2016-10-24, 14:23
Medlem
http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/2016_elections_electoral_college_map.html
RCP klassar numer Texas som en tossup state. Om det inte redan var ett udda val blir det extremt spännande om Clinton skulle gå och nosa på Texas.
Citera
2016-10-24, 14:28
Medlem
Jag ha många gänger funderat på hur Hilary nästan ohotad kunde bli Demokraternas kandidat varför stälde inte fler motkandidater upp i Primaryvalen under vären?
Citera
2016-10-24, 14:33
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Den politiska kampanjens första regel: när din motståndare får konstant negativ uppmärksamhet i media - gör ingenting som kan dra bort strålkastarljuset från honom.
Art of the deal:

Citat:
Ursprungligen postat av Donald Trump:Art of the deal

if you do things that are bold or controversial, the press is going to write about you.

Citat:
Ursprungligen postat av Donald Trump:Art of the deal

good publicity is preferable to bad, but from a bottom-line perspective, bad publicity is sometimes better than no publicity at all. Controversy, in short, sells.
Citera
2016-10-24, 14:49
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Även om Trumps aggressiva beteende är ett hinder, så tror jag samtidigt det har varit en del av hans framgång. Vissa väljare går igång på att höra lite uppkäftighet från en politiker, och många är nog trötta på det ultradefensiva politikersnacket med plastiga leenden. Dock så har man sett Trump lugna ner sig lite, han har nog haft några rådgivare som sagt åt honom ett och annat för att vidga sin publik.

Vilket han även har gått ifrån den senaste tiden (titta bara på hans twitter)
Citera
2016-10-24, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rydsgubben
Jag ha många gänger funderat på hur Hilary nästan ohotad kunde bli Demokraternas kandidat varför stälde inte fler motkandidater upp i Primaryvalen under vären?
Eftersom man visste att Hillary troligen skulle ställa upp. Mot henne har man i primärvalen nästan ingen chans eftersom han är älskad av etablissemanget. Att ställa upp mot henne är att bränna sina chanser att i framtiden själv bli kandidat eftersom det skulle vara en säker förlust. Bättre än skippa den här gången och ta nästa chans när kandidaten inte är given på förhand.
Citera
2016-10-24, 15:28
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:

Bernie Sanders var nog största hotet. Jag har inte superpåläst här, men det känns som att Hillary hade ohyggligt mycket mer stöd från superdelegaterna.
Citera
2016-10-24, 19:24
Medlem
cerealtubemans avatar
En av kvinnorna som anklagar Trump för sexuella trakasserier skriver alltför för Huffington Post Vars var Karena Virginia när det hände. Varför anmälde hon aldrig Trump runt 98 Det är allvarligt om det hänt. Det är såna här kvinnor som förstör förtroendet för riktiga offer för sexuella trakasserier och våldtäkter.
Citera
2016-10-24, 20:23
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Citat:

Särskilt ohotad var hon ju inte. Utan superdelegaterna på sin sida så kunde Bernie likväl ha tagit hem det. (Sätt det i perspektiv, Hillary är inte mer omtyckt än en kommunist är i -utav alla länder- USA.)

Men visst, hela processen för demokraterna var riggad och det kan egentligen inte hennes egna svans neka längre. Innan Ola eller annan kommer och säger att jag har fel, så har DNC själv medgett det och sagt förlåt till Bernie, vilket jag inte tror att ni har missat tbh.
Citera
2016-10-24, 23:29
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananpyjamasen
Men visst, hela processen för demokraterna var riggad och det kan egentligen inte hennes egna svans neka längre. Innan Ola eller annan kommer och säger att jag har fel, så har DNC själv medgett det och sagt förlåt till Bernie, vilket jag inte tror att ni har missat tbh.
[citation needed]

Bernie hade förlorat månader innan den officiella kandidaturen utsågs, han låg under som fan. Resultatet var så solklart som det kunde bli, men Donald-anhängare lever ju i tvärtom-världen så det måste ju såklart ha hänt något fuffens där...
Senast redigerad av zergrush 2016-10-24 kl. 23:32.
Citera
2016-10-24, 23:37
Medlem
kofotskentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
[citation needed]

Bernie hade förlorat månader innan den officiella kandidaturen utsågs, han låg under som fan. Resultatet var så solklart som det kunde bli, men Donald-anhängare lever ju i tvärtom-världen så det måste ju såklart ha hänt något fuffens där...

Säg det till Bernie-anhängarna också och se vad du får för svar. Fast de kanske också lever i tvärtom-världen (där det inte finns några superdelegater)......
Citera
2016-10-24, 23:53
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kofotskenta
Säg det till Bernie-anhängarna också och se vad du får för svar. Fast de kanske också lever i tvärtom-världen (där det inte finns några superdelegater)......
Vad folk som inte ens kan acceptera simpla faktum, eller leva i verkligheten, tycker skiter jag fullständigt i.
Men den sortens självbedrägeri kanske spelar större roll för dig? Det är ändå ganska påminnande om vad som sker i de republikanska folklagren i USA just nu...

Hade Bernie bara bitit i det sura äpplet och accepterat sin förlust lite tidigare, istället för att måla upp en falsk bild av att "vi kan ta det!" och fortsätta tigga donationer, så hade kanske de där barnungarna du pratar om kunnat slutit upp bakom det demokratiska arbetet istället för att sitta och gråta i ett hörn?
Senast redigerad av zergrush 2016-10-24 kl. 23:55.
Citera
2016-10-25, 00:01
Medlem
Bananpyjamasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
[citation needed]

Snälla, detta är till och med under din nivå.
Clinton hade inte ens kommit upp i de 2382 som krävdes utan sina superdelegater.

Och jag vet vilket svar du kommer ge mig men det är inte lönt, seriöst.
Senast redigerad av Bananpyjamasen 2016-10-25 kl. 00:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in