2016-09-12, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Vänta va? Trump ljuger ju och flip-flopar om precis allting; hur tusan kan du kalla honom ärlig? Visst, jag köper "inte PK", men jag köper knappast att han skulle vara varken mer ärlig eller mindrekorrupt än Clinton.

Ryktena säger ju att det var exakt det han erbjöd Kasich, och det hade nog varit den (näst) bästa lösningen. Kasich som president utan Trump i närheten hade naturligtvis varit bäst.

Det klart han är mindre korrupt än Hillary. Inte för att det säger så mycket, men jag skulle hellre ta vilka uppköpta politiker som helst före Hillary. Hälften av alla som hade möten med Hillary donerade till the clinton foundation, det var alltså i princip garanterat att kom du med rätt summa pengar så kunde du köpa tjänster av henne. Nog för att politiker vanligtvis säljer sig men ingen har gjort det med större frekvens och så lättvindigt. Jag tror att Hillary skulle sälja sin morsa ifall någon bara erbjöd pengar för henne.

Definitivt västvärldens mest korrupte politiker. Jag kommer inte sakna henne när hon går bort, det är inte långt kvar nu
Citera
2016-09-12, 17:06
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Nja, Ronald Reagan var betydligt mer politiskt erfaren och kompetent än Trump, och hade varit både fackpamp och guvernör.

Nej skall det funka med Trump, så tror jag det bästa vore om man hade en informell "prime minister" eller "kings hand" som sköter det mesta av det som är presidentens egentliga arbetsuppgifter. Och omöjligt att det blir så är det väl inte. Var det inte en president på 20-talet som mest spelade kort med sina kompisar, och överlät styret till andra?

Nu syftade jag på att Reagan överlät mycket av beslutsfattandet till sina medarbetare, särskilt under den andra presidentperioden när han redan kände av en begynnande Alzheimers.

Reagan var en bra president just därför att han valde dugliga medarbetare - till skillnad från de politruker och lobbyister för olika särintressen som befolkat senare regeringar och sett till att man fört en för både USA och resten av världen direkt skadlig politik.

Dessutom kunde Reagan delegara. Det är möjligt att det berodde på hans erfarenhet som guvernör, men det inte säkert. Jimmy Carter - som gått till historien som Vita Husets värste mikromanager - var också guvernör innan han blev president.

Detta sagt, så tvivlar jag på att Trump kan delegera. Jag menade snarare att det du beskrev lät mer som Reagan än Trump.
Citera
2016-09-12, 17:09
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Snarare en ny Geroge W. Bush, det har pratats om att han tydligen ska ha en tendens likt Bush att hålla med den sista i rummet vilket Cheny hade full vetskap om med Bush vilket även var varför han alltid var sist ut i rummet med honom. (Det var så han kunde få Bush att gå med på bland annat Irak kriget 2003 om jag har förstått allt rätt)

Så om Trump är likadan så kommer vi absolut att få se en fortsatt Bush politik om Trump vinner. (Om vi har otur)

Om vi har ännu större otur får USA en kvinnlig Cheney som nästa president.
Citera
2016-09-12, 17:39
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ryktena säger ju att det var exakt det han erbjöd Kasich, och det hade nog varit den (näst) bästa lösningen. Kasich som president utan Trump i närheten hade naturligtvis varit bäst.

Kasich hade onekligen varit mycket bättre än både Clinton och Trump, men jag tror knappast att Trump är beredd att dela med sig av makten om han blir vald, vare sig till sin vicepresident eller till någon annan.

Trumps nya kampanjlogo säger allt: TRUMP i stora bokstäver överst och Pence därunder i mycket mindre bokstäver.
Citera
2016-09-12, 17:52
Medlem
Hittade en video om Googles inblandning i Clintons valkampanj. Google ser till att Clinton får positiva förslag.

Sökte själv Clinton health med Google, DuckDuckGo, Bing och Norton. Sämst och mest inaktuell var DuckDuckGo, bäst Norton som kom upp med det senaste direkt. Google var något klen men inte tillräckligt för att beskyllas för direkt korruption.

