2016-03-17, 18:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rydsgubben
Jag har letat lite och hittar inget om Republikanska Superdelegater?
Fins dom? Om inte varför?
Varför ska man ha dem?
Citera
2016-03-17, 20:39
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Jag har letat lite och hittar inget om Republikanska Superdelegater?
Fins dom? Om inte varför?
Ja, varje delstats partiorgan får 3st, men dessa superdelegater får inte rösta fritt utan måste ställa sig bakom den kandidat som vann deras delstat. Alltså inte lika super som demokraternas.
Citera
2016-03-18, 09:10
Medlem
Hillary lär ta detta. Magkänslan säger det. Vart kan man betta på valet?
Citera
2016-03-18, 10:11
Medlem
Citat:
Ja, varje delstats partiorgan får 3st, men dessa superdelegater får inte rösta fritt utan måste ställa sig bakom den kandidat som vann deras delstat. Alltså inte lika super som demokraternas
Med andra ord så har egentligen inte GOP några superdelegater.
Citera
2016-03-18, 11:44
Bannlyst
Citat:
Med andra ord så har egentligen inte GOP några superdelegater.
Ca 100-150 delegater är obundna(≈superdelegater), tror jag. Men ja, du har rätt.
Citera
2016-03-18, 11:59
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko
Ja, varje delstats partiorgan får 3st, men dessa superdelegater får inte rösta fritt utan måste ställa sig bakom den kandidat som vann deras delstat. Alltså inte lika super som demokraternas.
Givet att en presidential preference poll hållits eller de lokala reglerna föreskriver så, finns obundna RNC-delegater från övriga delstater/territorium.

Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Ca 100-150 delegater är obundna(≈superdelegater), tror jag. Men ja, du har rätt.
Mja, jag tycker man bör göra skillnad, demokraternas superdelegater är partitoppar som givits mandat i egenskap av sådana för att i någon mån representera inte bara sig själva men partiledningens vilja. De obundna delegaterna på den republikanska sidan är till övervägande majoritet vanliga delegater framvalda lokalt för att agera obundna, alt. delegater vars kandidat hoppat av eller på annat sätt blivit lösgjorda i enlighet med sitt lokala regelverk.
Citera
2016-03-19, 21:41
Medlem
CNN announced today that Anderson Cooper and Wolf Blitzer will host a three-hour primetime event with both Republican and Democratic presidential hopefuls on Monday March 21 from 8 to 11 pmET. The event will take place just before the ‘Western Tuesday’ primary contests in Arizona, Utah and Idaho (D).

http://cnnpressroom.blogs.cnn.com/2016/03/18/cnn-to-host-final-five-presidential-candidates-in-primetime-event-on-the-eve-of-western-tuesday-prim ary-contests/

Intressant med alla kvarvarande på samma scen
Citera
2016-03-19, 21:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
CNN announced today that Anderson Cooper and Wolf Blitzer will host a three-hour primetime event with both Republican and Democratic presidential hopefuls on Monday March 21 from 8 to 11 pmET. The event will take place just before the ‘Western Tuesday’ primary contests in Arizona, Utah and Idaho (D).

http://cnnpressroom.blogs.cnn.com/2016/03/18/cnn-to-host-final-five-presidential-candidates-in-primetime-event-on-the-eve-of-western-tuesday-prim ary-contests/

Intressant med alla kvarvarande på samma scen
Bernie Sanders kommer inte vara där, men kommer närvara via länk. Det står att de kommer bli intervjuade individuellt, så jag tror dessvärre inte kandidaterna kommer vara på samma scen.
Senast redigerad av Ivanthehoe 2016-03-19 kl. 21:55.
Citera
2016-03-20, 20:59
Medlem
Ostrobothnias avatar
Lying ted i farten igen

Reklam: "Ted Cruz argued nine cases before the Supreme Court and won,"
Bortklippt: "Twice."
Citera
2016-03-21, 16:42
Medlem
Är Hillary Clinton fortfarande under utredning för Ben ghazi och email skandalen?
Citera
2016-03-21, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atchok
Är Hillary Clinton fortfarande under utredning för Ben ghazi och email skandalen?
Ja. Har hon otur kan det kraftigt förhindra hennes möjligheter att bli president. Har hon tur kommer hon ur det starkt.
Citera
2016-03-21, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrMet
Ja. Har hon otur kan det kraftigt förhindra hennes möjligheter att bli president. Har hon tur kommer hon ur det starkt.

Bernie har varit jävligt snäll mot henne under debbaterna. Han orkar förmodligen inte tjafsa med henne för hon kommer bara soppa undan alla anklagelser. Jag tror inte det håller mot trump. Han behöver bara samla publiken, ta fram popcorn och spela upp en långfilm som enbart består av klipp där Hillary ljuger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in