2016-11-07, 06:18
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Vad är det du inte fattar av innebörden i detta? Trump har bytt ut folk på löpande band under sin kampanj, han håller fast vid ett påstående eller en talking point exakt så länge som han tycker att de fungerar taktiskt för honom. Det är självklart at en sådan kandidat inte frivilligt och lugnt lämnar ifrån sig kontrollen över en av sina viktigaste kommunikationskanaler, dessutom en kanal där han hela tiden har upplevt att han kan snacka fritt.

Formuleringarna i Fortune innebär alltså att Trumps team direkt har tagit kontrollen över kontot efter mycket stark övertalning, närmast modell avgångshot eller hårdhänta påpekanden om att han inte kan tillåtas skada sin egen position ännu mer genom obehärskade/korkade tweets som rör till det för hela kampanjen. Dessútom kan de lappa och laga i hans tweets, dra ifrån och lägga till.

Att t ex Obamas @POTUS-konto eller t ex Hillarys twitterkonto skulle fungera på samma sätt kan du glömma.

Apropå NYT:s källor: alla seriösa dagstidningar jobbar ibland med källor som inte anges öppet i tidningen. Annars skulle många inte vilja tala med journalister, särskilt inte i sådana här frågor. Reportrarnas chefer vet dock i regel vilka källorna för olika påståenden är.

Fortune bygger sitt påstående på NYT:s uppgifter och därför är det mer intressant att diskutera NYT:s artikel. Där framgår ingenstans varifrån uppgifterna om Twitter-kontot kommer. Bygger det hela på vad anonyma källor sagt? Kanske det men det är lika sannolikt att NYT-reportrarna helt enkelt dragit en felaktig slutsats. Det rör sig trots allt om reportrar som arbetar för en vänsterliberal blaska som är avskydd bland konservativa amerikaner. Du verkar dock vara helt övertygad om att NYT aldrig skulle kunna dra felaktiga slutsatser som är negativa för Trump eller vinkla saker till hans nackdel. Den övertygelsen får du gärna ha men vår lilla diskussion visar med all önskvärd tydlighet att du okritiskt sväljer alla påståenden som är negativa för Trump.

Ingen påstår för övrigt att Trump skriver alla tweets själv, det är uppenbart att hans kampanjmedarbetare också använder kontot. Detta är dock vare sig hemligt eller särskilt anmärkningsvärt.
Senast redigerad av MrSkargard 2016-11-07 kl. 06:23.
Citera
2016-11-07, 06:23
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av botolf
Förvänta dig inte att få seriösa svar från en person som sitter inloggad 24/7 och chattatrollar, killen har uppernbarligen vare sig ett arbete eller liv, han söker chattkompisar att trolla. Det ska bli skönt att få det här valet överstökat så vi kommer in i en ny fas oavsätt vem som vinner så kommer läget bli intressant.
Åh, du får ursäkta; var tvungen att städa i ordning kontoret en liten stund där. Men jättegulligt av dig att spendera lilla mig så mycket tid i dina tankar, där halv sex på måndagsmorgonen! Man blir såklart väldigt smickrad men du får ju heller inte vara blyg för att skicka ett PM, det vet du va?

Och då min kandidatur i det amerikanska presidentvalet kommer ta nästa steg och bli högaktuell, såhär dagen innan det avgörs, så var det allt på tiden att man började prata om mig!

Det verkar som man har något att säga om de där andra två eftersläntrarna i loppet dock:
http://www.latimes.com/nation/politics/trailguide/la-na-trailguide-updates-here-s-our-final-electoral-map-of-the-1478473458-htmlstory.html
Citat:
For this version, our goal was no toss-ups. We're giving you our best estimates, based on public polling, state vote histories and the reporting done by our campaign staff, on which way we think each of the 50 states and the District of Columbia will fall this year.
Citera
2016-11-07, 06:31
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder
Jobbade Manafort för Trump 2009-12? Det var mer än någon visste, du kanske får en Pulitzer för ditt fynd

Vad har du, som banbrytande informationsdjupdykare för kommentar på Pinchuk, Sberbank, Joule och Uranium1? Alla bra Putin projekt som borde ha fortsatt support från Häxan?

Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Åh, du får ursäkta; var tvungen att städa i ordning kontoret en liten stund där. Men jättegulligt av dig att spendera lilla mig så mycket tid i dina tankar, där halv sex på måndagsmorgonen! Man blir såklart väldigt smickrad men du får ju heller inte vara blyg för att skicka ett PM, det vet du va?

