om han skulle bli kommer han i amerikansk sedvanlig ordning helt enkelt tas av daga.
Senast redigerad av Erik Öst 2016-09-21 kl. 16:20.
Citera
2016-09-21, 16:24
Medlem
Citat:
De röstar på honom. Utan problem.

Jag tror att de själva inser, lärt sig vid det här laget, att man inte vinner genom att lägga sig i fosterställning och vara strykpojke.
Så det tror du/ni men jag skulle tro att på valdgen tänker dom till ....nä jag gillar inte Clinton men Trump med all hans märkliga utalande mm......
Nä jag röstar bara i Kongresvalet/Senat valet alt stannar hemma
Citera
2016-09-21, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rydsgubben
Så det tror du/ni men jag skulle tro att på valdgen tänker dom till ....nä jag gillar inte Clinton men Trump med all hans märkliga utalande mm......
Nä jag röstar bara i Kongresvalet/Senat valet alt stannar hemma

Det är en personlig garanti från mig att de kommer att rösta Trump. Jag lovar dig. Dessa "konstiga" uttanden är för övrigt mediagrodor till 99%. Skulle dessa kristna ha sådan stor tilltro till media så skulle de tro att de själva vore djävulen. Det gör de inte.

Valet av vicepresidentkandidat var en eftergift till de kristna. De kommer precis som vanligt att bli den allra säkraste gruppen för republikanerna i presidentvalet.
Citera
2016-09-21, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Japp Trump är inte med i den stora klubben och har satt käppar i hjulen på deras kaosplaner (globalisering med mångkultur, kulturmarxism , feminism och terrorism bl.a).

Jag tror inte Trump tillåts bli vald till president däremot men om han skulle bli kommer han i amerikansk sedvanlig ordning helt enkelt tas av daga.

Lycka till med det. Du ska veta att jag sparade det förra inlägget du gjorde i den här tråden. Som favorit. Jag ska påminna dig dagen han vinner.

Vi ser här nu hur du gått från "han kan aldrig vinna" till "om han skulle".

(FB) Stora tråden om Donald Trump (mod)

Patetiskt.
Citera
2016-09-21, 20:07
Medlem
Madagascars avatar
Många tittar nog till den här sajten ibland: http://projects.fivethirtyeight.com/2016-election-forecast/?ex_cid=rrpromo

Men där hävdas det vara 8% chans att Gary Johnson vinner Popular vote. Det är helt orimligt tänker jag och undrar hur många andra av sajtens prognoser som är gravt missvisande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in