Citat:
Ursprungligen postat av
experten10
För att lönen är löjligt låg.
Vet du vad: gör det enkelt för dig. Förespråka rakt av extremt låga löner rakta v.
Slavar får väl ses som ganska billig arbetskraft.
Någon knäppgök menar att vi ska ha extremt lågbetalt arbetskraft. Jo, sådana finns det. För att hitta en föreslår jag att du tar en titt i spegeln.
Nu när jag tänker efter så känns det som att mexikanerna faktiskt är billigare än slavar. För vad gällde slavar så fixade slavägaren mat och husrum och lite annat därtill. Det behöver arbetsgivarna i mexikanfallet inte ens göra. Där betalar staten.
Det finns ingen mening med att gå in på den diskussionen. Vi kan nöja oss med att nämna att de som hoppat av arbetskraften inte räknas som arbetlösa.
Ok, kör på detta. Högre löner och minskad arbetslöshet är negativt. Lycka till med att sälja in det.
Och lönerna ökar. Vilket du var emot.
Detta är så lätt!!!
Varför ska jag säga alla ska ha låg lön för?
Jag pratar om hur det ser ut, och så ser det ut.
Och handlar om inbilla sig att det inte kommer bli negativa konsekvenser av att sparka ut 10miljoner.
Nä, de är slavar, finns inga likheter med det jag säger.
Känns bara som en simpel lägga orden i munnen där.
Jo, dom är billiga och säkert kan man säga det liknar slavar.
Dock är det inte detta som jag poängterar eller ens överhuvudtaget diskuterar.
Det är faktiskt bara du som tar i dessa.
Jag berättar att det finns ett flertal negativa saker med att göra så, vilket du verkar inte förstår.
För förstår du, så förstår jag inte varför du börjar svamla om annat.
Även om vi inte tar diskussionen 4,9%, så räknas detta som nära full sysselsättning.
Och då plocka bort 10 miljoner, så hamnar vi på ~1,5%, och då kommer löner drivas upp tydligt.
Då för de yrken som kommer få svårt att få tag i arbetare.
Och man kan undra om det finns ens en vit som plockar frukt och grönt i USA, det är ett jobb som vita inte tar i tång ens.
Så klart det kommer bli negativt att plocka bort 10miljoner människor.
Det kommer få återverkningar inom många branscher och med konkurser till följd.
Jag är inte emot för högre löner, sen diskuterade jag inte det så.
Utan konsekvensen av att skicka ut 10miljoner invandrare.
Det är en fundamental skillnad mellan dessa två, dock börjar jag ana en förkärlek att lägga orden i munnen på mig.