Videon här

https://www.youtube.com/watch?v=PFxFRqNmXKg
Citera
2016-09-12, 18:00
Medlem
KimpaKepss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Kasich hade onekligen varit mycket bättre än både Clinton och Trump, men jag tror knappast att Trump är beredd att dela med sig av makten om han blir vald, vare sig till sin vicepresident eller till någon annan.

Trumps nya kampanjlogo säger allt: TRUMP i stora bokstäver överst och Pence därunder i mycket mindre bokstäver.

Precis som Obama & Bidens, Clinton & Kains och Romney & Ryans osv osv logotyper?
Citera
2016-09-12, 18:15
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimpaKeps
Precis som Obama & Bidens, Clinton & Kains och Romney & Ryans osv osv logotyper?

Vicepresidenten brukar spela andrafiolen, i den mån han överhuvud taget får vara med i orkestern.

Min poäng var att Trump inte skulle bli något undantag, snarare tvärtom. Den första presskonferensen de hade tillsammans var ett exempel på det. Trump sa lite nedlåtande till Pence att "det är OK att säga som du tycker" på en fråga där deras åsikter gick lite isär.
Citera
2016-09-12, 18:53
Medlem
JustZlatans avatar
När ska de mötas i en tv-sänd debatt? Det brukar de två presidentkandidaterna göra innan valen. Vågar inte Hillary eller vad är det frågan om?
Citera
2016-09-12, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
När ska de mötas i en tv-sänd debatt? Det brukar de två presidentkandidaterna göra innan valen. Vågar inte Hillary eller vad är det frågan om?

Första är först den 26/9

http://www.uspresidentialelectionnews.com/2016-debate-schedule/2016-presidential-debate-schedule/
Citera
2016-09-12, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan

De ska ha tre stycken, Googla
Citera
2016-09-12, 20:43
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Om vi har ännu större otur får USA en kvinnlig Cheney som nästa president.

Satte mitt "om vi har otur" på fel plats men så går det när man skriver innan man måste iväg på morgonen.

Menade att det är otur om det ryktet är sant.
Citera
2016-09-13, 00:42
Medlem
Citat:
Vänta va? Trump ljuger ju och flip-flopar om precis allting; hur tusan kan du kalla honom ärlig? Visst, jag köper "inte PK", men jag köper knappast att han skulle vara varken mer ärlig eller mindrekorrupt än Clinton.
...

Hmm... jag formulerade mig nog slarvigt då jag skrev att han kunde vara helt ärlig. Så ärlig lär han knappast vara. Däremot anser jag att han är mycket ärligare än Hillary Clinton.

Eftersom den tron baseras på personliga gissningar och erfarenheter av politiker så kan det också bli skevt eftersom Trump inte i grunden är politiker.

Han är van att kunna säga vad han vill och personalen lyder. Vid stora affärer behöver affärsmän sällan ljuga som en politiker utan bara undanhålla det man inte vill ha med i presentationen.

En affärsman som uppträder som politiker är (till skillnad från skådespelare och advokater) inte tränad i agera inför en jury/publik, så möjligt att jag ger honom högre betyg just därför. Hans agerande ser nytt och fräscht ut?

Att han ändrar sig fram och tillbaka ser jag inte som en nackdel. Det är (tyvärr?) normalt för människor att hoppa lite fram och tillbaka. Troligen gör han det ofta då han för första gången på några decennier ifrågasätts regelbundet. Det gjorde knappast folk när han var högsta chef och gav folk sparken.

Att Hillary säger det som hon tror ger mest röster gör väl att jag bedömer henne (liksom våra svenska politiker) som synnerligen oärlig. Jämför med Obama som 2008 valfläska att han skulle stänga Guantanamo samt bringa fred mellan Israel/Palestina... men jag tror att den naiva människan trodde på sina egna ord.

Om Trump är mindre korrupt än Hillary får nog framtiden avgöra, men han behövde ju ingen större hjälp för att slutligen bli nominerad. Till skillnad från Hillary som nog har en större räkning med gentjänster som skall betalas tillbaka om hon vinner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in