Och då min kandidatur i det amerikanska presidentvalet kommer ta nästa steg och bli högaktuell, såhär dagen innan det avgörs, så var det allt på tiden att man började prata om mig!

Det verkar som man har något att säga om de där andra två eftersläntrarna i loppet dock:
http://www.latimes.com/nation/politics/trailguide/la-na-trailguide-updates-here-s-our-final-electoral-map-of-the-1478473458-htmlstory.html
Det var ovanstående du skulle svara på, nu när du städat upp kontoret en måndagsmorgon. Så kör på vad kan vi förvänta oss av din häxas försäljning av SAP och råvaror till Ryssland. Bra eller anus?
Citera
2016-11-07, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Fortune bygger sitt påstående på NYT:s uppgifter och därför är det mer intressant att diskutera NYT:s artikel. Där framgår ingenstans varifrån uppgifterna om Twitter-kontot kommer. Bygger det hela på vad anonyma källor sagt? Kanske det men det är lika sannolikt att NYT-reportrarna helt enkelt dragit en felaktig slutsats. Det rör sig trots allt om reportrar som arbetar för en vänsterliberal blaska som är avskydd bland konservativa amerikaner. Du verkar dock vara helt övertygad om att NYT aldrig skulle kunna dra felaktiga slutsatser som är negativa för Trump eller vinkla saker till hans nackdel. Den övertygelsen får du gärna ha men vår lilla diskussion visar med all önskvärd tydlighet att du okritiskt sväljer alla påståenden som är negativa för Trump.

Noterar att du har släppt försöket att hävda att Fortune och NYT gjorde olika beskrivningar av läget på Trumps twitterkonto. Som jag trodde alltså, ett rent skrämskott från sin sida.

Noterar *också* att Trumps konto inte har gjort en enda kommentar om FBI:s helomvändning trots att gubben fortsätter att i sina kampanjtal snacka om en sammansvärjning ledd av "crooked Hillary" och om hur han tycker att FBI borde ha gjort. Inte ett ord om detta eller några andra kampanjsnackisar - i stort sett de enda tweets som har kommit de senaste 36 timmarna är rutinmässiga tack-tweets till publiken på de möten han avverkar. Tidigare har kontot sett, eh, rätt annorlunda ut, ett mycket mer impulsivt ocn aggressivt tonfall. Detta är ett mycket säkert tecken på att någon har tagit ifrån honom den fria rätten att twittra som han vill.

Att NYT är betydligt mer pålitlig som nyhetskälla än Breitbart, Fox News eller diverse ultrahöger-bloggare och radio-talkshow-värdar, det håller nog de allra flesta som inte ör inne i Trump-bubblan med om.
Senast redigerad av HepCat-X 2016-11-07 kl. 06:38.
Citera
2016-11-07, 06:45
Medlem
Amors avatar
Visst kan man tro på Bradley-faktorn, det som oroar mig dock är att det inte fanns någon uppenbar sådan i primärvalet, Trump fick till och med i bland sämre än sina opinionssiffror. Dessutom fick Romney sämre resultat än sina opinionssiffror förra valet.

Jag håller på Trump, men jag tycker det ser ganska tungt ut om man ser på kartan, känslan är att han måste vinna allt som är 50/50 (Nevada, North Carolina,Florida) Dessutom måste han skrälla i något mer, jag tror största chansen där är att han tar New Hampshire och ett av Maines distrikt, då kommer han upp i exakt 270.

Trumps organisation måste chansa på att Ohio, Arizona, Iowa redan är hemma, satsa istället pengarna på Nevada, North Carolina, Florida, New Hampshire. Sedan har man ett antal långskott där Colorado och Pennsylvania är de kanske mest realistiska chanserna.
Senast redigerad av Amor 2016-11-07 kl. 06:49.
Citera
2016-11-07, 06:45
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Noterar att du har släppt försöket att hävda att Fortune och NYT gjorde olika beskrivningar av läget på Trumps twitterkonto. Som jag trodde allstå, ett rent skrämskott från sin sida.

Nejdå, jag vidhåller att Fortune menar att NYT verkar vara fel ute:

Citat:
Tweets sent on November 1st, though, still had strong hints of Trump’s unvarnished personal style—including the abbreviation of “Crooked Hillary” to simply “Crooked.”

Citat:
Tidigare har kontot sett, eh, rätt annorlunda ut, ett mycket mer impulsivt ocn aggressivt tonfall.

Ja, senast för en vecka sedan. Men du kanske hävdar att NYT menar att Trump fråntagits kontrollen över kontot under de senaste 7 dagarna?

Citat:
Att NYT är betydligt mer pålitlig som nyhetskälla än Breitbart, Fox News eller diverse ultrahöger-bloggare och radio-talkshow-värdar, det håller nog de allra flesta som inte ör inne i Trump-bubblan med om.

Nej, NYT är en vänsterliberal skitblaska som leds av Trump-hataren Dean Baquet.
Citera
2016-11-07, 06:46
Medlem
Stig-Britts avatar
Herregud vad patetiskt att Clinton omger sig med kändisar för att någon över huvud taget ska vilja närvara...
Citera
2016-11-07, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Nejdå, jag vidhåller att Fortune menar att NYT verkar vara fel ute:

Ja, senast för en vecka sedan. Men du kanske hävdar att NYT menar att Trump fråntagits kontrollen över kontot under de senaste 7 dagarna?

Nej bara att Trumos team ansåg att de formuleringarna funkade bra i den situationen, just då. Comey hade gjort sin flrsta omvändning ett par dagar tidigare och storyn om de nya e-mailen åkte runt överallt. Därmed var det taktiskt sett helt ofarligt att köra så det rök med dessa fomuleringar.

Kontot var förmodligen "i deras händer" redan för en vecka sedan eller tidigare, men effekterna var inte lika synliga eftersom Trumps instinkter och språkbruk passade litet bättre in i situationen just då.

Att nu, efteråt, börja skälla på Comey och kalla honom förrädare skulle vara synnerligen oklokt av Trump (och inkonsekvent!), men det är säkerligen vad Trump säger för sig själv. Tough luck, Donald.

Citat:
Nej, NYT är en vänsterliberal skitblaska som leds av Trump-hataren Dean Baquet.

Ja, det var ju det jag visste att du skulle säga.
Senast redigerad av HepCat-X 2016-11-07 kl. 06:58.
Citera
2016-11-07, 06:57
Medlem
korvbenkes avatar
Smart utav Comey att göra sig ovän med amerikanska folket verkligen
Till er som tror att detta är till någon fördel för häxan så undrar jag hur ni tänker, då vart än man läser så undrar folk hur fan de kunnat läsa alla 650k mailen på 8 dagar. FBI och myndigheternas förtroende var redan rekord lågt och lär ju inte vara bättre efter detta.
Citera
2016-11-07, 06:59
Medlem
ZenoElias avatar
Citat:
Jag var medveten om att NYT är originalkällan, men eftersom deras artikel var mycket lång och jag redan visste att somliga här skulle klassa dem som en del av den vänsterliberala PK-maffian valde jag den kortare artikeln från Fortune istället. Där är uppgiften om hur Trump belagts med munkorg på twitter omöjlig att missa.

Till skillnad från en del figurer i den tråd står NYT inte och publicerar trams eller konspirationsteorier, särskilt inte när det gäller en av stadens rikaste och mest inflytelserika män.

Du var alltså medveten om källan men valde att skriva en annan källa för att vara snäll?

Min, och övriga läsares, tolkning är ju att du är en fet jävla lögnare som passar utmärkt i kriminella Bill&Hillarys sällskap.

Tack för din ofrivilliga humor när du står där med neddragna byxor och visar upp din patetiska uppenbarelse.

Seså, schas ut med dig nu ditt äckliga troll.
Citera
2016-11-07, 07:01
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Nej bara att Trumos team ansåg att de formuleringarna funkade bra i den situationen, just då. Comey hade gjort sin flrsta omvändning ett par dagar tidigare och storyn om de nya e-mailen åkte runt överallt. Därmed var det taktiskt sett helt ofarligt att köra så det rök med dessa fomuleringar.

Kontot var förmodligen "i deras händer" redan för en vecka sedan eller tidigare, men effekterna var inte lika synliga eftersom Trumps instinkter passade litet bättre in i situationen just då.

Att nu, efteråt, börja skälla på Comey och kalla honom förrädare skulle vara synnerligen oklokt av Trump (och inkonsekvent!), men det är säkerligen vad Trump säger för sig själv. Tough luck, Donald.

Dina spekulationer är ointressanta för mig. Jag kan bara konstatera att du inte har några belägg överhuvudtaget för ditt påstående om Trumps Twitter-konto.

Citat:

Men förnekar du på allvar att NYT är en vänsterliberal tidning?
Citera
2016-11-07, 07:01
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:

Kontot var förmodligen "i deras händer" redan för en vecka sedan eller tidigare, men effekterna var inte lika synliga eftersom Trumps instinkter passade litet bättre in i situationen just då.

Du menar som häxan med övriga demokrater gjorde?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in